חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יהודה ניב

מנכ"ל ספרי ניב

שם ושם משפחה: יהודה ניב

השכלה: הנדסת חשמל ומחשבים (B.Sc.)

חברה: ספרי ניב

אתר: www.nivbook.co.il

תפקיד: מנכ”ל

משפט מפתח

“חכמה הדרך מההולך בה”

לאו צ’ה, ספר הטאו

הדרך לתפקיד

אם אתם שואלים את עצמכם איך ייתכן שמהנדס חשמל הקים את הוצאת הספרים הגדולה והמשפיעה ביותר בישראל, בוודאי תופתעו לגלות שאת התשובה לשאלה הזאת אפשר לסכם במילה אחת – התמדה.

במהלך שירותי הצבאי כתבתי מותחן. חלמתי להוציאו לאור, ובעיצומו של התואר השני בהנדסה החלום התגשם – “רעם אילם” יצא לאוויר העולם.

החוויה שלי מתהליך היציאה לאור הייתה דואלית – מצד אחד התרגשות עצומה, ומהצד השני אכזבה גדולה. הבנתי שהוצאת הספרים שעימה בחרתי לעבוד אינה מבינה את הזדמנויות העידן החדש והדיגיטלי. הם התעקשו לעבוד בשיטות מיושנות וארכאיות. לאחר שזכיתי להכיר סופרים נוספים, התברר לי שכל הוצאות הספרים בישראל פועלות בצורה דומה.

לא נותרתי אדיש, החלטתי לעשות משהו בנידון – להקים הוצאה לאור שתציג גישה חדשנית וטכנולוגית לתחום ושתציב את הסופרים במקום הראשון. וכך בשנת 2013, בלי שהבנתי לאיזה מסע מרתק אני יוצא, נטשתי את עולם ההנדסה וייסדתי את ספרי ניב.

מה שהתחיל בדירת סטודנט בבאר שבע, הפך עם השנים לארגון של 400 איש, עם יותר מ-1,000 כותרים המתפרסמים מדי שנה, ובהם רבי-מכר שמכרו מילוני עותקים בארץ ובעולם. במסע הזה למדתי כל יום, לקחתי סיכונים מחושבים והתמדתי לצמוח מחודש לחודש.

ספרי ניב, שלימים הפכה לקבוצת ניב, הציבה רף חדש לאופן שבו הוצאה לאור יכולה וצריכה להתנהל. הבאנו את עולם ההיי-טק אל עולם המילה הכתובה, והיד עוד נטויה.