חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אביבית הופמן-וייטמן

מנכ"ל "מתווה"- המרכז ליישוב סכסוכים

שם ושם משפחה: אביבית  הופמן-וייטמן     

השכלה: תואר ראשון במשפטים  L.L.B , תואר ראשון נוסף B.A  בכלכלה וסוציולוגיה, תואר שני M.B.A   במנהל עסקים

מזל אסטרולוגי:  גדי

חברה: “מתווה”- המרכז ליישוב סכסוכים בתחום המקרקעין, תכנון ובנייה

אתר אינטרנט: www.mitve.co.il

תפקיד: מנכ”לית ובעלים

משפט מפתח

“עוד תגלי שהעולם רגיל, שהקירות שלו עשויים מחומר שאפשר למעוך” (עברי לידר).

הדרך לתפקיד

אני בעולם הניהול בפועל מגיל 20. התפקיד הניהולי הראשון שלי היה פיקוד בצה”ל כקצינה צעירה.   הצבא שלנו במציאות ייחודית מאפשר לצעירות וצעירים להוביל משימות מורכבות ועמידה באתגרים , בניית תוכניות עבודה וייעול תהליכים, והשתלבות בארגון גדול ויותר מכל- לנהל אנשים. צבירת ניסיון כזה בעולם אזרחי מקביל עשויה לקחת שנים, ולהתחיל בגיל מאוחר הרבה. התקדמתי במהירות לדרגת סגן אלוף, הדרגה הגבוהה ביותר לאשה דאז, ועמדתי בראש ענף מקצועי גדול בהון אנושי ותקציבים.

תמיד הייתה סביבה של פוליטיקה ותחרות על תפקידים בכירים,  אך מצאתי עצמי משתדלת לדלג מעל מאבק כזה או אחר. אני סבורה , מבלי להיות ענווה מדי, שהייתי מוערכת מאד. כל תפקידיי היו תפקידי פיקוד , ניהול והובלה. אחד הדברים שתמיד נאמרו עליי שאני מנהיגה מקצועית, כזו שמסתכלת על האנשים שלה.

השקעתי בהכשרה שלהם, חנכתי והעמדתי אותם ביעדים מאתגרים וקידמתי רבים מהם, מתוך הכרה ביכולות שלהם ובהיותם אנשים שליבם במקום הנכון. בכל נקודת זמן היה להם גב איתן, הצלחתם הייתה חביבה עלי כשלי. אנשים עבדו מתוך רצון להצליח וידיעה שמישהו מאמין בהם.

פרשתי מהצבא בגיל 40 עם שני תארים בכלכלה ומנהל עסקים,  וחזרתי לספסל הלימודים, ללימודי משפטים, יחד עם בנות ובני 25, צועדת לדרך חדשה.  עם הידיעה שאני מקדמת השפעה חברתית בעולם האזרחי בעזרת כישוריי המקצועיים כמשפטנית יחד עם מיומנויות הניהול שצברתי בכל שנותיי בשירות, הכיוון היה שיפוט. בתפקיד עוזרת משפטית לשופט  כתבתי מאות פסקי דין בתחום המקרקעין, תכנון ובנייה, עם קביעות  חד משמעיות לגבי קבלה או דחיה של תביעות בכל תחומי המקרקעין הקשורים לבתי משפט השלום והמחוזיים.

ושם ראיתי את הצורך בהקמה של מרכז שייתן פתרון אלטרנטיבי לניהול הסכסוכים במקרקעין בבתי משפט. הן בגלל השיטה האדוורסרית של המשפט הישראלי מחד והעומס על בתי המשפט שגורמת לעינוי דין בגלל התמשכות הליכים , הוצאות גדולות מאוד על מומחים, אגרות, עו”ד והתעסקות במחלוקת שממלאת את החיים, והן, מאידך ההחלטה של פסקי דין של זוכה ומפסיד שאינה נותנת פתרון ליחסים מתמשכים בין אנשים.

דוגמאות? שכנים בבניין, בתי קרקע צמודים, ירושות במקרקעין ויחסים חוזיים. בשנת 2009  הקמתי את “מתווה”- מרכז  לישוב סכסוכים בתחום המקרקעין תכנון ובניה, בו מתנהלים מיום הקמתו בהצלחה גדולה, באופן חדשני ופורץ דרך, הליכי גישור בוררות ושיתוף ציבור מקצועיים בתחום הנדל”ן בהשתתפות מגשרים מומחים מתחומי המשפט, השמאות, האדריכלות והכלכלה. המגשרים המקצועיים במתווה מגשרים על חילוקי הדעות בין הצדדים המגיעים לגישור , בונים הסכמות ביעילות ובחסכון בזמן ובהוצאות, ומסייעים לצדדים להגיע להסדר שמייתר את ניהול התהליך בבית משפט.

הבוררים של מתווה הוציאו תחת ידם פסקי בוררות עדכניים גם בתחומי התחדשות עירונית, אנשי המקצוע במתווה הובילו הליכי שיתוף מוצלחים מול רשויות מקומיות ומיזמים במקרקעין. המרכז מנוהל כמו שאני יודעת. מטרות ברורות, השפעה חברתית, התחדשות, חדוות עשייה והנאה מהדרך והצלחות מוכחות ומוערכות.

על עצמי

עורכת דין, מגשרת ובוררת בתחום המקרקעין  תכנון ובניה (נדל”ן), מרצה בהשתלמויות בנושאי נדל”ן, משא ומתן ויישוב סכסוכים,  סגן אלוף במילואים, בתחביבי ים, יאכטות, סקי מים וצלילה.

