חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לינוי קצאב

עמותת ProWoman מייסדת שותפה, חברת בורד ומנהלת סניף ניו יורק (מנכ"לית משותפת בעבר)

שם ושם משפחה: לינוי קצאב                   

השכלה: עו”ד, תואר ראשון במשפטים ובמנהל עסקים, המרכז הבינתחומי הרצליה וMBA מאוניברסיטת קולומביה, ארה”ב.

מזל אסטרולוגי: טלה

חברה: עמותת ProWoman

אתר אינטרנט: www.prowoman.org.il

תפקיד: מייסדת שותפה, חברת בורד ומנהלת סניף ניו יורק  
(מנכ”לית משותפת בעבר)               

משפט מפתח

תהיי את! זה הכי פשוט ונכון.

הדרך לתפקיד

בתור סטודנטית לתואר ראשון נחשפתי לראשונה לעולם העסקי ולמיעוט הנשים בתפקידים בכירים. לא הבנתי למה כמעט כל המנכ”לים והשותפים במשרדי עורכי הדין שמגיעים להרצות או להשתתף בכנסים שהגעתי אליהם הם גברים.

בער בי להבין את זה לעומק ובעיקר לשנות את זה. בתזמון מושלם נפתחה תכנית שבה סטודנטיות, רגע לפני כניסתן לשוק העבודה, פוגשות נשים מובילות מתחומים שונים לשיחה אינטימית ועמוקה על קריירה, משפחה, אתגרים ולבטים. ראיתי בעיני רוחי איך תכנית כזו יכולה לעשות שינוי אמיתי וממשי בחיים של נשים רבות ושל שוק העבודה בכלל. יחד עם שני הראל, מייסדת שותפה, הרחבנו את התכנית לארגון עם למעלה מ-1500 חברות, עשרות מתנדבות, תכניות שפועלות ב-15 מוסדות אקדמיים ובחברות מובילות במשק, ולאחרונה עם המעבר שלי לניו יורק, פתחנו סניף מעבר לים.

החזון הוא לבנות ארגון בינלאומי ולהמשיך לפעול להעלאת אחוז הנשים בתפקידים בכירים וצמצום פערי השכר בין גברים ונשים בשוק העבודה. יש לנו קהילת נשים איכותית שמקבלת ליווי והכוונה לאורך כל שלבי הקריירה דרך סדנאות מקצועיות, השמה, ערבי נטוורק ועוד.

במקביל לתפקיד שלי בפרו וומן, מילאתי תפקידי ניהול שונים בישראל ובארה”ב בתעשיית ההייטק ומקווה להמשיך להקים מיזמים נוספים שיובילו לשינויים חברתיים ועסקיים.

על עצמי

התפקיד הראשון שלי היה ועדיין להיות אחות בכורה לחמישה אחים שלימדו אותי הרבה על אחריות ומסירות, ערכים שמלווים אותי לאורך הדרך. אני גם משתדלת לזכור שכולנו כאן לזמן מוגבל וזה עוזר לי לקחת את החיים בפרופורציה ולא לפחד לצאת להרפתקאות. 

עצה טובה שקיבלת

לא מזמן נכחתי במפגש עם גילי הייזלר, מנכ”לית פרומרקט שהסבירה כמה זה חשוב להתייחס לאנשים בארגון – מנהלים, קולגות, עובדים – בתור לקוחות שלנו. לדאוג תמיד להבין מה הצורך שלהם, מה חסר להם, ולוודא שאני מספקת להם את זה.

עצה טובה לתת

בעולם שבו אנחנו מקבלות פידבק מהרבה כיוונים, חשוב לפתח חוש ביקורת עצמית הוגן ומאוזן שיהיה המדד הכי חשוב עבור עצמנו, ולהוסיף מעליו מעט חמלה.
ועוד משהו, תרשו לעצמכם לחלום, לדמיין ולהרגיש את המקום שבו אתם רוצים להיות.

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  1. לתת משקל לאינטואציה שלך בזמן קבלת החלטות (דורש תרגול כמו כל שריר אחר בגופנו)
  2. ללמוד לבנות תוך כדי תנועה. לא לחכות לסיום כל קומה לפני שבונים את הקומה הבאה
  3. להתנהג בכבוד ובנועם עם הסובבים אותך

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

אני חושבת שהבסיס להכל הוא הוגנות, כנות ויושר ועליו אני מנסה לחיות ולהוביל באופטימית ותשוקה את מה שאני עושה. אני משתדלת להיות מנהלת שרואה את האנשים סביבה, להוות דוגמא, להיות בעשייה מוכוונת מטרה ויחד עם זאת גמישה ופתוחה לשינויים ורעיונות חדשים.

המהלך הניהולי של השנה

החלטתי לוותר על שותף אסטרטגי רגע לפני השקת השותפות כי הבנתי שלמרות הערך הכספי שיתן לנו יותר בטחון בארגון, השותפות תביא איתה הרבה מעמסה וכבדות לתהליכים ולהוצאה לפועל של היוזמות השונות. מאחר ואנחנו עמותה ורוב הכוח העובד שלנו הן מתנדבות, נדרשת שמירה על איזון בריא בין רצון לצמיחה והרחבת ההשפעה שלנו לשמירה על אופרציה ותהליכים אפקטיביים עד כמה שניתן.

זה היה רגע קצת מפחיד כי לא ידעתי אם באמת נצליח לגייס שותפים חדשים ופתיחת הפעילות בניו יורק עמדה בסימן שאלה. לבסוף שחרור השותף הזה הכניס אנרגיה חדשה שהובילה לשותפיות אחרות שעזרו לנו להתרחב בארה”ב.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

יש לי כמה מודלים לחיקוי לכל מיני מצבים בחיים שברגעים מסויימים אני שואלת את עצמי.. מה X היתה עושה במצב הזה וכך אני פועלת, כמו חברה טובה שאני מאוד מעריכה, אבא, בן הזוג או קולגה.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

במהלך התואר הראשון, צפיתי בסרט”Iron Jawed Angels”  שמספר את הסיפור של תנועת הסופרג’יסטיות בארה”ב שנלחמו לקבל זכות הצבעה. זה סיפור על נשים עצמתיות שבחרו להילחם ולהקריב כדי לשנות. הדרך שלהן, העוצמה וההבנה שהמחאה הזו, עבור משהו שהיום נראה כל כך מובן מאליו, הייתה בסך הכל לפני כ-100 שנים, השפיעו עליי מאוד ודחפו אותי להמשיך לשנות ולקדם.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

לג’וב החלומות שלי אין שם. אני בעיקר רוצה לקום כל בוקר ולדעת שאני בתזוזה, במקום עם יכולת השפעה, שאני לומדת דברים חדשים ומגוונים ומייצרת משהו חיובי בעולם.