חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זיו ריקלין

מנכ"ל Pay-it

שם ושם משפחה: זיו ריקלין   

השכלה: מנהל עסקים, רואה חשבון C.P.A

חברה: Pay-it

אתר אינטרנט: www.pay-it.co.il

תפקיד: מנכ”ל

משפט מפתח

לכו עם האמת שלכם …

הדרך לתפקיד

במבט אחורנית לכיוון מסלול הקריירה המקצועית שלי, אני יכול לזהות שלוש תקופות משמעותיות, תחילת הדרך אשר חלקה היה במקביל ללימודים, ניהול בכיר כשכיר בחברות ביטוח והתקופה הנוכחית כעצמאי.

ב-1992 התחלתי את לימודי ראיית החשבון ובמקביל אליהם עסקתי כעשור במגוון תפקידים בקרב מספר מעסיקים בתחום מערכות מידע, ייעוץ, ביקורת וניהול כספים. עשור זה נטע בי כלים, ידע וורסטיליות שבהמשך יהוו תשתית איכותית לתפקידים הבכירים העתידים לבוא.

בתחילת שנות ה- 2000 נכנסתי לטריטוריית חברות הביטוח בהם עבדתי במהלך 15 השנים הבאות. את תפקידי הראשון עשיתי בחברת “מגדל” כמנהל מחלקת בנקים, מחלקה שמנתה אז עשרה עובדים, לימים ניהלתי את תחום הגבייה בחברה והייתי שותף להקמת חברת בת ב”מגדל” שעסקה בנושא תפעול סוכנויות קבוצת מגדל. בשנת 2012 הצטרפתי לחברת “כלל” בה סיימתי בתפקיד מנהל אגף תפעול וגבייה של הקבוצה, אגף שמנה כ-700 עובדים. בשנות עשייה אלה, פיתחתי את יכולות הניהול שבי, עמדתי מול אתגרים בייחוד ניהוליים וזכיתי אף ליהנות ממנעמי הבכירות השכירה.

התקופה הנוכחית החלה לפני כ- 5 שנים, משהו בי קרא לשינוי, הרגשתי שהתשוקה לעשייה כבתה, וזכרתי להבטיח לעצמי תמיד להיות בעשייה מהלב, וכך בהחלטה יחסית מהירה, בחרתי לצאת לדרך חדשה ועצמאית. אני חושב שכל שכיר שואל את עצמו לפחות פעם בחיים אם נכון לו להיות עצמאי, ואני עניתי לעצמי שכן וזה הזמן. הקמתי את חברת Pay-it שהיא היום גורם מתפעל פנסיוני מוביל של כ – 2,500 מעסיקים בהם כ – 70,000 עובדים ובמהלך השנים נכנסו איתי כשותפים גם חברת מלם שכר לשכת השכר הגדולה במדינה.

על עצמי

קודם כל בעל ואבא ל- 4 … 2 זוגות תאומים J  …
מבחינה מקצועית וניהולית – יזם, מאוד יסודי, קצת ריכוזי מידי אבל בראש פתוח לדעות שונות ולא מקובע, החלטי ויעיל.
מבחינה אישית – חובב ריצה ובשנה האחרונה גם שחייה אבל מתקשה להתמיד, חברותי אבל גם מאוד אוהב זמן לעצמי.

עצה טובה שקיבלת

עצות טובות אספתי מהמון אנשים מוכשרים שפגשתי לאורך השנים אבל בסיכומו של דבר דווקא המנהל שהכי פחות הסתדרנו יחד … אמר לי פעם משפט חשוב שגלום בו הרבה  “זיו, אין שאלה טיפשית יש טיפש שלא שואל”… אם אתה לא יודע או מבין משהו אל תתבייש לשאול אל תרגיש “לא נעים” תוודא שאתה מבין ויודע במה מדובר זאת כדי שלא יתברר בהמשך כי לביישנות או אי הנעימות היה מחיר יקר בוודאי כמי שרוב שנותיו עסק בנושאי כספים.

עצה טובה לתת

  • לפרגן … כל כך קל ופשוט וכל כך מעצים ומחבר.
  • לא לפחד לקבל החלטות אבל לשמוע גם דעות אחרות לפני קבלת ההחלטה.
  • להתמיד בלהעמיק, להתמקצע ולהיות יסודי.
  • לתכנן תמיד קדימה ולהיות מוכן לבצע התאמות בתוכניות ככל שנדרש בקיצור … מתוכנן וגמיש.
  • להיות אופטימי אבל גם מוכן לתרחישים פסימיים.

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  • להכיר את כל העובדים בשמם (אלא אם מדובר במאות) ולדעת עליהם לפחות עוד פרט מעניין אחד, חיבור ורתימה של עובדים ומנהלים מתחיל קודם כל מקשר ישיר בגובה העיניים.
  • להכיר מקרוב מה העובדים מבצעים בפועל מה שנקרא “להיות נוכח ברצפת הייצור” לפחות פעם בשבוע … רק מי שמכיר, ראה ויודע מה עושים העובדים שלו יוכל לדעת כיצד לנהל את פעילותם באופן הנכון והמדויק ביותר.
  • מנכ”ל מצליח הוא זה שיצליח לייצר חיבור מצוין בין חברי ההנהלה שלו ודרכם לכלל העובדים לכן תפיסת עולם של עבודת צוות בין מנהלים ובין עובדים היא מפתח הצלחה משמעותי.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

מנהיגות כל מנהל מצליח הוא קודם כל מנהיג.

דוגמא אישית, היא הבסיס למנהיגות !!!

להיות קשוב, פתוח אבל החלטי

יכולת לחבר בין אנשים

המהלך הניהולי של השנה

ראשית התמודדות עם תקופה של חוסר וודאות עקב משבר הקורונה שחייב גמישות תפעולית ויכולת תגובה עסקית מהירה וזאת במקביל לקידום פיתוח עסקי משמעותי הכולל כניסה לפעילויות נוספות בתחומי השכר דרך פיתוח מערכות חדשות, חיבורים ושיתופי פעולה כך שכבר בשנה הקרובה נוכל להעשיר את מגוון השירותים שלנו במוצרים משלימים חדשניים.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

כל אדם אשר קם בבוקר, נהנה ממה שהוא עושה גם בעבודה ובייחוד באופן כללי, שמח בחלקו ומרגיש סיפוק בעשייה שלו … מבחינתי הוא מודל לחיקוי

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

הסרט “המרדף לאושר The Pursuit of Happiness ” משנת 2006, המבוסס על סיפור אמיתי, בו משחק ויל סמית בתפקיד הראשי את כריסטופר גרדנר ועליו גם היה מועמד לאוסקר, הסרט מציג באופן מאוד מרגש וכנה. כיצד בנחרצות, מאמץ, אמונה ובטחון עצמי ניתן להצליח ולהגשים כל חלום למרות הקשיים שעלולים לעמוד בדרך, מומלץ מאוד לכולם.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

להמשיך ליזום ולפתח רעיונות לכדי מציאות עסקית מצליחה בחיבורים עם אנשים מעניינים…