חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לי-מור נבון

מנכ"ל Wedo IT בע"מ + ServeIT בע"מ (שתי חברות בקבוצת יוניטסק)

שם ושם משפחה: לי-מור נבון  

השכלה: תואר ראשון בפסיכולוגיה ומדעי המחשב, לימודי תואר שני במנהל עסקים. בוגרת ממר”ם

מזל אסטרולוגי: שור

חברה: Wedo IT בע”מ + ServeIT בע”מ (שתי חברות בקבוצת יוניטסק)

אתר אינטרנט: 
wedoit.co.iliconductcloud.com

תפקיד: מנכ”ל

משפט מפתח

 מנהל מצוין הוא שילוב של הפכים בתזמון הנכון  (נחישות עם רגישות, ראיית מקרו עם צלילה לפרטים, קפדנות עם ויתורים).

הדרך לתפקיד

באמתחתי מעל 30 שנה בעולם ההייטק בהן ניהלתי ומנהלת 5 חברות בעצמי ועוד אחת בשותפות עם יזמת נוספת. התחלתי את דרכי המקצועית בממר”ם בה שירתתי בתחילה בעולמות פיתוח התוכנה ובהמשך ביחידת ההדרכה, בתפקידי האחרון כרמ”ד הכשרות בסיסיות היו תחתיי כ-300 קורסיסטים וכ-100 אנשי סגל.

נדמה, כי יכולות הניהול שלי “התבשלו” כבר אז בהיותי צעירה בת 20 וקצת. לאחר השחרור, נמניתי על המקימים של ג’ון ברייס הדרכה, עד לנקודה בה עשיתי Spin-Off והקמתי חברת-בת בשם ג’ון ברייס טסטינג אשר סיפקה שירותים בתחום איכות התוכנה. לאחר מכירתה, עברתי למנכ”ל בית תוכנה בקבוצת רד-בינת בשם קומרסנט, שעסק במסחר אלקטרוני B2C.

התחנה הבאה היתה חברה פרטית שלי שהקמתי וניהלתי ועסקה בפרויקטים וביעוץ לגופים טכנולוגים. לאחר כ-15 שנים הקמתי סטארטאפ, ולאחר מכן הגעתי למנכ”ל את חברת WEDO מקבוצת יוניטסק, העוסקת ביישום מערכות Salesforce. לאור הצלחתי בקידום החברה מוניתי על ידי בעלי הקבוצה לנהל חברה נוספת בקבוצה – ServeIT – חברת מוצר אינטגרציה מסוג IPaaS.

על עצמי

אני אדם אופטימי מטבעי, בתנועה מתמדת. יודעת להשרות אווירה נעימה סביבי. אנרג’ייזר נמרצת מאד, בעלת יכולת “לתקתק” ולמקבל. הסגנון התקשורתי שלי הוא מכבד ובגובה העיניים וביחד עם זאת ישיר, כן ולא מתפשר.

עצה טובה שקיבלת

להגיע ממוקד מטרה, אך במקביל לחפש את ההנאה מהדרך. מי שבורך באפשרות לבחור את מקום העבודה שלו, שיקפיד לבחור את מה שעושה לו טוב, שגורם לו לקום בחדווה לעבודה ולחזור עם סיפוק בסוף היום.

כמו כן, כמנהל עליך לבנות את התסריט תוך כדי משחק בין zoom in  ל zoom out: לעצור לפעמים ולהסתכל מלמעלה – אנשים לעיתים נוטים לשקוע בעיסוקיהם ובאתגרים שלהם וצריך מדי פעם להתרומם מעל כל זה, להסתכל מלמעלה ולהבין את תמונת המאקרו וכך לקבל תובנות ובעקבותיהן החלטות מושכלות. זה נכון בעבודה ונכון בחיים הפרטיים.

