חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טלי אהרנטל

מנכ"ל עמותת א.ס.ף-ארגון סיוע לפליטים ומבקשי מקלט בישראל ע"ר

שם ושם משפחה: טלי אהרנטל    

השכלה: בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית קהילתית ותואר שני בהצטיינות בעבודה סוציאלית בהתמחות בטראומה  ותואר שני בקרימינולוגיה מטעם האוניברסיטה העברית. בוגרת קורס מדריכים מטעם בית הספר לעו”ס באוניברסיטה העברית.

מזל אסטרולוגי: בתולה

שם חברה: עמותת א.ס.ף – ארגון סיוע לפליטים ומבקשי מקלט בישראל ע”ר

אתר אינטרנט: www.assaf.org.il/he/front

תפקיד: מנכ”ל                                  

משפט מפתח

 “אנחנו חייבים לבחור בצד. ניטרליות מסייעת תמיד למדכא ואף פעם לא לקורבן. השתיקה מעודדת את המענה, ואף פעם לא את המעונה. לפעמים אנחנו חייבים להתערב”. (אלי ויזל) 

הדרך לתפקיד 

לימודי התואר הראשון, התחלתי לצבור ניסיון במקצוע ועבדתי כמדריכה וחובשת בהוסטל למתמודדי נפש. בהמשך השתלבתי בעמותת “אחריי!” וריכזתי מחוז בארגון הבוגרים של העמותה הנותן תמיכה וליווי לצעירים במצבי סיכון במהלך השירות הצבאי ועם שחרורם.

הייתה לי הזדמנות להשתלב כרכזת פרויקט במסגרת האגף למחקר, תכנון והכשרה, במשרד הרווחה והשירותים החברתיים, תפקיד שאפשר לי להכיר לעומק את משרד הרווחה בשלב מאוד ראשוני  בהכשרתי המקצועית מה שתרם לי רבות בהבנת מערכות הרווחה בישראל.

במקביל השלמתי תואר ראשון בעבודה סוציאלית קהילתית במסגרת האוניברסיטה העברית.

לאחר שלוש שנים בתפקיד רכזת מחוז בעמותת “אחריי!”  קודמתי לנהל את ארגון הבוגרים של העמותה, ארגון בפריסה ארצית של 10 מרכזי ליווי צעירים ומערך ליווי חיילים.  

במהלך התואר השני התקבלתי לקורס הכשרת מדריכים בבית הספר לעו”ס ובמשך שמונה שנים הדרכתי סטודנטים לעבודה סוציאלית קהילתית ופרטנית, במספר אוניברסיטאות, במסגרת תהליכי ההכשרה המקצועית שלהם במקביל לעבודות אחרות.

במקביל השלמתי תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות בטראומה ותואר שני בקרימינולוגיה מהאוניברסיטה העברית.

הצטרפתי לעמותת א.ס.ף, לתפקיד מנהלת המחלקה הפסיכוסוציאלית, ב-2013, והתמנתי למנכ”לית העמותה ב-2019.

על עצמי

אני בת 39, נשואה לטומש ואמא של ליה (בת 5) ומיכאל (בן שנתיים וחצי) וחזוס החתול (בן 8). מטעינה את המצברים בטיולים, זמן מדבר, שירה ופינקולדה…

עצה טובה שקיבלת

זמן קצר לאחר שנכנסתי לתפקיד נוכחתי עד כמה תפקיד המנכ”לית כרוך בקשיים רבים ובראשם הבדידות.

מנכ”ל בארגון שותף המליץ לי לאתר פורום של מנכלים/יות  שמאפשר מרחב משמעותי ללמידת עמיתים.

לשמחתי  הצטרפתי לפורום מנכלים של טנדרל (Tendrel), מדובר בקבוצת עמיתים הנפגשת אחת לחודש במטרה לתמוך במנהיגי הסקטור החברתי באמצעות פלטפורמת חברים המספקת מרחב לתמיכת עמיתים ושיתופי פעולה. הקבוצה הזו מהווה עבורי עוגן משמעותי לתמיכה, חשיבה משותפת, למידה ושיתוף בידע ומידע.

עצה טובה לתת

ממליצה שלא לקחת תפקיד שאינו כולל מסגרת ליווי והדרכה איכותיים.  

לא ניתן לעבוד במגזר השלישי עם אוכלוסיות פגיעות, מוחלשות, מובסות ומודרות מבלי שזה יגע בנו.

