חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיכל מור-קופל

מנכ"ל איגוד הדירקטורים בישראל

שם ושם משפחה: מיכל מור-קופל  

השכלה: תואר במשפטים LL.B)) בהצטיינות ותואר בתקשורת (B.A) ו – תואר שני במדעי הניהול M.Sc)) – התמחות בייעוץ ארגוני, אוניברסיטת תל אביב.

מזל אסטרולוגי: סרטן

חברה: איגוד הדירקטורים בישראל

אתר אינטרנט: www.idu.org.il

תפקיד: מנכ”ל

משפט מפתח

אדם שמעולם לא עשה טעות הוא אדם שמעולם לא ניסה משהו חדש (אלברט איינשטיין)

הדרך להצליח מתחילה בהבנה שמותר לטעות ולא בכדי רבים מודים שמהכישלונות שלהם למדו יותר מאשר מההצלחות שלהם. לכן מהרגע שנבין שמותר לטעות כבר לא נפחד מהאתגר הבא ונהיה מוכנים ליטול סיכונים שעשויים להבות המקפצה להצלחה הבאה.

הדרך לתפקיד

עוד בניעוריי אני זוכרת את עצמי עובדת בכמה עובדות במקביל. הייתי מסיימת משמרת אחת ומתחילה ישר את השנייה. מאז ומתמיד אהבתי לשלב כמה דברים במקביל כך גם את התואר הראשון שלי שילבתי תואר ראשון במשפטים עם תואר ראשון בתקשורת. לתואר הראשון נרשמתי בעודי מטיילת בטיול אחרי צבא בדרום אמריקה, זאת לאחר שירות כמדריכת חיל רגלים ומנהלת זרוע ההדרכות במתקן אדם. בשנת 2007 סיימתי את לימודי בהצטיינות והתחלתי ישר את התמחותי בביהמ”ש. במהלך התואר לקחתי חלק בפרויקט ‘משפטנים צעירים’ להעברת תכנית משפטים לתלמידי תיכון, בפרויקט ‘סטודנט חונך סטודנט’ לסיוע בהכשרות לעולים חדשים וסטודנטים מתקשים ואף הייתי רכזת בתכנית משותפת של הסוכנות היהודית והמועצה העולמית להתנדבות למען סיוע לניצולי שואה למצות את זכויותיהם. לאחר התואר התחלתי את התמחותי בבית משפט השלום בראשון לציון, במהלך ההתמחות ולאחריה הקפדתי להמשיך ללמד וללמוד בעצמי. הייתי מתרגלת בלימודי משפטים וכך גם מתרגלת בלימודי ייעוץ ארגוני וניהול במסגרת לימודי התואר השני באוניברסיטת תל אביב.

את הקריירה המקצועית שלי לאחר הלימודים המשכתי כמנהלת תוכן ומוצר בחברת הוצאה לאור משפטית שלימדה והכינה לבחינות לשכת עורכי הדין ועבדתי מול 14 מוסדות אקדמיים בארץ. משם עברתי לנהל משרד עורכי דין שהתמחה בעולם התאגידי. בין עבודה לעבודה מצאתי את עצמי מתמודדת במערכות בחירות בזירה המוניציפלית ובלשכת עורכי הדין והקפדתי תמיד להכיר ולהרחיב את רשת הקשרים שלי בכל הגזרות בעולמות המוניציפליים, בעולמות העסקיים ובעולמות האקדמיים.

לאורך כל הדרך וגם היום אני מקפידה לחבר בין אנשים שמעוניינים להרחיב את רשת הקשרים שלהם ואף מרצה על נושא הנטוורקינג בעידן החדש במגוון קורסים באקדמיה.

לאיגוד הדירקטורים בישראל הגעתי במקרה בתקופה שהצטרפתי כשותפה לחברת סטארט-אפ בתחום ה AI ולאחר שעזבתי את משרד עורכי הדין שניהלתי במטרה להתקדם בעולמות חדשים. כחלק מתהליך בניית הקשרים הבלתי פוסקת שלי והרצון ללמוד ולהכיר עולמות חדשים קיימתי באחד הימים באודי מנהלת את משרד עורכי הדין כנס בבורסה לניירות ערך והצעתי שיתוף פעולה למנכ”לית דאז של איגוד הדירקטורים בישראל שלימים הפכה לחברה. ההזדמנות להמשיך את עולם העשייה המקצועית וההכשרות שהחלה עוד בצבא, המשיכה בתואר הראשון וכלה בעבודה לאחר מכאן נראתה מתאימה להמשך הקריירה המקצועית. 