עצה טובה לתת

אנשים קוראים לתופעה שבה אדם מחזיק את כל הידע אצלו ולא משתף אותו בשם Job Security – זה שלעולם לא יפוטר כי צריך אותו. לי יש תיאוריה אחרת – Job Security זה להחליף מקום עבודה כל כמה שנים. לצערי, ראיתי אנשים שנפלטו ממערכות בהן עבדו עשרות שנים, והתהליך שעוברים אנשים אלו במשך אותן עשרות שנים הוא כרסום איטי, אך מתמיד, בביטחון העצמי שלהם – זה הדבר היחיד שאני מכיר, מה קורה בחוץ? ולאחר שנפלטים, הם מתקשים למצוא מקום חדש מאחר והם הפכו ל-One trick pony – כאלו שמכירים רק דבר אחד. העצה שלי פה היא התנסו, אל תפחדו, שנו מקומות, שנו תפקידים – רק כך תגיעו לדברים שבאמת עושים לכם טוב ושאתם באמת טובים בהם, גם אם טעיתם בדרך.  

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  1. בחר הנהלה חזקה ונאמנה וצור בתוכה יחסי עבודה בריאים, תן להם להתמודד עם אי הסכמות בינם לבין עצמם, והקפד להעצים אותם.
  2. אל תהיה “מנהל גדול”, צריך לפעמים להפשיל שרוולים ולרדת לפרטים.
  3. קבל החלטות מהר, והקפד על ביצוען.
  4. (טיפ בונוס) – לא כל החוכמה אצלך, הקשב לעובדיך, שותפיך, לקוחותיך ובכלל.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

כשאתה מנהל, תהיה תמיד “המבוגר האחראי” בחדר. זה לא אומר שאסור לצחוק או להשתטות קצת, אבל זה אומר שתמיד אתה שם ואפשר לסמוך עליך. בעיקר בניהול משברים – ולמנכלים יש הרבה כאלו -הנהג את המשבר בצורה מכובדת, תן מקום לכולם לבטא את עצמם ונווט אל התוצאה הרצויה. נכון, לעתים צריך “להפוך שולחן”, אבל באותה נשימה צריך לדעת ולתכנן איך להחזיר אותו חזרה למקום. להיות המבוגר האחראי זה אומר לא לאבד את העשתונות, לא להתבלבל. להיות סלע איתן, לכוון.

המהלך הניהולי של השנה

הגדלת הכנסות ורווחיות החברה בתקופת אי ודאות בשנה החולפת בעקבות וירוס הקורונה היה האתגר הניהולי הגדול ביותר. ניהול נכון, צמוד ויומיומי, שמצד אחד ממזער סיכונים תזרימיים וכלכליים לחברה ומצד שני מתחשב ככל הניתן בעובדים, היה זה שאפשר את צמיחת החברה והירתמות עובדים למרות המשבר.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

אבי היה איש ציבורי ומוכר, נעים הליכות וחביב על הבריות. השיעור החשוב ביותר שקיבלתי ממנו בהקשר לניהול קריירה, היה שאפשר ואפילו כדאי להחליף תפקידים, להתקדם ולהיות כל הזמן בתנועה. אבי עבר בין תפקידים שהיו שונים בתכלית אלו מאלו – החל בתחום החינוך כמורה, עבר לנהל בעירייה את מחלקת התיכונים, משם בכלל עבר להיות גזבר העיר, ומשם המשיך להיות מזכיר העיר, תוך שהוא גם ממלא תפקידים בדירקטוריונים שונים ובכלל פעיל במפלגת העבודה דאז, עד כדי ארגון מערכות בחירות בעיר.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

אני אדם פרקטי ואיני נסחפת בקלות, אין משהו אחד עליו אוכל לומר שהשפיע עלי בצורה מהותית. בסופו של יום אני אדם אקלקטי – אני אוספת חוויות, תובנות, התנסויות מכל דבר שאני פוגשת, כולל סרטים וסדרות. איני מחוברת לז’אנר ספציפי, אני אוהבת לטעום מהכל, וכשהדברים עשויים בצורה איכותית, אני יכולה ליהנות ואף ללמוד מקומדיות, דרמות, סרטי פשע או דוקו.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

בינתיים אני מסתפקת בלנהל שתי חברות במקביל, ובהמשך אני מכוונת לניהול של קבוצת חברות.