חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דוד זלצר

מנכ"ל קמביום בע"מ

שם ושם משפחה: דוד זלצר              

השכלה: תואר ראשון בחינוך

מזל אסטרולוגי: אריה

חברה: קמביום בע”מ

אתר אינטרנט: cambium.co.il

תפקיד: מייסד ומנכ”ל                                 

משפט מפתח

“בסוף, זה הכל אנשים”

הדרך לתפקיד

זה תמיד מתחיל בהורים ובמורים. כבר מגיל צעיר קיבלתי חופש לנסות דברים סביב טכנולוגיה כשהייתי ילד בבית עם ציוד טכנולוגי שלמדתי לפרק, להרכיב ולשכלל ובהמשך פגשתי מורים טובים לכל אורך הדרך. למעשה, המורה שלי למחשבים בתיכון לימד אותי את החלק הארי ממה שידעתי כשהתחלתי את דרכי כמפתח-ללא-ניסיון.

לא היה לי ברור שאקים חברת תוכנה, התחלתי את דרכי כמורה ואחרי כשנתיים עלה בי הצורך להתחיל משהו חדש ולנסות לפתח קריירה בתחום פיתוח התוכנה. קבלתי הזדמנות כמתכנת מתחיל, מהבית, עבור ישראלי שהיגר לאמריקה ונתן בי אמון כמתכנת מתחיל.

די מהר הוא הטיל עלי הרבה אחריות – תחת הדרכתו מצאתי את עצמי מתכנן פרויקטים, מנחה צוות, ומוביל פרויקטים מורכבים ללקוחות בינלאומיים.

באותן שנים התגוררתי עם אשתי וילדיי בירוחם וגיליתי את ההון האנושי המדהים בנגב, כך שההחלטה לנסות לבנות צוות מקומי נבעה משלושה עקרונות שהנחו אותי : צוות שייהנה מהיתרונות של עבודה קרוב לבית, בנגב.

הבנה של היתרונות המדהימים של הנגב מבחינת המגוון האנושי, הנוף והמרחב המדברי שמאפשר השראה ושקט, ועם זאת- לא לוותר על יכולות טכנולוגיות וסקרנות לחדשנות כדי לפתח קריירה. זה התחיל בכך שצירפתי לפרויקטים קיימיים שלי כמה תושבי ירוחם מעולים שלמדו הנדסת תוכנה והמשיך לפרויקטים נוספים: בנינו מערכות מורכבות ומרובות משתמשים בהיקף רחב, אימצנו טכנולוגיות חדשות, והחלטנו שנקדיש חלק משמעותי מהמגוון שאנחנו עובדים בו לסטרטאפים, כדי להישאר חדים תמיד.

זה עבד מצוין, עשרות מפתחים הצטרפו אלינו לאורך השנים וממשיכים את העיקרון שגם בטכנולוגיה זה תמיד אנשים. כיום צוות החברה מונה 56 מפתחי ומפתחות תוכנה.

על עצמי

בן 38, נשוי לשירה ויחד ייסדנו את חברת קמביום וגם את משפחתנו הכוללת שישה ילדים. גדלתי בחולון, בן למלי ומאיר – במשפחה בת ארבעה ילדים. מתגורר בירוחם בעשרים השנים האחרונות, הגעתי לפרק זמן קצוב של ישיבת הסדר ושירות צבאי- ונשארתי.

עצה טובה שקיבלת

לראות כל אתגר בתוך קונטקסט רחב. אם יש בעיה – לראות אותה כחלק ממציאות רחבה יותר. אם יש יום קשה, להסתכל על כל החודש או השנה, או על היום שלי ביחד עם היום של כל הסובבים אותי.

ככל שמגדילים את התמונה, הבעיה עצמה נראית קטנה יותר וגם הפתרון ממהר להגיע.

את העצה הזו קבלתי מאחד הרמ”ים שלימדו אותי בישיבת ההסדר בירוחם, בזמן שירותי הצבאי.  מעבר לתרגיל המחשבתי הייתה לי הזדמנות לחוש איך עצה טובה יכולה לשפר את המצב.

עצה טובה לתת

כדי להצליח צריך לדעת להכיר את הגלים.

הגלים שקורים לך: רגעי שיא שבהם העולם בכף ידך ואחריהם רגעים קשוחים שהעולם נראה שהוא מתעלם ממך

והגלים שאתה צריך לחולל: לעצור לחשוב  לדמיין ולהסתכל מבחוץ על מה שעובר עלינו ובתוכנו ואחר כך לעצור את החלומות ולהתרכז בפרטים.

