חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ורד וייסלר גנץ

מנכ"ל ורד וייסלר גנץ סוכנות לביטוח בע"מ

שם ושם משפחה: ורד וייסלר גנץ

השכלה: M.A במדע המדינה אוניברסיטת חיפה, ייעוץ ארגוני לבעלי M.A, רישוי בביטוח פנסיוני וחיים + אלמנטרי + ימי

מזל אסטרולוגי: מאזניים

אתר חברה: www.vered-visler.co.il

חברות: ורד וייסלר גנץ סוכנות לביטוח בע”מ

            ורד וייסלר גנץ נכסים ופיננסים בע”מ

            ח”ג חברה להשקעות ואחזקות

תפקיד: מנכ”ל

משפט מפתח

“התגמול שלנו נובע מהמאמץ ולא מהתוצאה. המאמץ הטוטאלי הוא הניצחון המלא”

“אם אתה רוצה לשנות את העולם, תשנה את עצמך” (מהטמא גנדי)

הדרך לתפקיד

בשנת 1982 – תחילת דרכי כמשק”ית ת”ש ונפגעים בגדוד 77, חטיבה 7. עזרה כלכלית ונפשית עמוקה לכל רובדי האוכלוסייה על משפחותיה ומצוקותיה, בקרב מפקדים וחיילים קרביים בשריון, שלחמו להגן על המדינה במלחמת של”ג.

בשנת 1988, באמצע לימודי תואר שני, פניתי למנכ”ל בי”ח “כרמל”, והצעתי להקים מחלקת תקציבים חדשה. יזמתי לעצמי תפקיד חדש שכלל תכנון כספים מוקפד, מעקב ובקרה על הוצאות ביה”ח. ללא שום ניסיון בתחום, הכשרתי את עצמי לבד בכל תחומי התכנון וניהול הכספים על כל רבדי יחידות בי”ח, מחלקות כירורגיות, מעבדות, מנהלה וכו’. במשך 5 שנים.

בשנת 1995, בת 32, החלטתי לעבור לדרך עצמאית.  בעקבות פניה ממשרד להשמת כ”א בכיר, להקים ולנהל מכללה ללימודי מחשבים בחיפה, כחלק ממערך מכללות שקמו באותן שנים בארץ. הפכתי לשותפה, ללא ידע בתחום המחשבים, ללא רקע טכנולוגי, אלא רק מתוך בטחון גמור בכישוריי היזמיים.

בשנת 2000 – פתחתי חברה להכשרת מנהלים ועובדים בתחומי הניהול השונים, ועם כניסתו של שותפי דרור ורדי, מחלקה לייעוץ ארגוני בכל רבדי הניהול בארגון.

בשנת 2002 – פתחתי “בית לסוכני ביטוח” חברת אינטגריטי לצורך ליווי והכשרתם בפיתוח אישי וארגוני. לחברה הצטרפו בשנה זו 40 סוכנים צמאים לכלים בפיתוח אישי

בשנת 2004 – הקמתי את סוכנות הביטוח מתוך חזון one stop shop למשפחה, לארגון, למנהל, ולעובד. עד עצם היום הזה סוכנות הביטוח והפיננסים מתפתחת ומשתבחת, בזכות האמון, הנאמנות ומסירות של צוות עובדים מיוחד ונדיר.

בשנת 2016 – פתחתי חברת נכסים ופיננסים, רכשתי משרדים, נכסים פרטיים, והתחלתי להשקיע במספר בתי השקעות את רווחי החברות.

על עצמי

הדרך להצלחתי לוותה בתוך עולם גברי, מעט מאוד נשים מנהלות פגשתי בתחומי עיסוקיי. מעולם לא ראיתי עצמי במעמד לא שווה, או לא מספיק מוכשרת, נהפוך הוא. אכן היה הבדל במשך שעות עבודה היומי, אך עצם היותי אישה היווה לי אתגר ושאיפה גדולה יותר להצליח בעולם הגברי. הצלחה במו”מ, בתוכניות פיננסיות, ברעיונות ניהוליים חדשנים. השגתי את מרבית הגברים בתפקידים ניהוליים, ותמיד ידעתי והרגשתי חזקה יותר. בעיקר בתחום הביטוח והפיננסים וההשקעות.  השגתי את מבוקשי בזכות התחרות והנחישות הבלתי מתפשרת עד היום.

