חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אריה ויסמן

מנכ"ל שמרת הזורע

שם ושם משפחה: אריה ויסמן  

השכלה: מהנדס עץ [גרמניה]

מזל אסטרולוגי: דגים

חברה: “שמרת הזורע”

אתר אינטרנט: www.shw.co.il

תפקיד: מנכ”ל ובעלים משותף עם נחום ויסמן                                 

משפט מפתח

“לא להשאיר שום דבר ליד המקרה”  , ניהול מדויק מחייב יכולת להתבונן על העסק ממעוף הציפור , יכולת לצלול לפרטים הקטנים ולא להשאיר כלום ליד המקרה.

הדרך לתפקיד

עם סיום לימודי הנדסת עץ בגרמניה, התחלנו אחי נחום ואני לפעול אט אט להתרחבות עסקית שהולידה ברבות השנים את “ויסמן אחזקות” – קבוצת חברות הפעילה בתחום הרהיטים בארץ ובעולם. לאחר סגירת המפעל המיתולוגי בירושלים, בשנת 1999 רכשנו את רשת הרהיטים השורשית והוותיקה “שמרת הזורע” שהייתה אז בעלת 3 סניפים וכיום מונה 10 סניפים.  בשנת 2013 רכשנו את מותג רהיטי הילדים “רהיטי עין חרוד” ובהמשך בשנת 2013 חיזקנו את הפעילות הגלובאלית עם הקמת חברת רהיטים בחו”ל אשר מתמחה בסחר ברהיטים בין מדינות ובמסגרת פועלה אנו  מוכרים רהיטים מגרמניה לליטא, מטורקיה לאוקראינה ולא רק. בין שלל הפעילויות העסקיות, בשנת 2013 זכינו אחי ואני לכבוד והוקרה כאשר הוענק לנו “פרס התעשייה” היוקרתי מטעם התאחדות התעשיינים, כהוקרה על פועלנו בתעשייה הישראלית במשך עשרות שנים ובשנת 2017 לקחנו החלטה משמעותית והקמנו מרכז תעשייתי בפארק תעשיות בר לב שבצפון הארץ, מרכז המשתרע על 12 דונם עם איכות בניה ,אוטומטיזציה ושכלולים טכניים מתקדמים מהטובים בישראל ועם תשתית לוגיסטית המאפשרת עמידה בכל דרישות שרשרת האספקה.

על עצמי

כמי שהחלים ממחלת הסרטן לפני קצת למעלה מעשור לאחר סדרת טיפולים מתישה , אני מרגיש כמו ילד בן עשר שכל העתיד עוד לפניו, הפרופורציות על החיים משתנות לגמרי,  אם פעם היה פחד אישי, פחד בעסקים, הוא נעלם לגמרי עם החלמתי.

עצה טובה שקיבלת

את העצה הטובה ביותר קיבלתי בכלל כהשראה במהלך שירותי הצבאי ביחידת מודיעין מובחרת תחת פיקודו של אברהם ארנן ז”ל, ממייסדי סיירת מטכ”ל שהחדיר בי את הססמה של הסיירת “המעז מנצח”,  שאימצתי כעצה לחיים ולעסקים ואף חיזקה בי את היכולת לזהות הזדמנויות בזמן, כך למשל צפינו אחי ואני את הפוטנציאל הכלכלי במדינות המפרץ הרבה לפני הסכם השלום ועשינו עסקים עם חלק ממדינות המפרץ באמצעות מתווך אירופאי ובחודש מאי הקרוב, אנו משתתפים בתערוכת הרהיטים הבינלאומית בדובאי, שם יוצגו רהיטי “שמרת הזורע”. באבו דאבי, ובדובאי יש תנופת בנייה, והצרכים שלהם דומים מאוד לאלו שלנו בכל הקשור לפינות אוכל עם הגדלות בגלל תרבות האירוח. הפוטנציאל הכלכלי שם גדול כי אין באיחוד האמירויות תעשיית עץ מפותחת ובנוסף אנחנו עובדים עם מדינות ערב נוספות באמצעות החברה הגלובאלית ומכיוון שאחי ואני מחזיקים בדרכונים גרמנים, אין לנו בעיה להיכנס למדינות ערב, גם לכאלו שאין להן קשרים דיפלומטיים עם ישראל. מבחינה זו הקדמנו את השלום עם האמירויות. כשנתניהו הודיעו על הסכם השלום עם האמירויות העסק הפך יותר קל, כי עד לנקודה זו חששנו להופיע בפרונט כישראלים.

