חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עומר דורון

מנכ"ל פשוט משכנתא

שם ושם משפחה: עומר דורון

השכלה:  תואר שני במנהל עסקים

חברה: פשוט משכנתא

אתר אינטרנט: www.simplemortgage.co.il

תפקיד: מנכ”ל ובעלים                                  

משפט מפתח

עסוק בדבר שאתה הכי אוהב, ולא תצטרך לעבוד אפילו יום אחד בחייך.

הדרך לתפקיד

התחלתי כמשקיע נדל”ן לפני כ־15 שנה ובצעתי מספר עסקאות נדל”ן. בכל עסקה נתקלתי בשני דברים בעייתיים מאוד במשכנתאות שלקחתי: מצד אחד, החוב לבנק רק הולך וגדל. מצד שני, כשבאתי להחזיר את המשכנתה היה לי קנס גבוה. באחת העסקאות פניתי לבנקאית המשכנתאות שלי ושאלתי אותה: איך יכול להיות שלאחר 9 תשלומי משכנתה, החוב שלי לבנק רק הולך וגדל? תשובתה הייתה: “ככה זה כשלוקחים משכנתה: קודם משלמים רק ריבית ואחר כך משלמים עבור הקרן.”

לאחר המקרה הזה הקפאתי את ההשקעות שלי, ופניתי לבנקאי בכיר מאוד בתחום המשכנתאות, שהסכים ללמד אותי את כל מה שהוא יודע.

בתחילת 2008 הקמתי את “פשוט משכנתא”. לאחר כ־3 חודשים ייעצתי לזוג ששילמו משכנתה לבנק במשך 7 שנים, ולמרות זאת המשכנתה שלהם גדלה ב־62,000 ₪. חזרתי לאותו בנקאי שלימד אותי, ואמרתי לו שזה לא הגיוני שמשלמים במשך שנים רבות כל כך והחוב לבנק רק גדל. תשובתו הייתה: “ככה עובדת השיטה: קודם משלמים רק ריבית, ולאחר מכן משלמים עבור הקרן”. כשהוא אמר לי את זה, הבנתי שהוא מקבל את הסיטואציה בהבנה כי הוא מסתכל על המשכנתה בעיני הבנק, ושאם הבנק מרוויח הרבה מאוד כסף, מי שמשלם אותו זה הציבור.

עצרתי את פעילות החברה במשך כמעט שנה, וכל מה שעשיתי בזמן זה היה לחקור בעצמי את נושא המשכנתאות לעומק. לבסוף מצאתי דרך לבנות תוכנית ללקוח שבה החוב יורד מתחילת תשלומי ההלוואה, וכך הבנק יקבל מאות אלפי שקלים פחות ממה שיכול היה להרוויח. מאז הוצאתי שני ספרים במימון ובימים אלו אני שוקד על הספר השלישי.

על עצמי

לפני 14 שנים כתבתי על דף שהמטרה שלי בחיים זה להקל על חייהם הכלכליים של תושבי מדינת ישראל. מאז ועד היום, זה מה שאני עושה כל בוקר כשאני קם והולך למשרד, לכן אני זוכה להגשים את השליחות שלי מידי יום.

עצה טובה שקיבלת

במסגרת סדנא להעצמה אישית ועסקית בה השתתפתי לפני שנים רבות, המליצו לנו להכין דף יעדים אישיים ועסקיים. מאוד התחברתי לעצה זו, ובתחילת כל שנה, אני מכין דף יעדים שנמצא אצלי במכנס בכיס השמאלי מידי יום (גם בחופה שלי, לא ויתרתי על דף היעדים והוא היה במקומו הקבוע). מידי בוקר אני עובר על דף היעדים כדי לקבל דרייב לעשייה ובימים בהם יש לי נפילת אנרגיה, קריאת היעדים נותנת לי מוטיבציה.

עצה טובה לתת

אני ממליץ לכל אחד, לקבוע ביומן לפחות שעתיים בשבוע ‘זמן מחשבה’, כשאנחנו עסוקים כל הזמן בשוטף, אנחנו לא מצליחים להסתכל על דברים מלמעלה ולכן בזמן שיוקדש רק לחשיבה, עולים רעיונות רבים בהסתכלות על העסק מלמעלה ובראייה עתידית לצמיחה בעסק.

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  1. להפיק לקחים במהירות – אם ניסיתי מהלכים שלא צלחו, לדעת לקטוע אותם במהירות ולעבור לדבר הבא.
  2. לקחת אחריות – גם אם אחד העובדים שוגה, החוכמה היא לקחת אחריות על המעשה שלו מול הלקוח ולהפיק לקחים בהמשך, כי אדם חכם טועה פעם אחת ואדם טיפש חוזר על אותה הטעות.
  3. להיות קשוב – לכל אחד יש פה אחד ו-2 אוזניים, מהסיבה הפשוטה שרצוי שקודם נקשיב לפני שנדבר.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

  1. להיות קשוב לצרכי העובדים שלך, במיוחד בעולם של היום, לגלות גמישות למציאות המשתנה.
  2. לחשוב תמיד על המהלך הבא, אחרת קופאים על השמרים.

המהלך הניהולי של השנה

משרדי החברה נמצאים בפארק המדע נס ציונה, מגיעים אלינו לקוחות מעין זיוון ועד אילת לפגישה אישית עבור ייעוצי משכנתא, כי אני מאמין שחייבים להסתכל לאנשים בלבן של העיניים, במיוחד כשמדובר בהלוואה הגדולה ביותר בחייהם. עד התאריך ה-12.3.20 לא הסכמתי לקיים פגישות אונליין, מלבד לתושבי חוץ. ב-15.3.20 התעוררנו למציאות חדשה שבה צריך להמשיך לעזור לאנשים אך עם הגבלות שמשתנות חדשות לבקרים ולכן כל ייעוצי החברה עברו למתכונת של פגישת אונליין ומצאנו את הדרך להמשיך לתת שירות מצוין למרות המציאות הלא פשוטה.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

ווינסטון צ’רצ’יל אמר שהצלחה זה לעבור מכישלון לכישלון, מבלי לאבד את ההתלהבות.
המשפט הזה מלווה אותי כל פעם כשדברים לא מסתדרים בדיוק כפי שתכננתי. החיים והשנה הזו במיוחד הוכיחו שהחיים הם בלת”ם אחד גדול ועלינו להיות גמישים ולבצע התאמות במהירות האפשרית.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

לספר “חשוב והתעשר” של נפוליאון היל נחשפתי בגיל 21, כשהצטרפתי לחברת שיווק רב שכבתי. לא הרווחתי שקל מפעילות זו, אך נחשפתי לעולם של התפתחות אישית, הצבת יעדים ומטרות שהביאו אותי עד הלום. הספר הזה בעיני הוא התנ”ך של כל הספרים של עולם ההתפתחות האישית, כל מי שרוצה לשפר את חייו האישיים והעסקיים חייב לקרוא אותו.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

ג’וב חלומותיי הוא להמשיך לפתח את חברת פשוט משכנתא כך שהחברה תציע שירותים כלל מערכתיים בתחום הפיננסיים לכל משפחה במדינת ישראל. בנוסף, ארצה לקחת חלק בהטמעת לימודי הפיננסיים במערכת החינוך לגיל הצעיר, כך שמגיל צעיר ילדי יש