חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אילן גולדשטיין

מנכ"ל פוינטר ישראל

שם ושם משפחה: אילן גולדשטיין  

השכלה: BA בכלכלה באוניברסיטת ת”א, MBA בשלוחה של אוניברסיטת מנצ’סטר

מזל אסטרולוגי: טלה

חברה: פוינטר ישראל

אתר: www.pointer4u.co.il

תפקיד: מנכ”ל  

משפט מפתח

הדרך להצלחה עוברת דרך עבודת צוות של שחקני נשמה.

הקף את עצמך באנשים מצוינים וחרוצים, שכל אחד בתחומו טוב ממך, תתווה את הכיוון ותאפשר להם חופש פעולה. תמצא שאנשים רגילים עושים דברים בלתי רגילים.     

הדרך לתפקיד

בוגר הפנימיה הצבאית של בית הספר הראלי העברי בחיפה. שירתתי כקצין בחיל האוויר בין השנים 1973-1980, קורס טיס (חלקי), קצין בינשוף ומפקד אגף מבצעים בינ”ט (יח’ ניסויי טיסה). 

בפנימייה הייתי מקום ראשון בריצות ארוכות. כדי לנצח בריצות ארוכות צריך מסתבר, אופי חזק ולדעת להתגבר על משברים. בעיקר על כאבי צד וריצה עם חוסר חמצן בשרירים כשהעייפות מתחילה להשתלט על הגוף. כאשר לך קשה, לכולם קשה. לכן צריך להסתכל קדימה לכיוון קו הסיום ולא למטר הקרוב. אם מישהו מנסה לעקוף אותך, תגביר קצת את הקצב עד שיוותר. זו גם תפיסת עולמי בעסקים: להסתכל לטווח הארוך, לבנות יסודות חזקים, להנחיל ערכים כמו “מובילות טכנולוגית” “שרות מצוין” “קשר אישי”. לבנות סל מוצרים אטרקטיבי. סלוגן שכתבתי במוקד השרות של פוינטר: “משרתים כל לקוח בכל הכוח”. אתה כמי שמוביל בראש הפירמידה קובע את התרבות של הארגון כולו. 

בשנות ה-90 ניהלתי את אלייד מוטורס, יבואנית סיאט, והייתי חבר הנהלה בצ’מפיון מוטורס, ניהלתי סטארט אפ בקבוצת ברן: TPS (טלפארק סיסטם) – ניהול חניות ממוחשב (הפנגו הראשון שהקדים את זמנו), בין 2001-2005 ניהלתי את רשת “אופטיקנה” ומשנת 2005 ועד היום אני מנהל את “פוינטר ישראל”.

על עצמי

נין, נכד ובן למשפחת קונדיטורים מפוארת, “אחים גולדשטיין”. ילד סנדוויץ’ בין 4 בנים שרגיל להילחם על מקומו. גדלתי בבית של האצ”ל, המשפחה הלוחמת, וינקתי את אהבת הארץ והאדם, יושרה, הגינות, הישגיות מהמורים הכי טובים, הוריי.

עצה טובה שקיבלת

  • עצה של אימי, לאה, כשהתקשיתי בשנה ראשונה בפנימייה וחשבתי לפרוש:
    “התחלת – תסיים”
  • עצה מאבי, זאב, על אפשרות שאכנס לעבוד בקונדיטוריה: ” לקונדיטוריה נכנסים דרך האוניברסיטה. קודם תלמד”.
  • עצה מאשתי, סיגל, שנרשמה לתואר שני בגיל מאוחר יחסית: ” לגיל 40 אגיע בכל מקרה. השאלה עם או בלי תואר שני”
  • “הסוד טמון באנשים” – מורטון מנדל. תבחר את האנשים הכי טובים ותבנה סביבך צוות מנצח של שחקני נשמה.

עצה טובה לתת

  • מצא את המינון הנכון בין עבודה למשפחה. אתה חייב במשפחה תומכת ואוהבת כדי להצליח בעסקים.
  • קבל החלטות במהירות. מנכ”ל שלא מקבל החלטות ומושך זמן, מביא לשיתוק של הארגון.
  • הצע ללקוחות הצעות הוגנות שאתה, במקומם, היית שמח לקבל.
  • שלב חוש הומור בחיים בכלל, וכחלק מאופן הניהול. עם הומור הדברים זורמים הרבה יותר טוב ונכון.
  • תעדיף תמיד הגדלת הכנסות על פני הקטנת הוצאות. בדרך כלל רצוי גם וגם.
  • תחמיא לעובדיך על הצלחות קטנות וגדולות. מילה טובה, חיוך, פרגון הם רוח גבית שדוחפת את המוטיבציה קדימה.
  • עשה SWOT ותחליט מה הן החוזקות של החברה שלך. אל תנסה לחכות את המוביל בשוק. את מרב האנרגיה תשקיע מחשבה במה החברה שלך צריכה להתמחות, למצב את עצמה ולבדל ביחס לשאר.
  • קבע אסטרטגיה ל 3-5 שנים קדימה ואל תזגזג עם כל שינוי קל שקורה. גלה חריצות, כושר התמדה ודבקות במשימה. העובדים יראו, יצטרפו וביחד תגשימו.
  • תאהב את עבודתך ואת עובדיך. תהיה סקרן, חרוץ, יזם. בנה מערכות יחסים טובות ואישיות עם הלקוחות. תמשיך להתלהב מכל הצלחה כאילו זו הפעם הראשונה. תהיה הגון וישר. זה משתלם לאורך זמן.

