חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חנה רדו

יושבת ראש קבוצת תשעשרה וסופרסונס

שם ושם משפחה: חנה רדו 

השכלה: תואר ראשון ביולוגיה, תעודת הוראה בביולוגיה, תואר שני במנהל עסקים

מזל אסטרולוגי: תאומים

חברה: קבוצת תשעשרה וסופרסונס

אתר אינטרנט: www.group19.org.il    www.supersonas.com

תפקיד: יושבת ראש

משפט מפתח

אם הולכים לבד מגיעים מהר, אם הולכים יחד מגיעים רחוק.

  • אינשטיין: “לעשות אותו דבר ולצפות לתוצאה שונה זו ההגדרה של אי שפיות”.
  • ידידיה פרנקל: “דברים רעים קורים כשאנשים טובים שותקים”.
  • מרגרט מיד: “לעולם אל תטיל ספק ביכולתה של קבוצה קטנה חכמה ונחושה של אזרחים לשנות את העולם. למען האמת, זה הדבר היחיד שהצליח אי פעם”.

הדרך לתפקיד

בת בכורה לשבעה ילדים. מאז שאני זוכרת את עצמי אני מנהלת. לא משנה באיזה תפקיד הייתי, הרגשתי מנהלת. בגיל 25 ניסיתי להתקבל כתכניתנית לאמדוקס העתידית. בסוף יום המיון לא קיבלו אותי בטענה: “את לא מתאימה להיות חלק מצוות, אלא מנהלת צוות”.

בצבא שרתתי כמ”כית, מ”מית, מדריכה ומפקדת מחלקה בקורס קצינות. אחרי השחרור עבדתי בספארי ולמדתי ביולוגיה ותעודת הוראה בביולוגיה באוניבסיטת תל אביב. חיינו בעולם קווי. רוני, בעלי, הוא שהציע לי ללמוד מנהל עסקים כתואר שני, חיבר את האישיות שלי עם הידע. התפקיד המשמעותי הראשון שלי היה בשטראוס, שם הייתי סמנכ”לית כספים של תחום הסלטים. אני אוהבת לעשות אינטגרציה, והבנתי מהמספרים הרבה דברים על הארגון. התעניינתי בכל התחומים, תרמתי ונרתמתי. היום אני יזמית.

במהלך הקריירה שלי הקפדתי לעשות דברים שיש לי תשוקה אליהם, גם אם התשוקה לא תמיד הייתה גלויה לעין.

אני בן אדם שנכנס לוואקום. כשבשטראוס הטמיעו את ה-SAP וחיפשו מנהל לפרוייקט הענק הזה, למדתי לבד את התוכנה המטורפת הזאת, שמיחשבה כל אגף בשטראוס. אז הבנתי שאנחנו יכולים להגיע לאן שנרצה, בתנאי שאנחנו מאמינים בעצמנו ואוהבים את עצמנו. אני מאמינה שמנכ”לים יעשו טוב אם ינהלו מתוך אהבה והערכה לעובדיהם/ן.

באמצע שנת  2000 החלטתי להמשיך הלאה, ואז הגעתי למקאן, לקריירת חיי כשכירה בכירה. הגעתי כסמנכ”לית כספים, המשכתי כ-COO וסיימתי כמשנה ליו”ר. עבדתי שנים רבות וטובות  בכפוף לאילן שילוח, המנכ”ל ויושב הראש המיתולוגי של מקאן. אז הבנתי שאם יש מנכ”ל שמאמין בך, השמיים הם לא הגבול.  ב-2011, עם המחאה החברתית, החלטתי שאני חייבת לעשות משהו למען צעירי ישראל. הקמתי את מקאן וואלי במצפה רמון ואת ספרינג וואלי בעמק המעיינות – סוג של סטארט-אפ חברתי בפריפריה. ההצלחה ביזמות התוך-ארגונית אפשרה לי להביא לידי ביטוי יזמות חוץ-ארגונית.

את קבוצת תשעשרה, מיזמים תעסוקתיים בפריפריה הרחוקה –  צפת, מצפה רמון ואופקים – הקמתי בהשקעה של כספים שלי. במהלך השנים צברתי ביטחון. הבנתי שאני יודעת  להקים עסקים חברתיים ושחשוב לי לעבוד עם הערכים שלי. לכל אחד מהעסקים שלי – סופרסונס, בית הראשונות, לב תשעשרה, נגב תשעשרה ומדבר תשעשרה – יש מנכ”לית. אחת לשבוע אני נפגשת עם המנכ”ליות. הבורד שלי מורכב מהמנכ”ליות שלי. יש לי עיקרון שהוא מאוד חשוב בעיניי: אני אוהבת אנשים שאוהבים אותי, ולא אוהבת אנשים שלא אוהבים אותי.

על עצמי

אני בת 61, נשואה לרוני רדו כבר 39 שנים. בת בכורה ל-7 אחים. גדלתי בכרכור, בוגרת בית ספר חקלאי. יש לי שתי בנות בוגרות מדעי המחשב ובן בכתה י”ב, שאותו ילדתי בגיל 44. אני יזמית חסרת מנוחה, שרוצה לתקן את כל העוולות החברתיות, בעיקר כלפי נשים. אני נלחמת למען שוויון מגדרי –  גם אקטיביסטית וגם קולנית. אני בוחרת בקפידה את הפעילויות שלי, ובהן אני פועלת במלוא העוצמה.

עצה טובה שקיבלת

לחזק את חוזקותיי מצד אחד, ומצד שני לזהות חולשות בעסקים ולהתרכז בלחזק אותם.

עצה טובה לתת

“כשיש לך את הלמה שבשבילו את קמה בבוקר, את תשרדי כל איך” (ניטשה). הדוגמה הכי טובה היא תקופת הקורונה –  לא סגרתי אף אחד מהעסקים שלי והמשכתי להשקיע בזכות ה”למה”.

עוד עצה: להגיד כן! לא להיות דובי לא לא.

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל/ת להצליח

  • להקיף את עצמו/ה באנשים שנותנים לו/ה אנרגיות ויודעים/ות לקבל אנרגיה
  • לשכור אנשים יותר חכמים ומוכשרים ממנו/ה
  • לחשוב בגדול, ולהבין בפרטים

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

יכולת הקשבה, הכלה, להשתדל לא לקחת את עצמך ברצינות רבה מדי, לא למשוך את הסופים, לא להיות דחיינית.

המהלך הניהולי של השנה

שני מהלכים:

  1. הקמת  בית הראשונות בעמק חפר, הבית של סופרסונס. זכינו במכרז ובתאריך 1.1.21 פתחנו.
  2. פתיחת נגב תשעשרה ולינק19 באופקים, למרות הקורונה.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

העובדות שלי והמנהלות שלי הן מקור ההשראה שלי. וגם אילן שילוח, יו”ר מקאן, שממנו למדתי הרבה מאוד דברים.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

סדרת טלוויזיה: בורגן,  

ספרים: החברה הגאונה – אלנה פרנטה, ורד הלבנון –לאה עיני , מצוינים – מלקולם גלדוול

*הכי אוהבת לקרוא

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

להרגיש נשיאה של קבוצת 19 כשיהיו בה 1900 עובדים.