חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הדס זאבי

מנכ"ל לבנת פורן- המרכז למימוש זכויות רפואיות

שם ושם משפחה: הדס זאבי

השכלה: BA כלכלה ומנע”ס – אונ’ בן גוריון,  MBA מנהל עסקים שיווק/מימון

מזל אסטרולוגי: קשת

חברה: לבנת פורן- המרכז למימוש זכויות רפואיות

אתר: www.medical-rights.co.il

תפקיד: מנכ”ל

משפט מפתח

הצלחה היא היכולת לעבור מכישלון אחד למשנהו מבלי לאבד את ההתלהבות [צ’רצ’יל]

הדרך לתפקיד

הקריירה שלי התאפיינה בגיוון ומיקוד. לכאורה דבר והיפוכו.
גיוון משום שעשיתי תפקידים רבים ושונים ונהניתי לקחת על עצמי אתגרים חדשים ולפצח אותם, ומיקוד כיוון שלאורך שנותיי בחרתי היכן אני רוצה להיות, תיקנתי ודייקתי וכיוונתי למקומות שהרגשתי שנכונים עבורי.
די מהר הבנתי שאני נהנית מהשילוב בין עשייה עם שליחות, לבין פעילות עסקית מסחרית.
מצאתי שאני זקוקה למסגרות גמישות ומאפשרות, בהן אני יכולה להשפיע ולהביא את עצמי לידי ביטוי בפרקי זמן קצרים יחסית. עולמות הבריאות תמיד עניינו וריתקו אותי. את דרכי המקצועית בתחום הבריאות התחלתי בדין דיאגנוסטיקה, חברה לציוד רפואי אשר ייצגה את החברות המובילות בעולם באותה תקופה. שם קיבלתי לראשונה הזדמנות לנהל תחום ולקחת אחריות על ביצועים ותוצאות. לאחר חמש שנים וילדה בכורה אחת המשכתי אל התחנה הבאה.

הגעתי לראיון עבודה עם סמנכ”לית השיווק של שח”ל באותה העת, דפי ויטלה, והבנתי שמצאתי את מקומי. שח”ל אכן הייתה בית הספר שלי והבית שלי במשך למעלה מעשור.

בתקופת עבודתי בשח”ל מילאתי מגוון רחב של תפקידים בעולמות תוכן שונים ולאחר חמש שנים בחברה, מוניתי לסמנכ”לית שיווק ומכירות. במסגרת הזו ניהלתי מערך ורסטילי ומגוון-שיווק, תעמולה, מכירות, ושירות לקוחות. שם הבנתי עד כמה עושר הנושאים והמשימות עושה לי טוב.

כאשר החלטתי להמשיך הלאה בדרכי המקצועית, קיבלתי הצעה להקים ולנהל פעילות – חברה חדשה מבית מכבי יזמות אשר תעניק שירותי דיור מוגן בבית לבני הגיל השלישי.
החברה הוקמה, מנויים צורפו ולאחר כשנתיים מלאות עניין חשתי כי מילאתי את חלקי, והמשכתי הלאה. לאחר אפיזודה קצרה בסטארט-אפ בעולמות הקנאביס הרפואי הגעתי לחברת לבנת פורן.

מצאתי חברה עם הון אנושי שאפשר רק לחלום עליו ועם עשייה רצינית, מעמיקה, מחויבת וסופר מקצועית. מצאתי אהבה חדשה.  

על עצמי

 ג’ינג’ית שגדלה בבאר שבע. החיים בפריפריה תרמו רבות לעיצוב דמותי, המיומנויות שלי, האיזונים, והכיוונים המקצועיים והאישיים בהם בחרתי לאורך השנים. מונעת מעניין ואתגר. אוהבת מאד אנשים.

עצה טובה שקיבלת

הראשונה מאבי. אשר השכיל מגיל צעיר לייצר אצלי בטחון עמוק ואמיתי ביכולת שלי לעשות כל מה שאחליט. בתוך כך אמר לי שוב ושוב  שאנשים הם אנשים.  לא חשוב הרקע, לא חשובה ההשכלה. התפיסה הזו ליוותה ומלווה אותי לכל אורך שנות עבודתי (וגם מחוץ לה) גם כאשר אני פוגשת אנשים מעוררי השראה שעברו קילומטראז’ רב משלי וגם כאשר אני משוחחת עם עובדים חדשים או ותיקים או עם אדם אקראי במכולת. עם כולם השיח יהיה פתוח, חופשי ובגובה העיניים ולרוב, תמיד אצא עם תובנות ורעיונות.

העצה השנייה קיבלתי מיריב שהיה הבוס שלי בשח”ל. כאשר מינה אותי לסמנכ”לית, לקח אותי למסעדה ואמר שאם אני רוצה להצליח בתפקידי, אהיה חייבת לחלק את זמני נכון בין העשייה השוטפת התובענית, לבין חשיבה ארוכת טווח ופיתוח אסטרטגי של הפעילות. שאצטרך לעמוד ולהתעקש עם עצמי על החלוקה. כי השוטף שואב ואם לא אעשה חלוקה שתהיה מלאכותית לעיתים, אמצא את עצמי באותם מקומות בחלוף הזמן.

