חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לירי הלפרין סגל

מייסדת ומנכ"ל LeO

שם ושם משפחה: לירי הלפרין סגל 

השכלה: תואר ראשון בתקשורת אינטראקטיבית מהבינתחומי

מזל אסטרולוגי: תאומים

חברה: LeO

אתר אינטרנט: www.meetleo.com

תפקיד: מייסדת ומנכ”לית        

משפט מפתח

“There no longer has to be a difference between who you are and what you do״.

הדרך לתפקיד 

את חיידק היזמות לקחתי מהבית, מההורים שלי, ומגיל צעיר לא ראיתי אופציה אחרת מאשר לעשות משהו לגמרי שלי. גם לצבא היה חלק מכריע, אז שירתתי כמדריכת מודיעין שדה ופיתחתי את מערך ההדרכה של היחידה. אבל את הרומן עם עולם הסטרטאפים דווקא התחלתי אחר כך, מהצד השני של המתרס כעיתונאית. ככתבת סקרתי את עולם הצרכנות ואת עולם הסטארט-אפים.

מיד עם סיום הלימודים הקמתי את ״דילירי״, שנבחר לאחד מאתרי הצרכנות המובילים בישראל. בעקבות הצלחת האתר, הקמתי עם שני שותפים מיזם בשם Take&Make (נקרא כיום Outgage) העובד בשוק האמריקאי. לפני ארבע שנים התחלתי את המיזם הנוכחי LeO – פלטפורמת בינה מלאכותית לעולם הביטוח, אחד התחומים הגדולים והעשירים בעולם. אני ברת מזל לעבוד עם צוות מדהים, שהופך תעשיה ותיקה ושמרנית לחדשנית ויעילה.

לאחרונה ארגון ACROD האמריקאי בחר בי לאחת הנשים המובילות בעולם ה-insurtech העולמי. זה מרגש, כי לצד LeO הקמתי גם את פרלמנט 51 ביחד עם דניאל אופק. הגוף נותן לארגונים כלים וידע לקדם נשים לעמדות מפתח במקומות עבודה. שמנו לעצמנו למטרה לרסק את תקרת הזכוכית של נשים בעולם העבודה, ובשנה שעברה אפילו הוזמנו לדבר באו”ם על המתודולוגיה שפיתחנו. 

על עצמי

מאז שאני זוכרת את עצמי אני יזמית. אפילו בבית הספר היסודי הייתי עושה קייטנות בחופשים. כל הזמן הראש שלי חושב על הדבר הבא. זו ברכה גדולה מצד אחד, אבל לפעמים הייתי רוצה להיות מסוגלת לכבות אותה. לפחות ליום-יומיים. אין דבר שאני אוהבת יותר מליצור, והיצירה שאני הכי גאה בה היא התא המשפחתי שלי: בעלי עידן ובתי אלי.

עצה טובה שקיבלת

פוקוס. בתור מנכ״ל אתה לא רק בונה אסטרטגיה שמייצרת פוקוס, אתה גם חייב לדעת לוותר על מה שמסית מהפוקוס. לאורך הדרך יש צמתים אטרקטיביים, וכיזם, אין דבר הגיוני יותר מאשר לקפוץ על הזדמנויות עם סכין בין השיניים.

אבל לדעת לוותר, להגיד “לא, זה לא הזמן”, זה שיעור חשוב שקיבלתי. תמיד צריך לזכור מה המטרה ולהתרכז בה – גם אם זו מטרת ביניים. אני ממליצה לכתוב את המטרות בגדול ככה שהצוות יכול לראות אותן בכל רגע נתון. על לוח, על מוניטור, על הקיר אם צריך. תמיד להיות עם יד על הדופק ולוודא שכולם באותו עמוד.

עצה טובה לתת

בחיים המקצועיים, להקיף את עצמך באנשים שאתה יכול ללמוד מהם. הצוות שאתה מרכיב הוא קריטי לתוצאות שלך כמנהל. לכן, חשוב לדעת לעשות סינון נכון של אנשים בגיוס וגם לדעת להיפרד בזמן לפני שנעשה נזק. אני מאמינה בחוק השלושה חודשים.

