חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אורית בנבנישתי

תיגבור בע"מ (חברה ציבורית)

שם ושם משפחה: אורית בנבנישתי

השכלה: בעלת תואר ראשון ושני בסטטיסטיקה מאוניברסיטת תל אביב, תואר ראשון ושני במשפטים ממכללת אונו קריית אונו

מזל: דגים

חברה: תיגבור בע”מ (חברה ציבורית)

אתר אינטרנט:  www.tigbur.co.il

תפקיד: מנכ”ל

משפט מפתח

משפט מפתחאופטימיות זה שם המשחק העסקי והאישי

הדרך לתפקיד

הדרך שלי לתפקיד מתחילה בבית הורי, בחינוך, הורי חינכו אותי לשוויון הזדמנויות ולהאמין בעצמי וביכולות שלי, הטביעו בי את יצר התחרותיות וניתן לראות את זה בדרך לתפקיד שהחלה בבחירות שלי, לימודים ראליים בתיכון, עיסוק בספורט יחידני כאתלטית (הלכתי בעקבותיה של אמי), מטאורולוגית בחיל האוויר, השכלה גבוהה, בניית מסלול קידום, חיי משפחה, חיי חברה, תרבות ופנאי. כדי להיות מנכ”ל טוב חייבים לבצע ולתכנן מסלול תוך התייחסות לכלל הפרטים המקצועיים, ללא הנחות, אין קיצורי דרך. חשוב להקשיב לסובבים אותך, ללמוד ולהתמקצע. לעיתים אנו חושבים על קריירה במונחים של קפיצה לגובה, אני מאמינה בריצה למרחקים ארוכים ללא קיצורי דרך. אני לא הוצנחתי לתפקיד מנכ”ל. במהלך התואר הראשון שלי בסטטיסטיקה נשלחתי לעבוד כתמלילנית אצל לקוחות חברת תיגבור לפי שעות, ואח”כ ביצעתי את מרבית התפקידים בחברת תיגבור עד שנתנו לי את התואר מנכ”ל.

על עצמי 

אני יכולה להעיד על עצמי כאדם סקרן, אוהבת ללמוד דברים חדשים, להתמקצע, להקשיב לאחר, ללמד ולחנוך. בעלת מוטיבציה גבוהה. בשנים האחרונות חשוב לי להעניק, ולהיות מנטורית למנהלים ומנהלות בתחילת הדרך. לכן, בנוסף לתפקידי כמנכ”ל תיגבור אני גם חברת הנהלה של העמותה לקידום החינוך בתל אביב-יפו, נאמני שניידר והעמותה לסכרת נעורים. נשיאת ענף חברות משאבי אנוש בנשיאות המגזר העסקי בישראל. אני האישה היחידה בישראל שעומדת בראש חברת אבטחה, בתוקף היותי היו”ר של חברת ‘רשף’, חברת בת של תיגבור. 

עצה טובה שקיבלת

הורי היו המודל והסמל עבורי, והם העניקו לי אין ספור עצות, שניהם היו תחרותיים, עם תשוקה רבה להצלחה, ורצון להשאיר חותם. עצתם הייתה לאורך כל השנים – “תחייכי והעולם יחייך אליך, העולם הוא עגול ויש תקופות שאנחנו נמצאים למעלה ויש תקופות שאנחנו נמצאים למטה, אך עם זאת תמיד חשוב להאמין בעצמך ולדעת לקבל ביקורות”.

עצה נוספת קיבלתי לפני שנים רבות מאחד מלקוחותיי, כאשר לא הסכמנו על הדברים אמר לי “האמת היא בעיני המתבונן” ולכן האמת נמצאת באמצע, אין שחור ולבן. ממשפט זה למדתי שבכל שלב של מו”מ לא מתווכחים עם תחושות, לכל אחד הסתכלות שונה, שמושתתת על עברו, תפיסת עולמו בהתאם לחינוך מהבית ועוד.

עצה טובה לתת

ברמת המקצועית חשוב בעשור הזה להיות קשוב, יצירתי, לחשוב מחוץ לקופסא ולפתח גמישות. עולם התעסוקה מורכב כיום מ-  4 דורות של עובדים: דור ה- Z ,Y, X  וה-“בייבי בומרס” וכל אחד מאופיין בדפוסי עולם משלו, לכן חשוב להכיל את השוני ולא להיות שיפוטיים באינטראקציה עמם.

ברמת הקבוצה התוויתי זה מכבר חזון, שיתפתי ואני משיתה אותו על כלל הארגון, כל העובדים יודעים מה מצופה מהם, כיצד להתנהל ולאן עלינו להגיע. החזון, בנוסף להיותו השפה האחידה והקו המנחה של הקבוצה, מייצר תחושת סולידריות חזקה בקרב כל נושאי ובעלי התפקידים בארגון וכל מי שעובד במסגרתו.