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  • תעשה עבודת שטח, תכיר אישית את הלקוחות הגדולים. תשמע מה הצרכים שלהם ותדאג לתת להם מענה. תבקר “ברצפת הייצור”, תהיה קשוב, אמפתי והגון.
  • תן הנחיה למזכירתך שדלתך תהיה פתוחה בפני כל עובד וכל לקוח. אל תתחבא אחרי התפקיד. דלת פתוחה תאפשר לך לשמוע על תלונות ומחמאות, ליקויים ופתרונות וגם להביא להזדמנויות.
  • אל תצפה לתמורה מידית. תהיה סבלני. תהליכים דורשים זמן הבשלה. אל תהיה מנהל של 100 מטר אלא של ריצות ארוכות. מאידך אם לא הצלחת לאורך זמן, תבדוק איפה טעית ואל תפחד לשנות כיוון ולתקן. 

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

  • אוהב אנשים ומפרגן
  • חרוץ
  • הגון וישר
  • סקרן, חושב קדימה, מנהיג, כריזמטי
  • בעל חוש הומור

המהלך הניהולי של השנה

פתיחת פוינטר לשוק חדש, תחום הלוגיסטיקה בכלל, ולשרשרת האספקה בקירור בפארמה בפרט.

בתקופת מגפת הקורונה, העולם סגר את החנויות והגדיל את המשלוחים הביתה. כשיבואני הרכב וחברות הליסינג סבלו מירידה במכירות, מסגר ומסגירת השמיים לתיירות נכנסת, שוק הפארמה היה בצמיחה. באמצעות מוצר ייעודי חדש Nano + MultiSense שיודעים לנטר מיקום, לחות, טמפרטורה, אור / חושך, G, שינוי זווית, מוצר שעבר הליך וולידציה, תמכנו בגידול משלוחי תרופות לבתי הלקוח, בשינוע תרופות לבתי מרקחת, גידולי ירקות ב”שדות ורטיקליים” ובקרת משלוחי מזון, גם במשברים נוצרות הזדמנויות.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

אין ספק שאת יסודות הניהול למדתי בבית אבא, בקונדיטוריה. את החריצות לקום כל יום ב- 3 בבוקר, בימי החורף והקיץ, את הגישה לעובדים, ללקוחות, לספקים, לנהל מלאי יומי – כמה עוגות לייצר כדי שלא יחסר ומאידך שלא יישארו עודפים בסוף היום, הראיה העסקית, העבודה עם שותפים – אחיו, היזמות לפתח את העסק, להוסיף מוצרים חדשים, לפתוח חנות מכירה בחזית הקונדיטוריה, הנדיבות ומתן עוגות לכל הנזקקים הרעבים שפקדו את הקונדיטוריה השקם בבוקר, קבלת האחר, תרומת עוגות למתפללים בבית הכנסת הסמוך בימי סליחות על אף שלא היה דתי, הצניעות כשסירב לקחת חלק, למרות שהוזמן פעמים רבות, ולספר על חלקו בקרבות האצ”ל על קום המדינה, היוזמה לפתוח סניפים שימכרו את התוצרת במקומות נוספים.  

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

“הסוד טמון באנשים” ,על ניהול ומנהיגות – מורטון ל. מנדל

“ג’ק הדברים החשובים באמת ,האוטוביוגרפיה של ג’ק וולץ’ – מנכ”ל ג’נרל אלקטריק

סרט: “פורד נגד פרארי” מאבק היוקרה על הזכייה בראלי 24 שעות בלה מאן שבצרפת, עם קרול שלבי וקן (קנת הנרי) מיילס האגדיים

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

אני הגשמתי את חלומותיי הניהוליים במשך 15 שנות ניהול נהדרות ומאתגרות של פוינטר ישראל.

עברתי מחברה מפסידה עם 20,000 מנויים ו-3 מיזוגים, לחברה משגשגת, יעילה מאוד ורווחית עם 200,000 מנויים.

בעתיד אשמח להיות מאמן, סופר- וייזר, ולתרום לעסקים קטנים לצמוח ולהצליח ולנהל פעילות פילנטרופית תורמת לקהילה.