חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מאור מלכי

מנכ"ל זמן אמת

שם ושם משפחה: מאור מלכי 

השכלה: מהנדס תעשייה וניהול, התמחות במערכות מידע. תואר שני במנהל עסקים, התמחות בשיווק.

מזל אסטרולוגי: מאזניים

חברה: זמן אמת בע”מ

אתר אינטרנט: www.rt-ltd.com

תפקיד: מנכ”ל

משפט מפתח

Our task is to read things that are not yet on the page  (סטיב ג’ובס)

הדרך לתפקיד

טרם התחלתי לעבוד בחברת זמן אמת עבדתי בתפקידי ניהול מגוונים בחברות מובילות במשק בתפקידים ששילבו שיווק, מכירות, שירות ופיתוח. לפני כ- 10 שנים התחלתי לעבוד בזמן אמת, תחילה כסמנכ”ל ולאחר מכן כמנכ”ל החברה.

כשהגעתי לזמן אמת מנוע הצמיחה של החברה התבסס על מכירת חומרה – שעוני נוכחות. בעקבות ניתוח מגמות בעולם כ”א והשכר החלטתי על שינוי אסטרטגיה וממכירת חומרה החלטתי למקד את החברה יותר בעולמות התכנה, והתחלנו בפיתוח תוכנה מתקדמת שתהווה את מנוע הצמיחה העתידי והמרכזי של החברה.

החלטה זו הביאה אותנו להיות החברה הראשונה בארץ שפיתחה תוכנת שכר אינטרנטית מבוססת ענן ושבאמצעותה ניתן לנהל גם את נוכחות העובדים. בדיעבד, החלטה זו התבררה כנכונה ומוצלחת, והיום זו המגמה בארץ ובעולם בתחום משאבי אנוש.

בשלב הבא זיהינו שתי מגמות נוספות, האחת, צורך עולה בעמידה בדרישות הרבות של דיני עבודה שהפכו להיות מורכבים יותר בשנים האחרונות. השנייה, כל חברה, קטנה או גדולה, מחפשת שליטה מיטבית בהוצאות, ובעיקר בהוצאה הגדולה ביותר שלה, שהיא עלות כוח האדם. ולכן, פיתחנו את הדור הבא של התוכנה שנותנת את המענה למגמות אלו באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים.

כיום, לאור השינויים ששוק העבודה חווה בשנה האחרונה, אנחנו בתהליך של איתור וזיהוי המגמות העתידיות, ומנתחים כיצד הפיתוח העתידי יוכל לתת מענה לדרישות והצרכים החדשים שעולים בשוק העבדה.

על עצמי

שני דברים עיקריים, האחד, אני תמיד חושב קדימה, איך העולם ייראה עוד עשר שנים מהיום, ומה צריך לעשות היום כדי שבעוד עשר שנים נמשיך להיות רלוונטיים. והדבר השני, ברגע שאני מחליט על משהו אני חדור מטרה, אבל גם קשוב לסובבים ולסביבה העסקית.

עצה טובה שקיבלת

ביזור סמכויות, לעבוד עם אנשים שאתה סומך עליהם ולתת להם מקסימום סמכויות וגיבוי מלא. בחברה מתנהלים במקביל תהליכים ואירועים רבים וחשוב שבמקומות הנכונים יהיו אנשים שידעו לקבל החלטות נכונות ומהר, אחרת תהליכים נעצרים. עדיף לקבל 10 החלטות ושאחת מהן תהיה טעות מאשר 10 החלטות שלא יתקבלו.

עצה טובה לתת

העובדים בחברה הם המשאב החשוב והיקר ביותר. הם שותפים מלאים בסלילת הדרך ובהתקדמות החברה. השקיעו היטב בגיוס כוח האדם הנכון לחברה, זה תהליך מאוד חשוב שאני לוקח בו חלק מאוד משמעותי. ברגע שיש לך את האנשים הנכונים בחברה, חשוב לתת להם את תחושת השייכות, שיש להם משמעות בחברה, תחושת ערך. מבחינתי כל עובד, בכל תפקיד, יש לו חלק חשוב ומרכזי בהצלחה שלנו כחברה.

