חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טל דורי

מנכ"ל IBI CAPITAL

שם ושם משפחה: טל דורי 

השכלה: B.A בכלכלה ו M.B.A במנהל עסקים, שניהם מאוניברסיטת ת”א

מזל אסטרולוגי: מאזניים

חברה: IBI CAPITAL

אתר אינטרנט: ibi.co.il

תפקיד: מנכ”ל

משפט מפתח

הזדמנויות לא נופלות עליך, הזדמנויות מייצרים.

הדרך לתפקיד

התחלתי את דרכי ב IBI מיד בסיום התואר הראשון. התפקיד אליו גוייסתי היה סוחר בנ”יע בחברת ניהול התיקים של IBI ובמקביל עשיתי התמחות בניהול תיקי השקעות בכדי לקבל רשיון לעסוק בתחום. לאחר כשנה וחצי בתפקיד קודמתי לנהל את חדר המסחר של החברה.

לאחר כשלוש שנים בתפקיד זה, בהן הובלתי את חדר המסחר תוך צמיחה של עשרות אחוזים בנפחי הפעילות וכניסה לתחומים יחודיים וחדשניים, הקמתי בIBI ביחד עם עו”ד צביקה ברנשטיין את חברת IBI CAPITAL.

בשלוש השנים מאז שיוסדה הפכה IBI CAPITAL  לחברה הגדולה והמובילה בישראל לשירותים פיננסים ונאמנויות לתאגידים, הן מבחינת הקף הפעילות, סוגי השירותים והיכולות הטכנולוגיות. במהלך השנים האחרונות הובלתי את החברה לסדרת רכישות אסטרטגיות שהרחיבו את מגוון השירותים והלקוחות ומיצבה את IBI CAPITAL  כמובילת שוק בתחומי האופציות לעובדים, מיזוגים ורכישות, הערכות שווי והשקעות בחברות טק.

על עצמי

מאז שאני זוכר את עצמי תמיד היה לי חשוב להיות הכי טוב במה שאני עושה. לא חשוב כמה התפקיד קטן או גדול. זו תכונה שמלווה אותי בכל תחום שאני עוסק בו בחיי.

עצה טובה שקיבלת

מורה למתמטיקה פעם הסביר לי את ההבדל הגדול בין הציון 99 לציון 100. לדבריו, לקבל ציון 98 או ציון 99 זה בדיוק אותו הדבר. גם 96 ו 98, לצורך העניין, זה אותו הציון. לעומת זאת 99 ו 100 זה לגמרי לא אותו הדבר. רק אם קיבלת 100 בעצם לא נקבע גבול הרמה שלך, לא תוכל לדעת כמה טוב אתה בנושא שנבחנת עליו, אלא רק תדע שבגבולות המבחן שעשית הגעת למקסימום האפשרי…..

מאז 100 הוא בדרך כלל היעד המסומן שלי.

עצה טובה לתת

אנשים זה הכל – אם תבחרו אנשים טובים ונכונים סביבכם תוכלו להגיע רחוק. אף קבוצת כדורגל לא תוכל להצליח רק עם כוכב אחד ללא מערכת משומנת של שחקנים שלכל אחד יש את היתרונות המסוימים שלו ביכולת לתרום לקבוצה. כך גם בחיים עצמם. אי אפשר לבנות על הצלחה בהסתמך על כשרון אחד בלבד, מוכשר ככל שהאדם יהיה.

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  1. אסטרטגיה ברורה – אם המנהל יודע ויודע להגיד לאיפה הוא רוצה להגיע ואיך, גם אנשיו ידעו ויתחברו. זה לדעתי הבסיס להנעת צוות טובה.
  2. לדעת מה היתרונות והחסרונות שלך ולדעת להשתמש באחרים בנקודות בהם אתה פחות חזק.
  3. לא לפחד לקחת סיכונים – סיכונים מחושבים הם טובים! אם אתם מאמינים במשהו וניתחתם אותו לכדי הבנה שהוא נכון – לכו על זה!

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

חתירה למגע ודגש על ביצוע ופיתוח יכולת ביצוע. לא מספיקה אסטרטגיה לבד, רוב המנהלים יודעים מה צריך לעשות וגם משתדלים לגייס אנשים טובים אבל חלקם הארי מוותר לעצמו ונמנע ממגע.

  • כריזמה
  • קור רוח
  • היכולת להגדיר מטרות ברורות

המהלך הניהולי של השנה

המשך הצמחת החברה בתוך תקופת הקורונה ע”י מנועים עסקיים חדשים ושינויים ארגוניים בתהליכי גיוס וקליטת לקוחות.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

ללא ספק אבא שלי ז”ל. את רוב התכונות שמנהלות אותי ביומיום קיבלתי וירשתי ממנו. אבי היה תא”ל בחיל האוויר ולאחר פרישתו שימש כמנכ”ל בתאגידים גדולים. אני חושב שהחיים לצידו גרומו לי “לינוק” את דרך ההתנהלות שלי כפי שהיא היום.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

בריאן כוכב עליון – סרט קאלט של מונטי פייטון שמשלב בו כל כך הרבה מסרים חכמים. אני הרבה פעמים משתמש בקטעים ממנו להעברת נקודות ומסרים בחיים העסקיים ובכלל.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

להמשיך את מה שאני עושה היום ולהצמיח את החברה למחוזות רחוקים וחדשים.