חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ענת זלמה - גורן

מנכ"ל We R ZAGO

שם ושם משפחה: ענת זלמה – גורן   

השכלה: MBA (Hon), BSc הנדסת תעשייה וניהול

מזל אסטרולוגי: סרטן

חברה: We R ZAGO

אתר אינטרנט: www.zago.co.il

תפקיד: בעלים ומנכ”ל משותף                     

משפט מפתח

אל תוותרו על המטרות שלכם גם אם כרגע נראות בלתי ניתנות להשגה

הדרך לתפקיד

התפקיד הראשון שלי בתור מהנדסת תעשייה וניהול היה בחברת אמן מקבוצת אמנת (חברת הייעוץ הגדולה בארץ) כמנהלת פרויקטים. כבר בחודשים הראשונים בתפקידי, התחלתי להביא לקוחות חדשים לחברה.

התפקיד השני שלי היה להקים את מערך הארגון והשיטות בקופת חולים לאומית. במסגרת זו הטמעתי מתודולוגיות ותהליכים ארגוניים חוצי ארגון וליוויתי הקמת מערכים ושירותים חדשים.

לאחר 4 שנים מוניתי להיות סמנכ”לית שיווק ומכירות בחברת סטארט אפ, שלאחר מספר חודשים נמכרה. אז חזרתי לאמן מקבוצת אמנת, כמנהלת שיווק ומכירות ומנהלת פרויקטים ולאחר מכן מוניתי להיות סמנכ”לית שיווק ומכירות ומנהלת פרויקטים בכירה והייתי אחראית על עמידה ביעדי המכירות של החברה, המונה כ – 600 עובדים, לצד ניהול לקוחות ופרויקטים מורכבים בתחום האסטרטגיה, הארגון והתפעול.

בשנת 2015 מוניתי לחברת הנהלה באיגוד מהנדסי תעשייה וניהול בלשכת המהנדסים, תפקיד ציבורי בהתנדבות. ובסוף שנת 2019 מוניתי להיות יו”ר (משותף) איגוד מהנדסי תעשייה וניהול שהחזון שלו:  “הארגון הלאומי המייצג, המוביל וסולל הדרך לקהילת מהנדסי/ות תעשייה וניהול,

שותפיה ולקוחותיה, להעצמה מקצועית, חברתית ואישית”.

בסוף שנת 2018 לאחר 18 שנים בחברת אמן, החלטתי, להצטרף לבן זוגי ויחד  הקמנו חברה, שעוסקת בשיפור ביצועים עסקיים וביזמות.

על עצמי

בכל דבר שאני עושה אני שואפת למצוינות, קובעת לעצמי יעדים גבוהים ועובדת קשה כדי להשיג אותם. כך גם אני מחנכת את ילדיי. התשובה “לא” מבחינתי היא ההתחלה של ה”כן” ולכן אני מאד נחושה.

עצה טובה שקיבלת

אחד מאנשי העסקים המובילים בישראל, שאני מעריכה, היה אומר – תעבדי עם שותפים ותיצרי סינרגיה, כי עדיף להרוויח 30% מ – 100% מאשר 100% מ – 0.

עצה טובה לתת

תשאפו גבוה, אל תפחדו. תגדירו לכם יעדים, לאן אתם רוצים להגיע ומשם תוכנית עבודה כדי לממש אותם.

אל תשכחו לעשות את מה שאתם אוהבים ותאהבו את מה שאתם עושים. רק אז באמת תוכלו לכבוש כל פסגה ולא תישחקו.

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  1. כדי לסמן את המצפן הארגוני, להוביל את הארגון על עובדיו בדרך שאתם רוצים, יש לקבוע אסטרטגיה, יעדים ותוכנית עבודה ולוודא כל הזמן שאתם בדרך הנכונה, תוך בדיקת התכנון מול ביצוע – יעדים, אבני דרך ומשימות.
  2. תקבלו החלטות על סמך מדידה ונתונים. בלעדיהם אתם עיוורים.
  3. ההון האנושי, הוא המרכיב להצלחת החברה. לכן תבחרו אנשים יותר טובים מכם בתחומם, תסמכו עליהם ותתנו להם את המרחב לבצע את עבודתם. כמו שסטיב ג’ובס, מייסד אפל אמר “זה לא הגיוני להעסיק אנשים חכמים ולומר להם מה לעשות, אנחנו מעסיקים אנשים חכמים כדי שהם יאמרו לנו מה לעשות”.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

מנכ”ל צריך להיות בעל יכולת להגדיר את החזון, להוביל ולרתום את הארגון על אנשיו לממש אותו.

המנכ”ל חייב להיות בעל נחישות כדי להוביל את הארגון לצלוח את כל המהמורות שבדרך. להוות דוגמא אישית, לפעול מתוך הגינות ואמינות ולבסוף להיות קשוב ופתוח לעובדים, לדעות אחרות ולשינויים.

המהלך הניהולי של השנה

המהלך הניהולי של השנה מבחינתי הוא באיגוד מהנדסי תעשייה וניהול, הפועל על בסיס הנהלה מהעולם העסקי, הציבורי והאקדמי, שכולם מתנדבים. כדי להגדיל את היקף הפעילות, החלטנו על הקמת ענפים בתוך האיגוד ב – 3 תחומים עיקריים: ענף מערכות בריאות, ענף מערכות עסקיות וענף חדשנות ודיגיטל. לכל ענף מונה יו”ר והנהלה משלו וכל אחד מהענפים מקדם פעילות. כך בנינו תשתית ארגונית, יצרנו מכפילי כח, הרחבנו את מעגל שיתופי הפעולה וגייסנו חברים רבים לקהילה.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

המודל לחיקוי ומקור השראה עבורי היא דונה גרציה נשיא, שהייתה אשת עסקים, נדבנית ומדינאית אנוסה שחזרה להיות יהודייה במאה  ה – 16. דונה גרציה שכלה את בעלה והמשיכה לנהל את נכסי המשפחה והפכה להיות לאחת הנשים העשירות באירופה. היא ניצלה את מעמדה לטובת פעילות ציבורית ותרומה לקהילה.  דונה גרציה, למרות כל האתגרים, הפוליטיים, האנטישמיות ומעמד הנשים בעת ההיא, הצליחה לממש את כל המטרות שהציבה לעצמה.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

סרט שהשפיע עליי מאד – הוא הסרט “שודדי עמק הסיליקון”, דרמה ביוגרפית המתארת את הקמת “אפל” ו”מיקרוסופט” ועל היריבות בין סטיב ג`ובס וביל גייטס, ששינו יותר מכל אחד אחר את הדרך בה העולם עובד, חי ומתקשר.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

אני היום מגשימה את החלום שאליו הכנתי את עצמי לאורך כל שנות הקריירה –  להוביל את החברה שבבעלותי להצלחה תוך התמקדות בטכנולוגיות חדשניות.

בתחום הציבורי, אני רוצה להמשיך ולפתח את קהילת מהנדסי תעשייה וניהול, לחשוף אותם לחדשנות ולהגדיל את תרומתם למשק.

ולסיום, אני רוצה להשתלב בדירקטוריונים ולתרום מניסיוני במגוון רחב של ארגונים בתחום האסטרטגי, ארגוני ותפעולי.