חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אוראל הרשקוביץ

מנכ"ל ISLINE - שילוח בינלאומי ועמילות מכס

שם ושם משפחה: אוראל הרשקוביץ

השכלה:  תואר ראשון בכלכלה-מנע“ס

חברה: ISLINE – שילוח בינלאומי ועמילות מכס

אתר: isline.co.il

תפקיד: מנכ”ל

משפט מפתח

אני מאמין גדול במזל, ושמתי לב שככל שאני עובד קשה יותר, יש לי יותר מזל,
תומס ג’פרסון

הדרך לתפקיד

בגיל 11 הקמתי את העסק הראשון שלי, פורטל אינטרנטי לתחום הטריאתלון שהתחיל כתחביב ונהפך לעסק רווחי וצומח. לאחר מכן, הקמתי חברה לבניית אתרים ובין היתר הקמתי וניהלתי את אתר איגוד הטריאתלון הישראלי ועוד גופים גדולים.

כשהתגייסתי לתפקיד משמעותי בחיל האוויר, בחרתי לסגור את כל הפעילויות העסקיות עד ליום השחרור.

כשהשתחררתי, בחרתי לצלול לעולם שרשרת האספקה המרתק והצטרפתי לאבי בחברת ISLINE שהקים בסוף שנות ה80. זיהיתי ענף מרתק, שמצד אחד הינו הלב הפועם של התעשייה והסחר ומצד שני ”תקוע“ טכנולוגית ודיגיטלית הרחק מאחור ביחס לענפים אחרים כמו הTravel. סיקרן אותי מאוד לקחת את החברה כמה צעדים קדימה. התחלתי במכירות, המשכתי לשיווק ולאחר כ-3 שנים בעסק, אבי העביר לי את המושכות למנכ“ל את החברה. כיום, ISLINE היא מובילת הטכנולוגיה בענף השילוח הבינלאומי בישראל, ומשרתת את היבואנים והיצואנים הגדולים במשק.

בשנים האחרונות, אנחנו מלווים ועובדים עם סטרטאפים רבים בתחום וממשיכים לקדם את הענף הזה קדימה.

על עצמי

יזם, איש עסקים ומשקיע. נכנסתי לעולם העסקי בגיל מאוד צעיר והתאהבתי. יצירת דברים חדשים, חיבור בין אנשים והובלת צמיחה מניעים אותי קדימה.

עצה טובה שקיבלת

Sunk costs are sunk

לדעת לזהות אם עשינו טעות, לדעת להודות בה והכי חשוב לדעת לנטוש את הפרויקט\ההשקעה בנקודה בה זיהינו שלא נכון להמשיך. רבים יכולים להביט על העלויות הרבות שהושקעו במשהו ולכן ברור להם שאין ברירה אלא להמשיך, אך במקרים רבים זה רק יגדיל את ההוצאה ואת משאבי הזמן סביב הכישלון.

עצה טובה לתת

מי שמפחד להסתכן, מסתכן בחיים בינוניים ולא מספקים. אני מאמין שנכון לקחת הימורים מושכלים בעיקר עם אנשים טובים, היתר יבוא.

הקפידו למזער את הסיכון ולהגדיל את הסיכוי ככל הניתן – בעזרת מחקר מקדים, התייעצות עם אנשי אמון מכמה זוויות (פיננסי\משפטי\מסחרי וכו‘).

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  1. לא להתפשר, בעיקר סביב מנועי הצמיחה של העסק, חשוב מאוד שיהיו אנשים חזקים ונאמנים לצדך.
  2. לשלב בצורה נכונה טכנולוגיה, כל הזמן. לאתר את הטכנולוגיה המתאימה שתעבוד בשבילנו ולא אנחנו בשבילה. רבים מחפשים את התוכנה המושלמת, לא בטוח שיש כזו. לדעתי נכון לשלב כלים רבים שביחד מייצרים את החליפה האישית התפורה לצרכים של הארגון הספציפי.
    להגדיר בצורה ברורה מה ה-pain ולמצוא כלי נקודתי שפותר את הpain הזה בצורה הטובה והכלכלית ביותר. אם נסתכל ימינה, שמאלה על תחומים אחרים – נמצא המון כלים טכנולוגיים שכבר עובדים נהדר וכל מה שצריך לעשות זה לאמץ אותם לתחום שלנו.
  3. להקשיב ללקוחות, אבל לא פחות חשוב – להשמיע.
    אל תצפו שהלקוחות ירגישו מחוברים אליכם ויישארו נאמנים אם לא תדאגו שהם יכירו אתכם מספיק טוב, יקבלו מכם מידע מועיל אחת לשבוע-שבועיים, יראו אתכם פיזית או בזום וירגישו שאתם כל הזמן שם בשבילם ומתאמצים עבורם.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

חוסן מנטלי – להרים את עצמך ואת הצוות שלך בימים של חוסר מוטיבציה.

התמדה – לא להוריד את הרגל מהגז בנקודות והתחומים החשובים.

לדעת לקבל החלטות ביעילות ובמהירות.

לדעת לתעדף בחוכמה.

לבזר נכון, מה חשוב שאעשה בעצמי ומה עליי לבזר.

המהלך הניהולי של השנה

זיהינו את הסכנות והזדמנויות הקורונה בשלב מאוד מוקדם.

ביצענו התאמות מהירות מאוד בחברה, פנימה והחוצה.

אחד המהלכים המוצלחים ביותר היה כשבחרנו להפעיל מספר טיסות צ’רטר פרטיות להטסת מטענים דחופים בעת שכלל חברות התעופה הסדירות היו מושבתות ו\או לא עמדו בעומס.

הבאנו פתרון קריטי ליבואנים הישראלים בזמן המתאים ובצורה הנכונה.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

זיו שילון, אדם שבנקודות הכי קשות של החיים, כאלו ש-99 אחוז מהאנשים לא היו צולחים, הצליח להסתכל על הקושי בעיניים ולנצח אותו.

הרצאתו של זיו שילון מוציאה את הקהל מפוצץ השראה ומוטיבציה, הרצאה שגורמת להסתכל על האתגרים והקשיים בפרופורציה אחרת לגמרי.

זיו השתקם מפציעה אנושה בגבול עזה, הפך לאיש ברזל כנגד כל הסיכויים, פיתח קריירה כיזם ומשקיע, ותוך כדי תנועה הקים משפחה למופת והשפיע על מאות אלפי אנשים ששמעו את הרצאותיו.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

”היזמים החדשים“ של רונן גפני, ספר מצוין, עוזר לחווט מחדש כמה חיווטים במוח ולהסתכל על דילמות מזווית שונה. בכלל, להסתכל על החיים בצורה משחקית וקלילה יותר ובנוסף לנתב את התחרותיות והמוטיבציה למקום חיובי של ביחד ולא של ”אחד נגד השני“.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד


להמשיך להנות מהדרך ולהשפיע לטובה על הרבה אנשים בהרבה תחומים.