חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ליאור אשד

מנכ"ל LemonMss

שם ושם משפחה: ליאור אשד

השכלה: תואר שני

חברה: LemonMss

אתר: lemon-mss.com

תפקיד: מנכ”ל

משפט מפתח

“המיתוג שלך הוא מה שאחרים אומרים עליך כאשר אינך”…
(ג’ף בזוס)

הדרך לתפקיד

הסיפור שלי מתחיל בבית בו גדלתי, בית של אנשי חינוך מהדור שכולנו מתגעגעים אליו. כאלו שבחרו במקצוע מתוך שליחות – וראו כל ילד כאינדיבידואל. במקרה או לא, בזמן לימודי התואר הראשון בתקשורת ושיווק הנחתי גם אני את האבן הראשונה בחיי המקצועיים בעולמות החינוך. בתקופה זו בחרתי לעבוד עם נערים ונערות בסיכון שנפגעו לא פעם מהמבוגרים שסבבו אותם. שם, בהיותי בשנות ה-20 לחיי, למדתי את השיעור הראשון בחיי המקצועיים: כיצד לעבור חסמי התנגדות, למצוא מילים חלופיות למסרים נורמטיביים ולייצר אמון ומוטיבציה אצל הצד השני. הפידבק שקיבלתי בזמנו חיזק בי את האמונה שיש לי יכולת לפרוץ דלת במקום בו המוטיבציה והרגש חסומים.

בעיצומם של לימודי התואר השני באוניברסיטת תל-אביב פגשתי אדם ששינה את חיי המקצועיים. הוא זיהה את היכולות העסקיות שלי, וידע שמימוש מלוא הפוטנציאל יבוא לידי ביטוי בעבודה בחברות מסחריות. שם למעשה התחילה דרכי כסמנכ”לית השיווק והמכירות של חברת HighQ. ראיון העבודה הלא קונבנציונלי התקיים בחו”ל עם בעלי החברה, שם נאמר לי שאם ההורים שלי עלו ממרוקו ואני במקור מדימונה – כנראה שאני לא יודעת אנגלית. הוא תהה בקול מי הביא אותי לריאיון, ולמה אני חושבת שאני יכולה להצליח? במקום להיפגע, עניתי שהביטחון האישי והמקצועי שלי גדול מהתבוננות של אדם זר. בסוף השיחה קיבלתי מסלול קריירה מואץ, מלווה בלא פחות מגאון שהאמין בי.

לאחר מספר שנים הגעתי לנהל את רשת המכללות של חברת il makiage – במטרה לפתח מתודולוגיית מכירה, לגייס ולאמן צוותים ולהוביל מהפכה בתחום על-ידי הנגשה של עולמות האיפור לכולן, ולא רק למאפרות מקצועיות. התפקיד היה הממשק הראשון שלי בתחום ה-Wellness ובהבנה של נשים. לראשונה הבנתי שבתפקידי אני עושה משהו גדול בהרבה. הבנתי שאני דמות מפתח משפיעה – הן ללקוחות והן על עובדות בחברה.

בנקודה זו דייקתי לעצמי את ההבנה שמכירות זה תהליך מתודולוגי – ולא אופי. זיהיתי את הוואקום שקיים בתחום שאינו נלמד באקדמיה, ואת הפער הגדול שבין השכלה להכנסה במקצוע זה. הבנתי שתחום המכירות, שאחראי במישרין או בעקיפין על כלכלת העולם, אינו מוסדר ומלומד – וכל אחד בו מאמץ דפוסי פעולה המבוססים לרוב על הקודמים לו בתפקיד. על בסיס הבנה זו פיתחתי מתודולוגיית עבודה קפדנית וגישת מכירות מלשון מכיר, ובניתי תהליכי היכרות עמוקים עם קהלי יעד מורכבים מתוך הבנה שהצורך יושב אצל הלקוח – ולא אצל המשווק.

פער נוסף שזיהיתי באותה התקופה, הוא הניתוק שבין מחלקת השיווק למכירות. ארגונים לא הבינו את הדיסוננס בין המותג והפלטפורמות השיווקיות שקהל היעד נחשף אליהן לבין אנשי המכירות שמייצגים את הפנים של החברה ומסרי השיווק שלה, אשר צריכים להתאים את כל אלו לפרסונה הניצבת בפניהם. זה גם השלב שבו הבנתי שהפערים גדולים מתפקידי בחברה, בכיר ככל שיהיה, וכך החלטתי לצאת לעצמאות ולספק שירות ייחודי המחבר באומץ את משפך השיווק למכירות. חברתי לנתנאל מלכא, כבר אז בעל חברת דיגיטל מוכרת ומוערכת שעבדה עם מעגל לקוחות זהה לשלי – ובמקרה גם אחי הגדול. הבחירה האמיצה שלנו לחבור יחד סימלה את כל מה שהחברות האחרות נמנעו ממנו; הפכנו כמעט בין לילה לגשר בין שיווק ומכירות, כמו גם החברה היחידה המתמחה בעולמות הבריאות שהשכילה לקחת אחריות עד המכירה – ולא פחדה לשנות שנים של אמיתות מקצועיות,שפה ארגונית ותהליכי עבודה.

בחרנו לקחת חלק בתחום מלא חזון והשפעה, וכזה שבאופן אישי גם היה יקר לליבנו והווה את האתגר האישי בחיינו – תחום הבריאות. כל אחד מאיתנו הביא תנאי לשולחן: אני ביקשתי לשמור על הערכים עליהם גדלנו ולשמר את המקצועיות האינדיבידואלית שלנו מול כל אדם וכל ארגון, נתי ביקש שאקבל על עצמי את תפקיד המנכ”לית. מאז ועד היום אנו מתחייבים יחד לבחור את בקפידה את העובדים שאיתנו, כמו גם את הלקוחות שלנו – האנשים להם אנו מעניקים את השלם שיהיה גדול בהרבה מסכום חלקיו.