חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דר' נורית נחום

יו"ר מועצת מנהלים לוג אריזות פארמה בע"מ

שם ושם משפחה: דר’ נורית נחום  

השכלה: דוקטורט במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב, התמחות באסטרטגיה ויזמות

חברה: לוג אריזות פארמה בע”מ

אתר אינטרנט: www.ogpac.com

תפקיד: יו”ר מועצת מנהלים       

משפט מפתח

“We can change the world and make it a better place. It is in our hands to make a difference” Nelson Mandela

הדרך לתפקיד

אני רואה את תפקיד יו”ר הדירקטוריון כחלק מצוות המנהיגות האסטרטגית בחברה, הכוללת את הנהלת החברה והדירקטוריון, אשר תפקידם להגשים את חזון החברה ולייצר ערך לבעלי המניות ולבעלי העניין בה.

הדרך שלי לתפקיד היתה כרוכה בצבירת ניסיון עסקי וניהולי בינלאומי מגוון. בשלב יחסית מוקדם בקריירה נפלה בחיקי הזדמנות לנהל את אחת מקבוצות הייעוץ של PWC, תפקיד שאפשר לי גם לגבש ראיה אסטרטגית וגם תפישה ניהולית. בהמשך, הצטרפתי כמנהלת כלכלה ופיתוח עסקי לקבוצת פקר פלדה  שהיתה בתהליך מפנה משמעותי.

זו היתה תקופה אינטנסיבית ומאתגרת וזימנה לי את הזכות לקחת חלק ואף להוביל תכניות הבראה ושינוי, פיתוח עסקי בישראל ובחו”ל ורכישת פעילויות. עזבתי לאחר מיזוג אשר סיים את התכנית האסטרטגית עם תחושת סיפוק רבה. האמונה ביכולת שינוי בחברות ויצירת ערך הובילה אותי לתחום ההשקעות הפרטיות.

כיהנתי בתפקיד מנכ”ל חברת השקעות פרטית בינלאומית. למדתי להכיר את שווקי ההון בארץ ובחו”ל ואת המתח בין העולם הפיננסי והעולם הריאלי. חוויתי אתגרים משמעותיים בניהול פורטפוליו של השקעות בתקופת גאות ושפל. במסגרת זו זכיתי להשתתף בקורס המנהלים של הארוורד שהיה עבורי חווית חיים. לאחר כמה שנים השלמתי את לימודי הדוקטורט בתחום האסטרטגיה.

מאז אני מכהנת כדירקטורית וכיו”ר בחברות ומרצה בתחום. השילוב מאפשר לי גם לסייע לחברות בבניית ערך אסטרטגי וגם להעביר מהידע והניסיון שצברתי לדור חדש של מנהלות ומנהלים.

על עצמי

אני אדם מאוד מחויב כלפי החברות, המנהלים, הקולגות והאנשים איתם אני עובדת. אני משקיעה הרבה עשיה ומחשבה בכל פרויקט ולכן מנסה להתמקד במקומות בהן אני מביאה ערך וגם נהנית.  העובדה שבמקביל לקריירה של בן זוגי ושלי, הקמנו משפחה חמה ואוהבת, מהווה עבורי מקור גאווה וסיפוק.

עצה טובה שקיבלת

  • אין דרך אחת להצלחה. יש הרבה מאוד דרכים To make it happen. גם אם אנחנו מאמינים ובטוחים שאנו צודקים, החוכמה מורכבת מהרבה מאוד גוונים ותמיד יש עוד אפשרות שכדאי להקשיב לה.
  • הכל אישי. מאחורי כל אחד: משקיע, שותף, מתחרה, יזם, עובד, מנהל, קולגה או מנהיג – יש בן אדם. אדם עם רצונות ושאיפות, מחשבות ורעיונות. כדאי להבין מה מניע את האדם שעומד מולך, לטוב ולרע, וככל האפשר, לנסות לשתף איתו פעולה, שזו בדרך כלל מניסיוני, הדרך הקצרה להצליח.