תופעות של שחיקה קיצונית, עייפות החמלה וטראומטיזציה משנית הנן תופעות שכיחות בקרב עובדי המגזר השלישי ועל כן ישנה חשיבות יתרה לפעול לטובת הרחבת המוגנות והחוסן שלנו בכדי שנוכל לפעול גם עבור אחרים.

יתרה מכך כמנהלת ומנכ”לית מדובר במודלינג חשוב גם עבור עובדי העמותה  אשר ממחיש את החשיבות של self care.

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח:

  1. לחתור לאיזון בין ניהול המשימות והביצועים לניהול כ”א
  2. לקבל הדרכה/ מנטור/ית ניהולי/ת
  3. ללמוד ולהכיר במגבלות שלו/ה ולהתמודד עמן

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח:

מנהלת חברתית מצליחה צריכה בעיקר

  1. להכיר בכך שניהול חברתי הינו מקצוע בפני עצמו, אשר דורש למידה, כישורים ויכולות ספציפיים שמטרתם לייצר השפעה חברתית.
  2. להיות בעלת חזון אודות ההשפעה החברתית הרצויה של הארגון
  3. להיות סוכנת שינוי אשר הינה בעלת תודעה והבנה חברתית במקביל לתשוקה לקדם את השינוי.
  4. להוות דוגמא אישית
  5. בעלת יכולת לנהל כ”א ובמקביל יכולת לניהול ביצועים

המהלך הניהולי של השנה

ניהול העמותה במהלך משבר הקורונה הציב בפני כמנהלת אתגרים רבים. מבקשי מקלט נמנים על אחת הקהילות המוחלשות והעניות בישראל, לאור משבר הקורונה הקהילה נכנסה למשבר הומניטרי חמור שהוביל להגדלה דרמטית של פניות, מצוקה אדירה ופחד. כשירות חיוני, עמותת א.ס.ף- ארגון סיוע לפליטים ומבקשי מקלט בישראל, המשיכה להתייצב לצד קהילת מבקשי המקלט.

כאשר כולם הסתגרו בביתם והמתינו אנו נדרשנו להמשיך להיות בקשר עם חברי הקהילה, למפות צרכים, להתאים  ולהגדיל שירותים, לגייס משאבים שיאפשרו את המשך והרחבת הפעילות  ולתת שירות במסגרת תוכניות הסיוע הפסיכו-סוציאליות שלנו. במקביל, העמותה פעלה לקידום שינוי המדיניות מול רשויות המדינה, הנגישה מידע ומתריעה בפני מקבלי ההחלטות בממשלה ובעיריות על המשבר ההומניטארי עימו מתמודדת הקהילה.

בשותפות עם הנהלת הארגון נדרשנו ללמוד ולהטמיע שיטות ניהול היברידיות, לפעול תחת הנחיות והגבלות משתנות, להמציא את עצמנו כל יום מחדש, לגלות יצירתיות, לפתיחות, ליכולת ללמוד ולהתארגן מחדש במהירות ובמקביל להקדיש לא מעט תשומות בכדי לשמר את החוסן של אנשי הצוות והארגון אל מול הטלטלות של השנה האחרונה.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

סבתא שלי  ד”ר שרה וינר ז”ל וסבא שלי רוברט וינר מהווים עבורי מקור להשראה. הם חיו חלק ניכר מחייהם כפליטים, עקורים מביתם ומשפחתם.

כפעילים פוליטיים ואקטיביסטיים ששילמו מחירים עצומים על הבחירה שלהם להשמיע קול ולפעול למען מה שהאמינו הם לימדו אותי את משמעותה והשלכותיה של האדישות וסייעו לי למצוא את הדרך שלי להתנגד.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

הספר “ספר הצחוק והשכחה” מאת מילן קונדרה. למרות שמדובר בספר שאינו חף מפגמים (למשל הדרך המחפצנת בה נשים מתוארות במסגרתו) מדובר באחד הספרים הראשונים שזכורים לי שהותירו בי חותם כאשר קראתי אותם כנערה.

הספר נתן לי מילים וסייע לי להתבונן ברצף הגלות- השתייכות של משפחתי ולבחון בעין ביקורתית סוגיות של חופש ודיכוי.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

אני מקווה שגם בהמשך אשתלב בתפקיד שייתן לי משמעות, יספק לי אתגרים ויהווה מקור לגאווה מבחינתי כמו היום.