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

הקשבה. תלמד להקשיב כל הזמן ולכולם, עובדים, לקוחות, והעמיתים שלך בשוק.

התנהלות ללא אגו.

סקירה מתמדת של השוק, מגמות עתידיות ותכנון כמה שנים קדימה. כל הזמן, זה אף פעם לא נגמר.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

שוב, מנהל נטול אגו.

קשוב לסובבים אותו, שלא פוחד לחזור בו מהחלטות שקיבל.

שלא פוחד מטעויות, כי הוא מבין שהן גם יכולות לבנות אותו.

מנהל בגובה העיניים ושהדלת שלו תמיד פתוחה לעובדים ולמנהלים

ביזור סמכויות ולסמוך על הכפופים לך

לשמש דוגמא אישית

כל הזמן ללמוד ולהתפתח

המהלך הניהולי של השנה

השקת מערכת RealBoard  לניהול המשאב האנושי. המערכת כוללת פונקציונליות רחבה מאוד המותאמת לחוקי עבודה לצד גמישות גבוהה בניהול היומיומי. זהו שילוב המאפשר לנו לתת מענה לצרכים מאוד ייחודיים של ארגונים.

מעבר להתאמת המסרים השיווקיים ותהליכי המכירה, בצענו גם שינוי פנים ארגוני שיתמוך ביכולות הגבוהות של המערכת. הבנו שיש לנו יתרון שמתבסס על שילוב של ניסיון רב שנים ושל יכולות גבוהות של התכנה. אנחנו יודעים ששילוב זה יכול לתת ללקוח הרבה יותר ממה שציפה לקבל בתחילת התהליך. לכן, במסגרת הטמעת המערכת אנו, כמומחים בתחום, סורקים את כל התהליכים בתחום משאבי אנוש, גם כאלו שהלקוח לא התכוון לשנות או לשפר. במסגרת ההטמעה אנו מובילים לשיפור משמעותי בניהול המשאב האנושי בארגון, לרוב הרבה מעבר לציפיות הלקוח.

גישה זאת מוכיחה את עצמה ברמת שביעות רצון גבוהה ומהווה בסיס משמעותי לצמיחת החברה בשנים הקרובות.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

סטיב ג’ובס. בעיני מדובר באיש שיש בו שילוב יוצא דופן של הבנת חווית משתמש ואיך ליישם את אותה בתכנון מוצר מושלם, בשילוב עם ראייה שיווקית ייחודית. מעל לכל אלו הוא היה דבק במטרותיו ולא נתן למהמורות בדרך לעצור אותו. הוא היה כל כך קיצוני עד שהגיע למצב שהסובבים אותו אמרו שהוא יוצר “שדה עיוות המציאות” אבל בסוף הוא זה שיצר את המציאות.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

“גלגל התנופה – מטוב למצוין” –לדעתי מדובר בספר חובה לכל מנהל. זה לא ספר ניהולי טיפוסי, והוא לא מציג תיאוריות, אלא מציג תוצאה של מחקר מקיף שנערך במשך שנים על חברות שחוו קפיצה משמעותית והפכו מחברות טובות לחברות מצטיינות. התחברתי מאוד למסקנות המחקר ואני שואף ליישמן בניהול היומיומי.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

כבר עכשיו אני בג’וב חלומותיי.  בראייה עתידית אני יודע שטכנולוגיה יכולה לשפר משמעותית את ניהול המשאב האנושי בארגון ובהתאם לשפר גם את התנהלות וביצועי הארגון. השאיפה להוביל שינוי שבעקבותיו רוב החברות יאמצו טכנולוגיה מתקדמת