היכולת לשלב בין כל העולמות ולהמשיך לבנות את רשת הקשרים שלי בכל אחד מהם לצד הנכונות לתרום ולהיתרם אפשרה לי לצמוח ממקום של עשייה בלתי פוסקת.

לאורך כל הדרך המקצועית שלי אני נהניתי מהיכולת להעניק כלים מקצועיים ורואה שליחות ביכולת לחבר בין אנשים ולהנגיש עבורם את הכלים המתאימים להתפתחות אישית ומקצועית.

על עצמי

אשת משפחה, אוהבת אתגרים, אישה של אנשים, יודעת לחבר בין אנשים ולקשור בין דברים ולגרום להם לקרות, יזמת חברתית, יצירתית, מעזה, אוהבת לגעת בהרבה תחומים, אוהבת לעזור ולא מתביישת להיעזר.

עצה טובה שקיבלת

סבי זכרונו לברכה היה אומר לי ש”יש אנשים שיאהבו אותי ויש כאלה שלא אבל מה שבטוח לא יתעלמו”. ההבנה הזו אפשרה לי לנטרל הרבה רעשי רקע ולהתקדם עם האמת שלי והערכים שלי, להעז גם במקומות שחששתי מביקורת ולנסות גם במקומות שאחרים נכשלו.

עצה טובה לתת

בעולם של ימנו רווי לחץ וחוסר וודאות תמידי חשוב לכל אחד ואחת מאתנו לדעת לשים פרופורציות לסיטואציה. להתנהל בקור רוח ואיפוק ולגלות הבנה לסביבה ולהשתדל תמיד להשרות אווירה נינוחה וטובה. הכל מתחיל בחיוך אמיתי, כזה שמחמם לבבות.

יש משפט שאמא שלי בתור ילדה תלתה לנו על המקרר : “כשאתה צועק שומעים אותך, כשאתה מדבר מבינים אותך וכשאתה מחייך אוהבים אותך”. בהמשך למדתי שלחייך זה כלי שיכול להיות שווה יותר מאלף מילים לצד שמנגד ובמבחן התוצאה זה עובד.

עצה טובה נוספת להתנהלות בעולם העסקי היא להעז. על מנת להרחיב את רשת הקשרים שלנו ולהתפתח נדרשת תעוזה להיות מוכן להוביל את הצעד הראשון, להעז לבקש ולשאול. אני תמיד אומרת לאנשים שאם יכנסו לכנס ולא יצאו עם הכרות אחת לפחות זה אומר שלא העזו. ומה כבר יכול לקרות? הכי גרוע יישארו במקום שהיו.

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  1. חשוב להיות קשוב כל הזמן לסביבה – הרבה מהלמידה האישית הנה תולדה של עבודת שטח. שיח מתעניין ומעצים עם הסביבה המעניק כלים להתמודדות עם סיטואציות שונות מתוך הכרת הכאבים, הרצונות והצרכים של הלקוחות ושל העובדים.
  2. חשוב להקפיד על למידה מתמדת – תחום הלימוד וההדרכה מלווה את כל הקריירה המקצועית שלי ולא בכדי. אני מאמינה שאדם חייב להיות בלמידה והתפתחות מתמדת ולכן אני מעודדת את העובדים שלי ואת הסובבים אותי ללכת וללמוד בכל הזדמנות בקורסים בהשתלמויות בימי עיון או כל דרך שמתאימה להם.
  3. ניתוח השגיאות ובקרה עצמית – על מנת להמשיך להתפתח ולהיות מסוגל להמציא את עצמך כל פעם מחדש חשוב להבין את שהיה. קראתי על נשיא של בנק גדול בוול סטריט שהיה מנתח מידי שבוע את כל הפגישות שקיים באותו השבוע ומפיק לקחים שיעזרו לו לקבל החלטות ולהתנהל בהמשך והתחלתי ליישם גם את השיטה ומצאתי אותה כיעילה לשיפור אישי.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

היכולת להיות מסוגל לספוג ביקורת ולגלות איפוק – היכולת לשמוע ביקורת ולקבל אותה הנה מחצית מהדרך להצלחה ולמידה שבפעם הבא יופק הלקח.

זמינות, כושר אלתור, הקשבה – מנהל נגיש לעובדים שלו שמהווה דוגמא אישית גם במצבים של חוסר ודאות והפתעה. כזה שיודע לשמור על קור רוח ולגלות התעניינות והקשבה כנה ואמיתית לזולת מעודדת לרוב את הצד השני לשתף ומהשיתוף במחשבה וברגשות לומדים הרבה.