עוד כנערה ומתבגרת הכרתי בכישורי האישיים שלי בניהול ומנהיגות, והחלטתי להתמקד ולפתח אותם. תחומי הניהול והיזמות לא היו זרים לי. אבי, מנהל ומנהיג באישיותו, אשר הגשים את עצמו בעסקי ענף הרכב. זיהיתי שגם אני זכיתי בגנים האלו, איתם נולדתי, וכבר בתחילת הדרך היה לי האומץ לקחת על עצמי יזמויות ואחריות גבוהה יותר מבני גילי. עד היום אני משתמשת באומץ שבי לעשות כל מה שאני מחליטה וגורם לי לעניין ואושר.

מידי שנה חידדתי את הכישורים הפיננסיים, שימוש נכון בכסף פנוי וברווחי החברות, למדתי תחומים עסקיים נוספים, מעצם הייעוץ וההדרכה בתחומי המשק השונים. תמיד דאגתי להשתלב בקורסים והכשרות, וידעתי כי עלי לגוון את תחומי הידע העסקי שלי, כדי למנוע שחיקה בניהול. הניהול והיזמות עברו כחוט השני בכל תחום עיסוק ורק התחדדו: שירותי בריאות / מחשבים / ייעוץ ארגוני / ביטוח ופיננסים.

האמונה בעצמי ובדרך, בחירת האנשים הנכונים לצידי, והנכונות לשינויים תמידיים, מלווים ומעצימים אותי בעולם הגברי ובכלל. לקוחותי הרבים נהנים מצוות עובדים שהכשרתי בעצמי, נאמן, אמין, מחבק, ונותנים שקיפות מלאה.

תפקידי במשפחתי החמה והמופלאה, מלווה גם ביזמות חברתית, תומכת ואוהבת כיום של ילדיי. כבת להורים שהתחנכו בארץ, רותי ושמוליק (80), אחות לרן, המנהל עסקי רכב, כאמא לעומר (33) מנהל שיווק ופרסום בעסקי המשפחה, מיטל (30) מהנדסת תעשיה וניהול ,מנהלת צוות בפיתוח תוכנת שכר, עמית (27) סטודנט ב’בינתחומי’ למנהל עסקים (התמחות במימון).

עצה טובה

השאפתנות להצלחה בכל תחום ובכל מקצוע טמונה בכל אחד מאתנו. מומלץ לכל אחד לבחון את התאמתו, גם בעזרת מבדקים חיצוניים (דוגמת מכונים להכוונה מקצועית ולימודית)., כדי לממש שאפתנותו הגדולה או הקטנה.

זיהוי תכונות אישיות והתאמתן למקצוע שתבחר לעצמך, מהוות את 80% מהדרך להצלחה אישית, מקצועית וחברתית. מכאן והלאה זו החריצות וההתמדה, שהם הדוגמא האישית לעובדים ללקוחות ולספקים.

אין לוותר על חיים אישיים, משפחתיים וחברתיים לצד המקצועיים. הויתור על תחומי עניין נוספים מותיר אותנו חסרים ולא מסופקים מניהולנו.

מהניסיון העשיר 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  1. תכנון מוקדם וברור של יעדים שנתי /חודשי של כל תהליך בארגון, עם בקרה צמודה על התוצאות. לפרק לחלקים קטנים ככל הניתן, את התוכנית הכמותית, כולל לו”ז במידות קטנות. אלה ניתנים ביתר קלות לשליטה ובקרה, ומהווה את מושכות העסק. מהחלקים הקטנים יגיע השלם הרצוי. שימוש יעיל ברווחים ועדכון ידע על השקעות פיננסיות ושוק ההון חשובות היום מתמיד.
  2. לגייס לצידך עובדים ומנהלים מתאימים וראויים, השונים ממך, ואלה שישלימו את הפער החסר לך כמנהל. חשוב שהעובדים יאמינו בך, יעריכו אותך, וישאפו להתמיד במשרותיהם ולהוביל איתך זמן ממושך את העסק להצלחה, ויתקדמו איתה.
  3. יש להתייחס לכוח האדם בכבוד, לספק להם מסגרת משפחתית תומכת, ליצור שייכות חברתית חזקה למקום, בו הם מבלים את מרבית שעות היום. לכבד את הספקים כלקוחות. התוצאות של תוכניותיך תגענה מהר מאוד, יותר מהר מהמצופה.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

נחישות ובטחון בהצלחה – התמונה העסקית העתידית הקרובה והרחוקה תמיד צריכה להיות לנגד עיניו של המנהל. הביטחון העצמי של המנהל, הביטחון בדרך שלו, משרה בטחון על כל הסביבה, שכיום אינה בטוחה עקב השינויים הרבים בסביבת העסק.

