חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיגל אדר

מנכ"ל אגודת ידידי שמיר

שם ושם משפחה: סיגל אדר

השכלה: תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית (התמחות הנחית קבוצות) תואר שני נוסף בתקשורת פוליטית,  כל התארים מאוניברסיטת תל אביב

חברה: אגודת ידידי שמיר

אתר: www.shamir-friends.forms-wizard.biz

תפקיד: מנכ”ל

משפט מפתח

“תהיי המקור ולא התוצאה- קחי אחריות ותובילי”

הדרך לתפקיד

את הקריירה המקצועית שלי התחלתי במסלול טיפולי, תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית בכוונה להמשיך ללימודי פסיכותרפיה ולפתוח קליניקה טיפולית.

פגישה מקרית עם מרצה שלי לשעבר שהייתה מנטורית שלי חשפה אותי לאפשרות להקים מחדש את היחידה למעורבות חברתית של אוניברסיטת תל אביב, לעסוק ביזמות חברתית ומנהיגות. באופן לא צפוי זה דיבר אלי.

עד אז חשתי שאני משפיעה אך באופן מוגבל על חייהם של פרטים אחדים , ההזדמנות להוביל ארגון ולהשפיע על קהילות גדולות עורר בי תשוקה שלא ידעתי שקיימת בי. התמודדתי על התפקיד וקבלתי אותו. זמן קצר לאחר שנכנסתי לתפקיד, קבלתי הודעה ממנכ”ל האוניברסיטה כי על רקע קשיים כלכלים חמורים של האוניברסיטה הוא נאלץ לקצץ לי את התקציב ואת תקני כוח אדם (מלבד התקן שלי) ועלי להסתדר בכוחות עצמי.

הבנתי שאם אני רוצה להתקיים אני צריכה ליזום ולעשות מעשה , יחד עם צוות מעולה גיבשנו אסטרטגיה והיינו בין הראשונים שגייסו חברות עסקיות שיתרמו למען הקהילה. תוך זמן קצר גייסנו מספיק משאבים להפעלת 50 פרויקטים, העסקת כ- 30 עובדים והפעלת כ- 900 סטודנטים למען הקהילה. 

בזכות הצלחה זו פנה אלי נשיא האוניברסיטה להקים מחדש את אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב, להקים מנהיגות ציבורית חזקה ומערך תרומות על מנת שאפשר יהיה לסייע לסטודנטים באמצעות מלגות , תקציבים למחקרים ליצירת ידע חדש והקמת מבנים.

יחד עם צוות מצוין העלינו דרמטית את סך התמיכה הציבורית והתרומות לאוניברסיטת תל אביב.  בעקבות כך בקש ממני הנשיא גם להקים את ארגון הבוגרים של האוניברסיטה, כאן היה עלי לחשוב איך אני מייצרת משמעות לכ- 180,000 איש שעד כה לא היה להם שום קשר עם האוניברסיטה, גייסתי מנהלת לארגון  ויחד הסתערנו על המטרה, שנה לאחר הקמת הארגון  לכבוד יום הולדתה של האוניברסיטה כבר הפקנו אירוע עוצמה לכ- 4,000 בוגרים פעילים.

היום אני מנכ”לית אגודת ידידי שמיר ואחראית על מערך קשרי חוץ והאסטרטגיה השיווקית של הארגון.  המרכז הרפואי שמיר הוא בית חולים צומח, ובעקבות החלטות ממשלתיות עומד להפוך לגדול בישראל.  על רקע מגה אירוע זה , קבלתי טלפון ממנהלת המרכז הרפואי שמיר שקראה לי לדגל, לבוא ולהקים מחדש את מערך המנהיגות הציבורית  ומערך גיוס המשאבים של בית החולים.

בתי החולים ממשלתיים בישראל אומנם מתוקצבים על ידי המדינה , אך רוב התקציב הינו למימון כוח אדם ,  כדי לחדש ולבנות בניינים ולרכוש טכנולוגיות פורצות דרך צריך תרומות.  בית חולים ללא מנהיגות פילנתרופית חזקה לא יכול לצמוח.

הצטרפתי למרכז הרפואי בספטמבר 2018  בתפקידי אני מובילה את אסטרטגיית גיוס המשאבים עבור המרכז הרפואי אשר נקבעת על פי חזון מנהלת בית החולים וההנהלה לפיתוח של המרכז הרפואי.

בשלוש שנים האחרונות גדלנו ב-300% בהיקף התרומות, אנו בתנופת התחדשות ואני בעיקר מרגישה זכות גדולה להיות חלק מהמאמץ הזה להפוך לבית החולים הגדול בישראל.

פילנתרופיה היא זירה של כוח והשפעה. האתגר המרכזי הוא לחבר אנשים שמעוניינים לתרום למשימה שלנו ולהפוך אותם לשותפים שלנו. ככל שאנו מצליחים להגדיל ולחזק את המנהיגות הפילנתרופית שלנו כך יש לנו יותר אפשרויות לספק למטופלים שלנו רפואה אנושית פורצת דרך״.

במקביל לעשיה זו , אני גם מייעצת ומלווה ארגונים ועמותות בהקמת מנהיגות ציבורית, הקמת מערכי גיוס משאבים ובעיקר הרצאות , סדנאות ולווי פרטני של נשים לעמדות כוח והשפעה.