שאלו שאלות במקום לתת הוראות ישירות – לעיתים כמנהל אתה מוצא את עצמך מחלק הוראות ומאבד את היכולת לראות את הסביבה. באמצעות שאלות אנו רואים את האדם שמולנו ומאפשרים לו לקחת אחריות גם על הבעיה וגם על הפתרונות האפשריים.

המהלך הניהולי של השנה

תקופה שעוד תיזכר לדורות היא ללא ספק משבר הקורונה שפקד את המגזר העסקי שאיש לא היה מוכן לכך.

בלילה אחד הלכנו לישון עם פרידה מהעולם הישן והתעוררנו לבוקר של עידן חדש. זה היה שינוי שהוביל הזדמנויות רבות שמנהלים רבים החכימו והתאימו את עצמם לעידן הדיגיטלי המחייב שהופיע.

אני זוכרת את אותו הלילה היטב כי סיימתי שיחת הנהלה בחצות שבסיומה הוחלט על ביטול כל הפעילויות והתקשיתי להירדם. ביום שלמחר קיבלתי החלטה בשש בבוקר לאחר שבדקתי מספר פלטפורמות להמשיך בכל הפעילויות כרגיל רק בדיגיטל באמצעות מערכת הזום שעוד היתה חדשה ולא מוכרת.

אני מאמינה כי היכולת ליטול את הסיכון ולהיכנס ללא מוכר היא שסייע בשרידות הארגון בתקופה המאתגרת רווית חוסר הוודאות. המקרה הזה לימד אותי כי הפחד משינויים לעיתים משתק אותנו אך ברגע שאנו מבינים שעם השינוי מגיעה היכולת לגדול ולהתעצם אנו נוטלים את הסיכון ומביטים קדימה.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

ברמה המקצועית פרופ’ גרוס שהנו מורי ורבי שממנו אני לומדת כל יום על עולמם של הדירקטורים והתנהלות בעולמות העסקים, אברהם מנלה חבר רב פעלים שאין לו רגע דל הצליח לשבור לי סטיגמות ורועי כהן שהנו חבר יקר שלא מוותר על החלום ונלחם באמונות שלו. נשים שמהוות עבורי מודל להערכה הן רות ביידר גינסבורג ז”ל, איילה סקופ, איילת נחמיאס ורבין, ד”ר דליה זליקוביץ ושלי זיכלינסקי שלא חוששות לומר את שעל ליבן, ליטול סיכונים ולהיענות לאתגרים חדשים ומעל הכל ממציאות את עצמן כל פעם מחדש.

ברמה האישית הורי הם מודל לחיקוי עבורי, אימי שלימדה אותי שוויתור עצמי זה לא חלק מהלקסיקון שלנו ואבי שלימד אותי שפרופורציות בחיים, התמדה וסבלנות הם מקור להצלחה.

ההשראה שלי היא בדממה של הלילה אז מגיעים לי כל הרעיונות הטובים ביותר שאני בשקט אחרי שכולם הלכו לישון ואני יכולה לסדר את המחשבות שלי.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

ספר טוב שהשפיע עליי וגרם לי לרצות להתעמק בדרכים לשפר את הביצועים האישיים והעסקים דרך רטוריקת שכנוע חדשות היה ספרו של דיילי קרנגי ‘כיצד לרכוש ידידים והשפעה’.

אני מודה שאני לא רואה הרבה טלוויזיה למעט כשבעלי מציע להירגע מעט ולבלות זמן איכות בסופי שבוע ואז אני מוצאת את עצמי צופה בסדרות בנטפליקס. לאחרונה ראיתי את “פרויד” ואת The Genius ו”מבוא להיסטוריה” על פריצות דרך מדעיות, על תנועות חברתיות ועל תגליות ששינו את העולם. אני מאמינה שבלי עבר והווה אין עתיד ולכן חשוב להבין את שהיה כדי לבנות נכון את העתיד.

בסרטים שצפיתי לאחרונה  והשפיעו עליי זה הסרט ה”מייסד” של מקדונלדס ובסרט “סטיב ג’ובס”.

אין אפשר להתעלם מנוסטלגיות ילדות שגדלתי עליהן כמו “חומות של תקווה” ו”לב אמיץ”.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

להמשיך להיות במקום שמאפשר לי ללמוד וללמד ולהמשיך לחבר בין אנשים ולהרחיב את רשת הקשרים שלי ושל הסובבים אותי.

בעתיד אני מתכוונת להקים פלטפורמה בינלאומית שתסייע לאנשים להרחיב את רשת הקשרים שלהם באופן מותאם אישית לצרכים והרצונות של כל אחד ואחת.