התאמה לשינויים מואצים בחברה מתקדמת –העולם העסקי משתנה ומואץ בימינו. הטכנולוגיה מתקדמת בקצב שאין שני לו, כוח האדם משתנה בכל עשור וגיל,  על כן קביעת חזון והגשמה יש לשנות בכל שנה מחדש ברוח התקופה.

התייעלות – עם השינויים הטכנולוגיים והאנושיים המואצים, אנו נחשפים לאפשרויות של התייעלות. מכאן הצורך להתעדכן וליישם את אלו בארגון בטווחי זמם יחסית קצרים.

המהלך הניהולי של השנה

השנה הוספתי לעסקיי חברות פאסיביות בתחום הפיננסים והנכסים. פתחתי אפיקי השקעה שונים גם בשוק ההון וגם השקעות אלטרנטיביות. הידע הרחב שצברתי בתחום ניהול הפיננסי ושליטה על פוטנציאל עסקי חיצוני, נרכש לי עם השנים וגם מהווה חלק מכישוריי האישיים.

כמו כן רכשתי נכסים עסקיים ופרטיים כחלק ממערך השקעותיי. חברות אלה לצד החברה המנהלת באופן אקטיבי תיקי לקוחות בביטוח, נותנות איזון כלכלי למערך העסקי. השנה מוניתי לשמש כחברת נשיאות והנהלה בלשכת המסחר התעשייה חיפה והצפון, ובכך העמקתי את הקשר עם בעלי עסקים ותעשיות ברחבי הארץ.

מודל לחיקוי והשראה עבורי

אבי שמואל גנץ, הגיע כפליט מאירופה בגיל 7, עם משפחתו, לשכונת ‘שעריים’ בעיר  רחובות. כבן בכור למד בבית ספר מקצועי (אורט) , בצד עבודה מאז היותו נער בכל יתר שעות היום. בחריצותו עזר להוריו ולאחיו כלכלית שנים רבות, בחינות בגרות, לימודי תואר בכלכלה ומדע המדינה, עוד בשנה הראשונה לפתיחת הפקולטות באונ’ חיפה (1968). בעודו בן 28 הקים את אחת מחברות הליסינג הראשונות בארץ (תפארת המכונית), ולאחר מכן חברות נוספות שנפתחו במשך השנים. בזכות הביטחון והאמון שהשרה בסביבתו העסקית, קיבל ממשקיעים וידידים אשר צבר, דוגמת דוד לובינסקי ז”ל.  תמיד זוכר היכן נולד, היכן התבגר, ובכל דרכו המקצועית דאג לעובדיו, לקוחותיו וספקיו כבני משפחה חשובים. הם ליוו ומלווים אותו עד היום (50 שנים) בעסק בעל סיכון כלכלי אך יציב מאוד.

היושר האישי, הביטחון שלו בדרך, הנחישות להצלחה, וההערכה שקיבל מסביבתו, נטעו בי השראה ללמוד ולהתפתח. תמיד האמין בדרך שלי ונתן לי כוח לפתח ולהצליח. ועל כך תודתי מעומק ליבי לו ולאימי.

כל אלה ובזכותם קיבלתי יכולת זיהוי פוטנציאל עסקי, יכולת גבוהה בעבודה עם שותפים לדרך, וניהול של 200 עובדים ב 5 חברות אקטיביות בתחומים שונים.

ספר שהשפיע עלי

“אבא עשיר אבא עני” (רוברט ט. קיוסאקי), איך להגיע לעצמאות כלכלית. המבליט את ההצלחה בזכות האישיות, החזון , הכנסה פאסיבית מול אקטיבית, השקפות עולם שונות בבחירת תחומי עיסוק. השפיע על כניסתי אל עולם הביטוח, הפיננסים והנכסים.

ג’וב חלומותיי בעתיד

רכישה של עסקים מתחומים שונים, פיתוחם העסקי באמצעות הטמעת הידע והכלים הניהוליים שרכשתי. בתוך זה הצבת מנהלים ומנהלות וגיוס עובדים מוכשרים, לצורך פיתוח עסקי במגוון התחומים. שכן, אין לי ספק שהצלחה של כל עסק טמונה בכושר הניהול.

אני רואה עצמי כאישה מנהלת, מעודדת נשים נוספות לתפוס עמדות בכירות בחברות שברשותי, ולהצליח להוביל אותן להצלחה משותפת.