ברמה האישית אני מציעה שלא לוותר על הדברים החשובים באמת: המשפחה, החברים, עשייה חברתית – כל אלה תורמים לחוויות וזיכרונות טובים. הרגעים המעשירים והחוויות האישיות הם אלה שממלאים את המצברים והמנועים כדי לשאוף, לסמן מטרות ולהמשיך בעשייה.

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

למידה מתמדת וחינוך – מנהל חייב להבין שניהול הוא תפקיד ולא סטטוס, כדי שיוכל להפיק את המרב מהעובדים עליו לתת דוגמא אישית ולהיות מודל לחיקוי. על מנת שהארגון יהיה ארגון לומד – גם הוא צריך ללמוד ולהתפתח, ולשתף את הידע שלו ואת הידע שרכש ורוכש עם העובדים.

חתירה למצוינות – כתפישת עולם שבאה לידי ביטוי באמצעות דוגמא אישית, אי אפשר רק לדרוש ולא לקיים.

עמידה ביעדים – מדידה צריכה להתבצע בכל ארגון, יחידה ומחלקה תוך הקפדה על נהלים ובכדי להניב עמידה ביעדים.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

הזמינות והיכולת להגיב מהר לכל דבר ועניין, להיות קשובים לרעיונות של עובדים בכל דרג מקצועי ולזכור תמיד שהמנכ”ל הוא הלב של החברה, ה”אמא והאבא” של העובדים, ולכן כמו במערכת זוגית ומשפחתית חשוב להעניק לעובדים את הזכות להשמיע את דעתם ולהציע כל הצעה. אני תמיד שמחה ללמוד מכל הסובבים אותי. בסופו של דבר, יחסי אנוש ותקשורת זורמת הם ערכים חשובים בחיים בכלל ובעבודה בפרט. מנכ”ל שמשמש דוגמא ומופת ישמח ללמידה מתמדת ומתחדשת כדי להוכיח שחותר תמיד למצוינות. חשוב לארגון שהעומד בראשו יתנהל בשקיפות, ללא כחל וסרק וללא משוא פנים, זאת בכדי לשמר תחושת ביטחון לעובדים ולמנהלים בחברה.

המהלך הניהולי של השנה

הקורונה יצרה מציאות חדשה והתמודדויות חדשות, שהאיצו תהליכים דיגיטליים בחברה, מעבר לניהול בזום והשטחת המבנה הארגוני, חלה האצה בתהליכים של פיתוח פתרונות נוספים ואנו מובילים שילוב של שירותים מורכבים, העונים על צרכים ייחודים של לקוחותינו במסגרת היכולות יוצאות-הדופן של הקבוצה כאינטגרטור, כמו כן, מיתוג הקבוצה ויצירת דיאלוג קבוע עם הלקוחות ומקבלי השירותים.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

אמי רינה בנבנישתי, מהווה מודל לחיקוי וסמל עבורי. למדתי ממנה הרבה, היא נתנה לי אין ספור עצות דרך דוגמא להתנהגות ומופת בניהול ובאופן אישי, ולא דרך אמירה או ציווי. היא הראתה לי איך תמיד להישאר בן-אדם, בכל סיטואציה, פשוט לזכור שכולנו בני-אדם ולהסתכל קדימה. אמא שלי הקימה את החברה לפני 42 שנים, כשעוד לא היה אפשרי עבור נשים לפתוח תיק במס הכנסה. הובילו אותה חזון ונחישות והגשמה עצמית והיא כלל לא חשבה שמי מילדיה יעבוד בחברה. תיגבור הוקמה כחברת שירותי כוח אדם בתקופה שבה כמעט ולא היו נשים יזמיות. החברה ישבה באותם שנים ברחוב תל חי במרכז תל אביב והלקוח הראשון היה בנק לאומי. ההצלחה הובילה לפתיחת סניפים בירושלים ובחיפה, וב-1987 החלו להיפתח סניפים נוספים.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

הספר “מי הזיז את הגבינה שלי” של ספנסר גונסון , שמציע דרכים כיצד להתמודד עם שינויים בחיים וממחיש עקרונות להתמודדות עם התמורות בעולם העסקים. למדתי ממנו על תפיסות עולם שונות, מוטיבציה, ובעיקר כיצד לקבל את השינויים בחיבוק ובאהבה.

הסדרה בנטפליקס “גמביט המלכה” סדרת השח-מט המבוססת על הנובלה של וולטר טוויס בזמן המלחמה הקרה, מעבירה בצורה מדויקת את התקופה, מלמדת על מוטיבציה אישית וקבוצתית והעצמה נשית. 

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

אני חיה אותו יום יום, אני מתעוררת מידי בוקר עם חדוות עבודה, שואפת להמשיך ולהצמיח את החברה, להיות מהמובילות בתחום האינטגרציה, כוח אדם, סיעוד ואבטחה. אודות לניסיוני הרב חשוב לי להשמיע את קולי ולהשפיע על השיח המקצועי והציבורי בתחומים שעוסקת קבוצת תיגבור.