 עצה טובה לתת

כאחד שהוא דור שני לעסקים העצה הטובה ביותר שאוכל לתת היא לא הכריח את הדור השלישי להיכנס לעסק המשפחתי. שמעתי פעם הרצאה של חוקר אמריקני, שאמר שבארה”ב יש סטטיסטיקה בת 200 שנה של עסקים משפחתיים, ורק אחוז אחד מכל העסקים המשפחתיים עובר לדור הרביעי. יש בזה היגיון. אבא שלנו היה מספיק חכם כדי לא להכריח אותנו להיכנס לעסק, אבל יצר מצב שנרצה לעשות זאת. בדור השלישי הכל כבר הופך יותר מסובך. נכון להיום, חמישה מילדינו ואחד החתנים עובדים בעסק. הצלחנו ליצור לכל אחד מהם ענף, כדי שלא ידרכו אחד לשני על הרגליים. כלל נוסף שלנו הוא שבני זוג לא יכולים לעבוד באותו מקום. כל אחד מהבנים הממשיכים בעסק הוא עובד עצמאי ומנהל את התחום שלו לבד, כמובן שאפשר להתייעץ איתנו בכל רגע.

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

אנחנו פועלים ב- 14 מדינות וב- 64 בתי חרושת בעולם, ועם הספקים אנחנו עובדים על בסיס יחסי אמון וידידות. בעסקים מהירים אין דרך אחרת ומילה זאת מילה ולכן בעסקים בכלל ובעסקים בינלאומיים בפרט, יש לי שלושה טיפים: אין קיצורי דרך , מילה זו מילה ולדעת ללמוד מההצלחה ולא רק מהכישלון.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

בשורה התחתונה מנהיגות של מנכ”ל נמדדת על-פי תוצרי העובדים, כשם שחינוך ההורים נמדד על-פי מעשי ילדיהם ולכן האחריות של מנכ”ל היא לדעת לייצר את התנאים הטובים והמעולים למנהלים ולאלו הכפופים להם, לעמידה במשימות ויעדי הארגון, וכך כל הארגון יהא נשכר ותמצית מהותו של הניהול היא האומנות והמיומנות לגייס את המשאבים האינטלקטואלים של כלל העובדים, ולדעת לרתום אותם לשירותה של החברה ולמטרותיה, כך שהתכונות הנדרשות להיות מנהל מצליח הן לא רק מנהיגות, קשיחות ניהולית ואסרטיביות ונדרשת גם וירטואוזיות. 

המהלך הניהולי של השנה 

ברגע שהבנו את פוטנציאל התלקחות משבר הקורונה אי שם בסוף ינואר 2020 כאשר רוב הדיווחים היו אז בתקשורת הזרה, הבנו שכדאי להקדים ואף להגדיל הזמנות שתוכננו לפסח 2020 ובדקה
ה- 99 כמות הזמנות הוגדלה משמעותית והצלחנו לקבל מאות קונטיינרים עם מוצרים מוגמרים וחומרי גלם למפעל ההרכבות שלנו בבר לב כבר באמצע מרץ 2020 ועם תחילת ההגבלות כאשר המרכז התעשייתי ערוך ומוכן החלטנו להגביר את קצב המכירות דרך האינטרנט, והגדלנו את המכירות שלנו באינטרנט בחמשת החודשים האחרונים ב-100%.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

אבא שלנו ליאו ויסמן ז”ל הוא המודל לחיקוי שלנו. בשנת 1948 אבי נפל בשבי הירדני ומיד לאחר שחרורו מהשבי הוא אזר כוחות ושב לנגריה ולעבודה והמשיך להצעיד את החברה קדימה ולרהט את דירותיהם של בכירי הממשל, כולל  דירתו של בן-גוריון ואת הצריף של הנשיא יצחק בן-צבי ברחביה.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

הרבה ספרים וסרטים השפיעו עליי , אך אם אנחנו מדברים על ניהול אז מה שעולה לי בראש זה הספר “סוויץ'” שהשפיע עליי בנקודת זמן מסוימת כאשר הארגון עבר שינוי בזמן שהיה בתנופה אדירה ובלתי רגילה והיה מתבקש ואף הכרחי לבצע שינויים ארגוניים משמעותיים והספר מדבר על איך לשנות דברים שקשה לשנות.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

לא הייתי מסוגל לעבוד יום אחד בחיי אם לא הייתי עובד בג’וב חלומותיי. מבחינתי, מהרגע בו נכנסתי לתפקיד מנכ”ל “שמרת הזורע” בשנת 1999 ועד היום אני עובד בג’וב חלומותיי. כך היה וכך יהיה.