חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ליאור שמואלי

מנכ"ל עמותת גדולים מהחיים – לשיפור באיכות חייהם ורווחתם של ילדים חולי סרטן בישראל

שם ושם משפחה: ליאור שמואלי                 

השכלה: תואר ראשון בכלכלה וסוציולוגיה מאונ’ בר אילן, תואר שני בניהול מלכ”רים ומדיניות רווחה, תוכנית שוורץ באונ’ העברית.

קורס דירקטורים ממכון להב אונ’ תל אביב

מזל אסטרולוגי: עקרב

שם חברה: עמותת גדולים מהחיים – לשיפור באיכות חייהם ורווחתם של ילדים חולי סרטן בישראל

חברה מתחום: בריאות ורווחה

מספר עובדים: 40

אתר אינטרנט: WWW.GDOLIM.ORG.IL

תפקיד: מנכ”ל

משפט מפתח

 אקסל מייצר מציאות

הדרך לתפקיד

גדלתי בצופים בבת-ים בשנות ה 80 , לאחר השירות הצבאי בנח”ל יצאתי לשליחות הדרכה מהסוכנות היהודית לקנדה, חוויתי וראיתי עולם חדש והכרתי אנשים נפלאים. התחלתי כמתנדב ולאחר מס’ שנים ניהלתי את אגף השליחים למחנות הקיץ במחלקה לחינוך. עם הניסיון המשכתי לצוות ההקמה של פרוייקט “מסע” המשותף למשרד רוה”מ והסוכנות היהודית ומרכז מאות תכניות שנתיות ללימודים והתנדבות לצעירים מחו”ל בישראל.

התהליך להקמת פרויקט חברתי  גלובלי מהקונספט, לביצוע ולהקמה, הקסים והרשים אותי מאוד, בשנים אלו בחרתי להתמקצע בעולם החברתי והשלמתי MA בניהול מלכ”רים ומדניות רווחה בתוכנית שוורץ באונ’ עברית.  

נכנסתי ל”גדולים מהחיים” ב 2007 להנהיג תכנית הבראה וניהול תקין, אז עמותה קטנה להגשמת חלומות לילדים עם 5 עובדים ומחזור כ 2 מיליון ₪. התאהבתי בעמותה, בילדים ובתכניות המשמעותיות להצלה והקלה על חיי הילדים הנאבקים במחלת הסרטן.

כיום עמותה ארצית מובילה וחדשנית לטיפול וסיוע בכל צרכיהם הרפואיים, השיקומיים, החינוכיים והסוציאליים של אלפי ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם.  

על עצמי

בזוגיות עם טל ואבא לתבל ולמתן, בשעות הפנאי אוהב טיולים וים. אוהב אנשים ואוהב פשטות.

עצה טובה שקיבלת

אחת העצות הטובות שקיבלתי, בכדי להשיא תוצאות ויעדים ע”י הצוות או שותפים, יש להשקיע קודם במערכות היחסים ואז התוצאות כבר יגיעו מעצמן.

עצה טובה לתת

לחלום בגדול, כגודל החזון כך היכולת לגייס את המשאבים הנדרשים לביצועו. כל תכנית חברתית משמעותית צריכה לייצר שינוי ב 3 רמות: הן ברמת הפרט (הילד, המשפחה, העובד וכד’) הן ברמת הקהילה הקרובה, והן ברמת המדינה.  

המנכ”ל צריך לראות רחוק ורחב, לבחון כל הזמן את החדשנות בתחום, לעבוד עם תכניות אסטרטגיה וחומש, לתכנן ולאפשר את החזון של הארגון או החברה, לגייס את המשאבים והשותפויות האסטרטגיות לקידום החזון. לתת לצוות השראה, מוטיבציה ונהלי עבודה מסודרים בכדי אפשר לצוות המקצועי להגשים את האסטרטגיה, לבצע עבודתם במומחיות וביעילות תוך שמירה על קשר, יושרה ואותנטיות מול הלקוחות ומקבלי השירותים מהארגון או החברה.

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  • כל תכנית צריכה לעבור לאקסל, אקסל מדויק של תכנית עבודה ותקציבים מייצר מציאות חדשה.
  • State of mind ההוויה אף פעם לא משקרת, לפני פגישות חשובות קחו דקה לחשוב על ההוויה שלכם בפגישה – זה מה שיזכרו מכם בסיום הפגישה.
  • המנכ”ל צריך לראות את הארגון פנימה אך רוב עבודתו גם מחוץ לארגון או לחברה, לחפש שותפויות חדשות ופריצות דרך, רק המנכ”ל דואג לקיימות ולפיתוח ארוך הטווח של הארגון או החברה.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

  • אמונה ונחישות
  • מנהיגות וכושר ניהול
  • רגישות, צניעות, יושרה
  • חזון ואורך רוח
  • זהירות ותכנון כלכל

המהלך הניהולי של השנה

גדולים מהחיים נכנסה למשבר הקורונה כארגון סוציאלי לתמיכה ולסיוע לילדים החולים ולמשפחותיהם. משבר הקורונה הבריאותי חייב אותנו לשנות כיוון מארגון סוציאלי לארגון בריאות ולהרחיב תכניות לחיזוק הסיוע בתחום הרפואי. מכאן הדגשנו את השינוי וחיזקנו תכניות לסיוע בבריאות ורפואת הילדים המתמודדים עם הסרטן בתק’ קורונה.   

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

שמעון פרס, אריאל שרון – מנהיגים שהיו נאמנים לאמת ולערכים שלהם

תודה לאריה בכר נשיא חברת הבנייה תדהר ויו”ר חבר הנאמנים של גדולים מהחיים, שהוא מנטור ומורה דרך, למדתי המון בתקופת המשבר על התנהלות משברית, כלכלית וניהולית, הקפדנו על ניהול ותכנון מפורט ומדויק ויצירת תרחישי קיצון, ובעיקר לראות רחוק ולראות את האנשים בדרך.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

מטריקס, שר הטבעות, פרא – גבי ניצן, קשת בשחור לבן – ענת קלו לברון, המקום הטוב – נטפליקס

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

מנכ”ל יוניסף – קרן האו”ם לילדים