עצה טובה שקיבלת

בתחילת דרכי בניהול קיבלתי עצה בסיסית פשוטה ונהדרת- תהיי המנהלת שתמיד רצית שתהיה לך. אני מאמינה שמילאתי בתוכן ראוי את המסגרת הזו, בנוכחות ברורה ואסרטיבית, באומץ ניהולי, בחשיבה יצירתית וביחסי אנוש מצוינים. ההנחיה לפיה פעלתי  מתפקידי הראשון כמפקדת –בעיה מציגים תמיד עם פתרון מוצע בצידה – מלווה את דרכי בהנהגת אנשים עד היום.

עצה טובה לתת

הציבי מטרות ברורות ואפשריות לעסק שלך ובדלי את תחום העיסוק עם יתרון יחסי. נהלי על בסיס מסד נתונים בדוקים , חוות דעת והצעות מוגדרות. חדשנות ויצירתיות צריכות להישען על תכנית מובנית. קיימי מעקב החלטות. אל תניחי הנחות. דייקי את הדרך ושפרי בזמן אמיתי. האצילי סמכויות ואל תחששי מביקורת קונסטרוקטיבית . בני מסלול קידום לעובדים , תגמלי , העריכי בפידבק לעובד , מה ניתן לשפר או לשמר , אל תמתיני לאובדן כיוון, תני חוות דעת עיתיות. 

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

הציבי יעדים ברורים כאלה שהם מדידים וניתן לכמת אותם והכי חשוב שהם אפשריים.

גייסי משאבים לעמידה במטרות וקידום העסק.

עודדי עבודה בצוות, האמיני באנשים שלך וצרי עבורם סביבה שבה הם יכולים לצמוח., תבני יחסי אמון ,תעמדי בהבטחות, תשקיעי בהכשרה.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

לאהוב ביג טיים את העבודה שלך, להאמין בעסק שלך, עם חזון, יכולת לחלום בגדול ועם נחישות להגשים!

יכולת הקשבה אמיתית. להיות ברורה ומדויקת , לתת דוגמא אישית, לייצר מוטת שליטה יחד עם נגישות ופתיחות לעובדים שלך.

בני יחסים טובים ונתינה עם הקהילה בה את נמצאת. אני מאמינה שבראש כל עסק מצליח צריכה לעמוד מנהיגה שאחת ממטרותיה היא להשפיע על הסביבה בה היא חיה. תרומה לקהילה היא אחת הדרכים.

העריכי את התמיכה הקרובה שאת מקבלת, שמאפשרת. אני מודה לאל על  המתנות שלי- משפחתי ובה בעלי וחבר חיי ד”ר אנדי וייטמן , לבתי גאוותי לי  ולחתני יובל, היא ה-מטפלת באומנות החכמה, האמיצה והמצליחה ביותר שאני מכירה, והוא יזם עם ראיה ענקית תבונה ורגישות , ולנכדיי הנפלאים, טעם החיים

המהלך הניהולי של השנה

שנת 2020 הציבה בפני האנושות אתגרים גדולים של בריאות כלכלה ועוד. ההשפעה המיידית על קונפליקטים שמגיעים למרכז הגישור הייתה ועודנה הצורך בוודאות, “לכתוב את פסק הדין שלך בעצמך”, קיצור וייעול הליכים במקום  התלות בסגרים ובשאלה האם בתי המשפט עובדים כרגיל או הדיון בענייני נדחה שוב ושוב. הרחבתי את המרכז, הוספתי מגשרים שכיהנו כאדריכלי עיר ושמגיעים מהעולם של תכנון ערים , רשויות מקומיות ורשות מקרקעי ישראל, ובוררות בתחום השמאות, כלכלה ויזמות, פנינו להגדיל היקף העבודה מול העיריות והמועצות המקומיות.  מתווה עמד בהצלחה בהליך ארוך של מיון ובניית רשימת מגשרים לבתי המשפט השונים וממשיך לסייע בהצלחה לצדדים בתיקי בתי המשפט להגיע להסדרים מוצלחים.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

 המודל לחיקוי עבורי זו אמא שלי ז”ל שנפטרה לפני כשנה. יזמית בנפשה, מצליחנית עם ראיה ברורה, מפשטת ומדויקת של החיים המקצועיים והאישיים, תפיסה אלגנטית יחד עם אהבת אדם באשר הוא. אימי הייתה  גדולה מהחיים.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

קלאסיקות עליהן גדלתי תמיד היוו עבורי השראה, אצלנו בבית תמיד היו ספרים, בהן “הלב” של דה אמיצ’יס, התפסן בשדה השיפון של סלינג’ר , סדרת ספרי ההתבגרות שלי- ההסדר של איליה קאזאן, ספריו של הרמן הסה ואחרים ופילוסופיות. עד היום בביתי תופסות הספריות מקום ענק.

אהבתי מאד את הסדרה גמביט המלכה. אני מאמינה ששח מט הוא יותר ממשחק.

הסרט שהכי אהבתי הוא “סינמה פרדיסו”- משלב את אהבתי לקולנוע, מוסיקה נפלאה ו-איטליה.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

אני רוצה להשאר ולהשפיע בעולם של בניית ההסכמות ויישוב הסכסוכים במקרקעין. מאמינה שעשייה חברתית גדולה בתחום הזה עוד לפנינו, ויש לי את כל הכלים לקדמה.

אני משלבת את האהבות שלי והתחביבים הקרובים אלי בפנאי היום. בחלומותיי בבוא היום אני רואה  עצמי חוזרת לאלה הנשכחות – ציור ומוסיקה.