עצה טובה לתת

החיים והדרך המקצועית כרוכים בעליות ומורדות, הצלחות וכישלונות. זה מחייב אותנו לצניעות רבה בהצלחות ולימוד מתוך כישלונות. זה לא פשוט, כי ההצלחות משכרות והכישלונות משתקים. חטא היהירות הוא מניסיוני המכשול הגדול ביותר וכולנו חוטאים בו מדי פעם. כגודל החטא כך עומק המשבר שיתלווה אליו.

אני מנסה לזכור שכל הצלחה התאפשרה בזכות אנשי הצוות, המנהלים, העובדים, בעלי המניות, קולגות וכמובן גם המשפחה ומנסה ככל האפשר לתת כבוד לכל השותפים לעשיה. הכישלונות, לעומת זאת, צורבים. זה המבחן ליכולות שלנו כמנהיגים.

האמונה בדרך והיכולת לעשות את הדבר הנכון, היכולת לגבש חזון, להתמודד באומץ ובכנות עם המצב לאשורו, להבין ולתקן את מה שניתן ולהמשיך הלאה באופטימיות ובחוכמה  – מנהיגות כזו מאפשרת לגייס אנשים מצוינים לדרך ולבנות אמון עם כל השותפים אשר  בסוף מאפשרים את ההצלחה.

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  • בניית צוות מצוין, כזה שכל אחד ממנו ראוי להחליף אותך ביום מן הימים.
  • השקעה בעבודה מקצועית ומעמיקה, כזו אשר מניבה הישגים יציבים לטווח הארוך.
  • בחירת שותפים טובים ובניית יחסי אמון ושיתוף פעולה עם כל בעלי העניין, כאלו אשר מאפשרים לנצל הזדמנויות עסקיות ולצלוח משברים ביחד.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

מנהלים במאה ה-21 חייבים לשלב ולהשתמש במגוון כלים ותכונות, לעתים מנוגדות, בהתאם לסיטואציה. התמדה ואמונה בדרך, יחד עם גמישות לשינויים. חוסן אישי ואסרטיביות יחד עם צניעות ורגישות, שקיפות ואמינות. חשיבה לטווח ארוך יחד עם יכולת להגיב מהר לאיומים ולהזדמנויות. היכולת לברור עיקר מטפל יחד עם ערנות לפרטים מהותיים. והכי חשוב, היכולת לעבוד עם אנשים מצוינים, לתת להם חופש פעולה ולפרגן להם גם כשהם טועים. 

המהלך הניהולי של השנה

המנהיגות והיכולת של מנהלות ומנהלים מדהימים להתמודד עם אתגרי תקופת הקורונה, ליישם את כל אותן תכונות מנהיגות, ולהוביל חברות בסיטואציות שהן כמעט בלתי אפשריות.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

אנגלה מרקל היא מנהיגה אשר החלה דרכה מלמטה, וגם לאחר שנים רבות בשלטון ובעמדת כוח משמעותית בעולם, לאחר שהתמודדה עם משברים ואתגרים בצורה יוצאת דופן היא נשארה צנועה ומקצועית ובכך הינה מודל לחיקוי עבורי.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

אני מקבלת השראה מספרים ומסרטים אשר מצביעים על כוחה של הרוח האנושית והיכולת לעשות שינוי, להתגבר על הפחד ועל מכשולים, גם במצבים בלתי אפשריים. ספרים וסרטים כגון: ‘העזרה’, ‘המצאת הכנפיים’, ‘סופרג’יסטיות’ או ‘מאחורי המספרים’, אשר מתארים את המאבק לשוויון זכויות של נשים ושחורים, תמיד מעוררים בי השראה ואמונה ביכולת שלנו לייצר עתיד טוב יותר.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

תפקידים מאתגרים שיחייבו אותי להשתפר ולהיות טובה יותר כל פעם מחדש. תפקידים בהם אצליח להביא ערך משמעותי לארגון ולחברה.