זה הזמן שאתה יודע האם העובד שגייסת מתאים או לא. מהצד השני, כשהכל דופק, גם צריך לדעת לתת אמון באנשים שלך. לתת להם את הכלים שהם צריכים ולזוז להם מהדרך.

גם בחיים האישיים חשוב להקיף את עצמך באנשים שתורמים להתפתחות ולאושר שלך. בחירת בן זוג היא קריטית לניהול הקריירה. בן זוגי ואני מסתכלים על המשפחה שלנו כעסק בו אנחנו שותפים שווים: עבודות בית, גידול הילדים, הכנסה ולמעשה הכל. 

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  1. תחלמו בענק, אבל תתחילו לאט ובקטן, תבנו בהדרגתיות ובחוכמה.
  2. להיות מנהל זו מלחמה של תיעדופים. אחד הטיפים שעובדים עבורי הוא להתעורר לפני שהבית מתעורר, לשאול את עצמי מה הדבר הכי חשוב שאני יכולה לעשות היום בעבודה – לרוב זה גם הדבר שהכי פחות מתחשק לי לעשות – ודווקא עליו לסמן וי ראשון.
  3. תדאגו לעצמכם. העסק שלך צריך אותך במיטבך. תמיד לוודא שהבטריה לא יורדת מ-90 אחוז מבחינה בריאותית, קוגניטיבית ונפשית.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

אמפתיה. בסופו של יום כמנהל יש לך השפעה ישירה על החיים של מי שעובד תחתיך. תדאג לעובדים. אבל שבאמת יהיה אכפת לך מהם ומזה שהם נהנים מהעשייה ומרוצים, והתוצאות יהיו בהתאם.

גמישות. לא תמיד השוק מתייחס למוצר שבנית כמוך. לפעמים אפילו תגיע מגיפה עולמית שתטרוף את כל התכניות. כמנהל אתה חייב להיות קשוב לסביבה ולדעת לעשות את הסטיות הנכונות בזמן הנכון. כל בעיה היא גם הזדמנות.

יכולת קבלת החלטות. כולנו כבר יודעים שהחלטות צריכות להתקבל על סמך דאטה שיכול לתמוך בהחלטה. אבל לא תמיד המידע הרלוונטי זמין, ובמצבים מסוימים מנהל טוב צריך לדעת לקבל החלטה על פי אינטואיציה המתבססת על ניסיון עבר וקריאת המפה העתידית. 

המהלך הניהולי של השנה

כפי שכתבתי צריך פוקוס. במיוחד בסטארט-אפ בו עדין אין פלאיי בוק לכל התהליכים. כל מיני לקוחות עלולים להסיט את הפוקוס מהייעוד שאליו אתה מכוון. החלטנו השנה להתמקד בשלב זה רק בלקוחות מפרופיל מסוים (למרות הזדמנויות שקיבלנו מפרופילים אחרים). ההחלטה מאוד תרמה לנו מבחינת ביצועים.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

אני מכורה לסיפורים מעוררי השראה על אנשים מוצלחים מהעולם. איך הם התחילו, איך הם התגברו על תקופות פחות טובות, איך הם קיבלו החלטות ואיך הם בכלל התגלגלו לאן שהתגלגלו. לפעמים המקריות ואלמנט המזל פשוט מרתקים. הפודקאסט how i built it של גיא רז הוא אחד כזה. הפודקאסט מציג בכל פרק ראיון עם יזמים שהקימו חברות ענק.

מבין האנשים שאחריהם אני עוקבת היא קטרינה לייק שהשיקה את שירות האונליין לקניינות אישית ששווה מיליארדים היום.  

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

״מראת הסודות״  – כיצד להיות מודעים להטיות הקוגניטיביות שמנהלות אותנו ובעקבות כך לממש את הפוטנציאל המירבי שלנו. זהו ספר שכתבה אימי לאחר ניסיון רב בתחום ואני מוצאת לאורך השנים שהספר נותן לי כלים להתמודד עם סיטואציות שונות בחיי המקצועיים והאישיים.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

להמשיך להקים ולנהל חברות שמשנות תעשיות ומשפרות חיי אנשים.