חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אייל רביד

מנכ"ל ויקטורי

שם ושם משפחה: אייל רביד  

השכלה: 12 שנה”ל (ת.בגרות)

מזל אסטרולוגי: מאזניים

חברה: ויקטורי

אתר אינטרנט: www.victory.co.il

תפקיד: מנכ”ל

משפט מפתח

תאמינו, תעזו  תצליחו

הדרך לתפקיד

בתום השירות הצבאי שלי בצה”ל כקצין לוגיסטיקה החל המסע המופלא שלי בעולם הסחר והקמעונאות שנבנה בעמל רב וציון אבני דרך חשובות ומשמעותיות בקריירה וההתפתחות האישית שלי.

אבן דרך ראשונה ומשמעותית הייתה כאשר מוניתי לאיש המכירות של חברת IM   בגט הזהב ובמהלך ארבע השנים בתפקיד זה למדתי את רזי הסחר והמסחר, התמקצעות בפרקטיקה ומגוון סוגיות ודינמיקות שבין היצרן לקמעונאי דבר שהיווה עבורי מקור בלתי נדלה של מידע וידע לחיים. חוויה זו הייתה מעצימה, מלמדת, הכשירה אותי בניסיון עצום ובעיקר היוותה עבורי מקור להשראה ואף הניעה אותי להתפתח בתחום הקמעונאות.

בשנת 1996 הקמנו יחד עם אחי ואבי את הסניף הראשון של רשת ויקטורי. תשע שנים לאחר מכן, קיבלתי את אמונם ומוניתי למנכ”ל החברה. 15 שנים לאחר היווסדה של ויקטורי, הנפקנו הנפקה ראשונית לבורסה.  

על עצמי

נולדתי וגדלתי בעיר בת ים עד גיל 9. בעקבות עבודתו של אבי המשפחה כולה עשתה רילוקיישיין לאבידג’אן בירתה של חוף השנהב ושם התגוררנו עד שהגעתי לגיל 13. כשחזרנו ארצה ועד הגיוס גרנו בצפון תל אביב ושם למדתי בתיכון אליאנס. בפברואר 87 התגייסתי לצה”ל במסלול ייעודי לקצונה. הכרתי את שגית רעייתי נישאנו בשנת 1996 ונולדו לנו ארבעה ילדים. כיום כל המשפחה מתגוררת בגדרה.

עצה טובה שקיבלת

“כשיורד ברד ויש שלג, כשהסערה מכה בעוצמה בלב ים, כשחוסר הוודאות גדל ולאיש אין את הפתרונות, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא להתכנס לתוך הצוללת ולרדת עמוק עמוק מתחת לפני הים. עד שהשמש תצא והסערה תחלוף”. ובמילים אחרות, לפעמים צריך להיעלם ולרדת למדרון אחורי כדי לסדר את השורות, לארגן את העסק מחדש ולהיות מוכן ליום שאחרי המשבר. זוהי אחת מהעצות הטובות שקיבלתי. וככל שהבנתי אותה יותר לעומק יישמתי אותה בתהליכים ובתקופות שונות בחיי בהם נדרשתי לשינויים וגמישות מחשבתית.

עצה טובה לתת

באנגלית אומרים “mind your own business“. אין לזה תרגום מוצלח בעברית אבל עיקר הכוונה היא: תהיה עסוק בעצמך ובעסקים שלך, ולא בעסקים של אחרים. ויותר מכל תתמקד במה שאתה עושה, תתמקצע ותשאף תמיד להיות הכי טוב בו.

עצה נוספת היא לא לפחד לתת מילה טובה או לפרגן למי שעבד ועשה עבודה טובה. יש מנהלים שלא מבינים מה זה עושה לעובד ואיזו תחושה של סיפוק וגאווה זה מסב לו. כאשר מנהל נותן מילה טובה זה לא מוריד או ממעיט מערכו אלא ההיפך הוא הנכון. בכוחה של מילה טובה לגרום לאנשייך להיות חלק אמיתי ומשמעותי בתוך הארגון ולהרגיש מחויבות עמוקה יותר, לתת מעצמם עוד קצת, להרגיש טוב יותר ולהביא תוצאות טובות יותר.  

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח:

חיבוק – להיות קשובים ורגישים לכל הצרכים של העובדים, גם לאלה בארגון שלא ממש קרובים אלייך. תהיו מנהלים של אנשים לא פחות מלהגדיר ולנהל משימות.

יזמות – תהיו מנהלים אנרגטיים עם קלילות מחשבתית המעלים רעיונות חדשים בתכיפות, אשר נוטים לעסוק בנושאים רבים ונהנים להיות בתנועה מתמדת.

אסרטיביות – אני מאמין כי אנשים צריכים וודאות. לכן, מנהל טוב הוא מנהל שמקשיב לכולם, מקבל את נקודות המבט השונות, אף בסוף הוא זה שמקבל את ההחלטה לטובת האינטרסים העסקיים של הארגון או העסק.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

אסרטיביות

החלטיות ויעילות

הישגיות ומשימתיות

חברותיות ואהבת אנשים

מקצועיות

המהלך הניהולי של השנה

אני אתייחס להתמודדות עם משבר הקורונה העולמי. לדעתי, וגם לפי התוצאות שהיו מדידות לאורך כל התקופה האחרונה, התמודדנו יפה בתוך החברה עם מגפת הקורונה.

מיד כשזיהינו שמדובר במשבר שיימשך זמן רב ולצורך כך נידרש להיערכות מחודשת. הגדרנו כח אדם, משימות ויעדים בין אם בניהול כוח האדם ואף גיוס והכשרה של מאות עובדים חדשים, שמירה על מינימום הדבקות בסניפים, דאגה לעובדים אל מול דאגה ללקוחות ולא במרדף אחרי השורה התחתונה או הרווח.

בסופו של דבר המהלך הנכון היה לחשוב על העסק שלך והלקוחות שלך כמו שאתה חושב על הבית שלך והילדים שלך דבר אשר הביא לתוצאות טובות ונכונות.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

ענקית המזון הספרדית מרקדונה – חואן רואיג, יו”ר רשת המרכולים המשפחתית מהווה מודל לחיקוי עבורי. ענקית המזון, הנחשבת לרשת המזון הגדולה ביותר בספרד ופורטוגל עם 1,600 סניפים של סופרים זולים בגודל של 1,000 מ”ר במרכזי ערים. הקונספט מאוד מזכיר את הקונספט שלנו.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

נעמי ריגן – סופרת חרדית לשעבר וחוקרת את המגזר החרדי. היא מתארת את החברה היהודית, הדתית והחרדית מנקודת מבטה של אישה ושל אישה חרדית לשעבר. ההצצה הזאת מאפשרת לנו ללמוד ולהבין את אורח החיים, התרבות והמנהגים במגזר זה באמצעות כתיבה מעניינת וסיפורים מרגשים.  

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

אני שבע רצון מהמקום שאני נמצא בו היום. לגביי ג’וב חלומותיי אני לא יודע לומר כעת אך ברור לי מאוד שבכל מקום שאגיע אליו גם בעתיד יהיה להשפיע ולעשות טוב על כלל החברה הישראלית.