למצוא זמן ללמוד, ואז לעזוב את הלימוד בחיפוש איפה אפשר לממש את מה שלמדת.

רגעים שאתה מתרכז בעשיה ובפיתוח ורגעים שאתה צריך לעזוב את כל זה ולהתרכז בעצמך, במשפחה ובשמחה על כל מה שקבלת.

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

להעז – לפעמים “ללכת על בטוח” יכול להוביל לפספוס הדברים הגדולים והמעניינים באמת

להיות קשוב לעצמך ולסביבה שלך, להסתכל על היכולות והקשיים גם יחד ולהקיף את עצמך בחברי צוות, לקוחות, ושותפים שטוב להקשיב להם

לא להתבייש לחלום להיות טוב כל הזמן. גם חלום שעוד לא התממש כמות שהוא, עדיין יכול להתבטא בדברים אחרים, בזמן אחר או אצל אנשים אחרים ויכול להביא את העולם שסביבנו להתקדמות.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

אחריות ותעוזה. האמונה שיש לי את הכח לשנות, והתעוזה לחתור להביא את הכח הזה לכדי מימוש.

חזון ומנהיגות. היכולת לחלום ולדמיין לפרטים את העולם שסביבנו באופן טוב יותר – חד עם היכולת להציג את התמונה הזו כך שתסחוף חברים, צוות ואנשים אחרים.

ענווה והכרת תודה. בכל היבט של החיים שלנו אנחנו חלק ממערך גדול יותר של עשיה, ורבים וטובים עשו ועושים דרך ארוכה עבורנו. ובכל זאת, “לא עליך המלאכה לגמור, ולא אתה בן חורין ליבטל ממנה”

גמישות ויצירתיות. היכולת להתגמש ולהגיב במהירות היא המפתח להישרדות מחד ולצמיחה מאידך ולכן צריך לא להפסיק ללמוד ולנסות רעיונות ודרכים חדשות.

המהלך הניהולי של השנה

משבר הקורונה דרש למידה והתארגנות בלתי פוסקים הן ברמה האישית והן ברמה העסקית. קיבלנו החלטה לבנות צוות מצומצם לסיעור מוחות והחלטות אסטרטגיות לקבלת החלטות בקצב גבוה ופעלנו לפי ההחלטות בעקביות, תוך בחינה מתמדת של התאמתם למציאות.

המהלך הזה סייע לנו לצלוח את השנה האחרונה בהצלחה עסקית ותוך שמירה על הצוות שלנו, המוראל, הערכים הארגוניים, הלקוחות והיעדים העסקיים.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

המשפחה שלי. אני אוהב לראות את עצמי חלק משרשרת הדורות ולחפש את האופן שבו אני יכול להמשיך, במציאות המשתנה, את סבי וסבתותיי שנלחמו בעז ובענווה על ההישרדות הפיזית, על הקמת המדינה ועל עולם הרוח והיהדות ואת ההורים שלי שלא מפסיקים ללמוד, לנסות דברים חדשים לפרוץ דרך מחשבתית להתמיד ולעשות את זה באהבה גדולה. 

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

האדם מחפש משמעות, ובכלל הספרים של ויקטור פרנקל. מעבר לסיפורו האישי של פרנקל כניצול שואה מצאתי בו גישה לחיים שאני יכול להזדהות איתה מאוד: חיפוש ומשמעות. מצד אחד אמונה באדם שיש לו את הכח לחפש ולמצוא ומצד שני הכרה בכך שהחיים כולם הם חיפוש שאין לו סוף.

דרכו של פרנקל דרך התופת והאבדן, דרך פיתוח התיאוריה שלו ועד לסוף ימיו היא מופת לשילוב של “נאה דורש נאה מקיים”.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

בדיוק מה שאני עושה עכשיו – רק בסדרי גודל גדולים יותר. קמביום, היא מוקד למידה והתפתחות מקצועית טכנולוגית בנגב. לצד הפרויקטים הרבים שפיתחנו לאורך השנים, השאיפה היא שחברת התוכנה שהקמתי בירוחם תהווה נקודת השפעה ומשמעות עבור רבים מהישראלים שרוצים לחיות בנגב ועבור לקוחות רבים שמחפשים יצירתיות וחדשנות עם ערכים ואנשים מעולים.