עצה טובה לתת

מבחינתי אחד הדברים המהותיים והחשובים ביותר למנהל, הוא להקיף עצמו באנשים הנכונים. הנהלה מגובשת, חזקה וטובה עושה את ההבדל. ברבות השנים הבנתי מספר דברים

  • נכון לחפש אנשים שבורכו בתכונות משלימות לשלי
  • צריכה להיות הלימה בין הערכים והאנרגיה של האנשים שעובדים איתי, לביני.
  • הדיוק בבחירת האנשים הוא בהרבה מקרים שיכריע בין הצלחה לאי הצלחה.

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח


[1] להבין את הפעילות מהקרביים. קיימות תאוריות סותרות על רמת ההיכרות הנדרשת של מנכ”ל עם פעילות החברה שאותה הוא מנהל. עוד בפגישת העבודה הראשונה שלי עם לבנת (שהיא אחת הנשים האינטליגנטיות ומהירות מחשבה שיצא לי לפגוש) היא עדכנה אותי בנחרצות שתעמוד על כך שאבין, אדע ואכיר את הפעילות בחברה לעומק. וכמה שהיא צדקה.

[2] גמישות. עם השנים למדתי שלא להיצמד. לתוכניות, לאנשים לתהליכים. אנחנו חיים בעידן סופר דינאמי. ניהול נכון מחייב התבוננות מתמדת לתוך ומחוץ לארגון ועריכת התאמות כל הזמן.

[3] לייצר הפוגות לנשמה. הערך של זמן איכות שלי עם עצמי וגם עם הקרובים לי אינו יסולא בפז. גם עבור הארגון. יצרתי לי שגרות. יום בשבוע אני חוזרת הביתה מוקדם כדי לבלות עם בתי הצעירה. שישי בצהריים מוקדש באופן הדוק לפרלמנט עם שתי חברותיי הטובות ויום שבת מוקדש למשפחה .

אלו תכונות נדרשות להיות מנהלת מצליחה 

מאמינה בניהול שמגיע מהיכולת לרתום עובדים לחזון ולמטרות, ניהול שקוף, גלוי. מנהל טוב בעיני, יודע להניע את העובדים שלו שלא מתוך היררכיה אלא מתוך חיבור עמוק עם המטרות והצרכים.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

  • ראייה מערכתית שיודעת לאזן בין האינטרסים השונים בארגון. יכולת להתבונן מלמעלה אבל גם לצלול פנימה במידת הצורך
  • יצירתיות וחדשנות
  • גמישות מחשבתית
  • תשוקה לעשייה
  • אומץ. לעשות ולטעות.

המהלך הניהולי של השנה

כמו בכל העולם, גם אנחנו התוודענו בחודש מרץ האחרון אל עולם חדש ואחר. עולם של חוסר יציבות ואי בהירות, של מגבלות ואיסורים. אצלי באופן אישי זה קרה שלושה חודשים אחרי שנכנסתי לתפקיד מנכ”לית בחברה עם עשייה סופר מורכבת, כאשר עלי לגבש סביבי הנהלה עליה אני סומכת ואיתה אני רוצה לעבוד.

ההתמודדות שלנו הייתה מהירה. מחברה שעבדה מול לקוחותיה אך ורק באופן פרונטלי, נערכנו לעבודה מרחוק. הוקמו תשתיות, נערכו סדנאות הכשרה לעובדים, הותאמו קמפיינים.

הגאווה המרכזית שלי היא על כך שכל העובדים שהוצאו לחל”ת בתחילת הדרך, הוחזרו לעבודה לאחר תקופה קצרה. הצלחנו לעבור את השנה, לפתח כלים ותהליכי עבודה חדשים, יעילים ומותאמים ולסייע ללקוחותינו שחלקם היו זקוקים לנו יותר מאי פעם. השנה עזרה לי לראות בהיר וברור עד כמה אני מוקפת במנהלים מעולים שאינם מקובעים מחשבתית ובעובדים מחויבים ומסורים.

מודל לחיקוי או מקור להשראה

מקבלת השראה מכל הסובבים אותי. טל בן זוגי הוא מקור השראה יומיומי. ילדיי. אמי שעשתה מסלול קריירה מדהים, סבתי בת  ה-95, חבריי. כולם הם חלק מפסיפס המחשבות, הרגשות והעשייה ממנו אני מורכבת.

דמות בעולם העסקי אשר היוותה עבורי  מודל להשראה- ריד הייסטינגס, מנכ”ל נטפליקס, אשר הגישה הניהולית שלו והחדשנות שהוא מביא איתו בשילוב התוצאות העסקיות, ראויים להמון הערכה וללמידה בעיני. 

ספר או סרט/סדרה שהשפיעו

הרבה מאד ספרים השפיעו עלי לאורך השנים. החל מסדרת נרניה של ק.ס לואיס דרך אני אנסטסיה של אלונה קמחי, קופסא שחורה של עמוס עוז ועד כאב של צרויה שלו והחברה הגאונה של אלנה פרנטה. אוהבת מאד ספרות עברית. עדיין מעדיפה את הספרים שלי עם כריכה אמיתית וריח של דפוס למרות שמתרגלת גם לקריאה דיגיטלית.

ג’וב חלומותיך

לגמרי נמצאת בו. יש לי עוד המון מחשבות וחלומות לגבי החברה ויש לי את הסביבה הכי טובה לעשות זאת.