חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רונן רגב

מנכ"ל המרכז למיפוי ישראל

שם ושם משפחה: רונן רגב   

השכלה: בוגר הנדסה גאודטית בפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון, בהצטיינות

מזל אסטרולוגי: בתולה

חברה: המרכז למיפוי ישראל – יחידת סמך ממשלתית הכפופה לשר הבינוי והשיכון

אתר אינטרנט: www.mapi.gov.il , www.govmap.gov.il , www.nadlan.gov.il

תפקיד:  מנכ”ל

משפט מפתח

אם תהיו נאמנים לעצמכם, גם אחרים יהיו נאמנים לכם.

הדרך לתפקיד

במהלך שרותי הצבאי נפגשתי עם אל”מ אביאל רון ז”ל, איש מדהים ורב פעלים שקיבל בין היתר את פרס בטחון ישראל על פיתוח תותח 120 מ”מ לטנק המרכבה. במפגש הסביר לי אביאל על מקצוע המדידות, ושכנע אותי ללמוד אותו. לימים התמנה אביאל להיות מנכ”ל המרכז למיפוי ישראל ולאחר 8 שנים בתפקיד, נרצח בפיגוע התאבדות במסעדת מצה חיפה, יחד עם ילדיו ענת ועופר.

בסוף שנת 1994 סיימתי את לימודיי בטכניון במדידות. במהלך הלימודים עבדתי במקצוע וכך הגעתי לסיום הלימודים מוכן לקליטה מהירה בשוק העבודה. לאחר זמן קצר נפגשתי במקרה עם בעליו של אחד ממשרדי המדידות הגדולים בארץ, נוצרה ביננו כימיה מיידית ועברתי למשרדו. שם התאהבתי בעוצמת הניהול ובהבנה של האין-סופיות שלו. בהמשך, לאחר כ- 13 שנים כעצמאי, הגשתי מועמדות לתפקיד מנכ”ל המרכז למיפוי ישראל. הסיכויים לקבל את התפקיד היו קטנים: 4 מתוך המועמדים עבדו כבכירים בארגון ולי לא הייתה הכרות מוקדמת עם דמויות מפתח.

מכיוון שעמדתי בתנאי הסף, זומנתי לראיון בוועדת האיתור לתפקיד. הגעתי רגוע ונינוח עם תחושה שאין לי מה להפסיד: יש לי חיים טובים, אהבה, ילדים, חברים, עסק ריווחי – לא משנה מה תהיה החלטת הוועדה, אני בסדר. המסר הרגוע והביטחון שלי עברו לחברים בוועדה, וארבעה מתוך חמשת חברי הוועדה בחרו בי. זו היתה סגירת מעגל עם אביאל ז”ל, שבזכותו בחרתי במקצוע ועכשיו נבחרתי להמשיך את דרכו במרכז למיפוי ישראל.

על עצמי

אוהב מאוד להיות עם אשתי והילדים, אידיאליסט חברתי למרות שאיני עובד בתחום, מאמין בשוויון הזדמנויות בין נשים גברים ומגזרים, אוהב מאוד לטייל בארץ, רץ ורוכב על אופני כביש.

עצה טובה שקיבלת

העצה הטובה שקיבלתי בתחילת דרכי הייתה עצה הפוכה: שני מנהלים בכירים בשרות הציבורי, יעצו לי כל אחד בנפרד (בלי להכיר אחד את השני), להתמקד כל פעם ביעדים ומשימות בודדים, ולטפל רק בהם. בנוסף, קראתי מאמר על מנכ”ל משרד ממשלתי שפרש לאחר שהחליט שלא ניתן לנהל באמת בשרות הציבורי, בגלל המגבלות המוכרות לכולנו: אי אפשר לפטר, יש הרבה הגבלות ובירוקרטיה וכו’.

כל אלו רק דרבנו אותי לפעול הפוך: החלטתי שאני אנהל את הארגון בדרך שאני מאמין למרות המגבלות, הבהרתי למנהלים ועובדים שלי במגוון דרכים שאני מחליט וקובע איך הארגון יעבוד ויריתי לכל הכוונים כאילו היתה לי שנה אחת לתפקיד ולא 8 (בתפקיד זה שתי קדנציות של 4 שנים). פעלתי בניגוד גמור לעצות שקיבלתי וזה עבד! לכן, הן היו טובות כל-כך…

עצה טובה לתת

כמנהלים, יש לכם הרבה מאוד כוח כלפי העובדים תחתיכם ויכולת ההשפעה שלכם על חייהם עצומה. אל תשתמשו בכוח זה והפכו להיות קרנות המזבח של הארגון שלכם – תנו לכולם הרגשה (אמיתית) של בטחון במחיצתכם, הפכו להיות האוזן הקשבת ומגני העובדים בארגון, כולל אנשי הניקיון והאבטחה שבדרך כלל חשים שקופים.

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  1. תנו דוגמה אישית. זהו כלי ניהולי מעולה שקל מאוד ליישם. הוא יוצר תחושת אמון והגינות בקרב העובדים, שבהמשך יחקו אתכם ויתנו גם הם דוגמה אישית.
  2. כל בעיה ביחידה של המנהל, גם היא נראית קטנה למעמדו, היא בעיה שהוא אמור לפתור.
  3. יש להפריד בין היחס המקצועי לעובד (או מנהל זוטר יותר), שכולל גם רגעים של חוסר שביעות רצון וביקורת, לבין היחס האישי שצריך להיות תמיד חם ומכיל.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

  1. בעל יכולת הכלה: של בעיות, אי-צדק, תחרות, אגו של אחרים ועוד…
  2. שחקן נשמה שמביא איתו אהבה אמיתית לארגון, לעובדות ולעובדים.
  3. פיו וליבו שווים – כנות היא כלי עבודה מדהים.
  4. מצד אחד יכולת לראות את התמונה הגדולה כדי לגבש ייעוד, חזון, ערכים, מטרות ויעדים ומצד שני יכולת לרדת לפרטים הקטנים ולהתייחס לאליהם כחשובים ביותר, משום שלפעמים הם באמת חשובים ביותר.

המהלך הניהולי של השנה

אתייחס למשבר הכפול במשרדי הממשלה – קורונה ללא תקציב: שינינו מהר מאוד את סדר העדיפויות שלנו בתחום המחשוב ושמנו פוקוס על ההיערכות לעבודה מהבית, כולל מחשבים ניידים, מסכים נוספים, מערכת VDI (Virtual desktop infrastructure), התאמת הרישיונות של התוכנות, כלי לדיווח של העובדים לעבודה מהבית וניהול מבוסס ביצועים ולא תשומות. כמו כן, הכנסנו פעילויות ממיקור חוץ לתוך הארגון תוך שינוי סדרי עדיפויות כדי לעמוד ביעדי השנה העיקריים עם תקציב מוגבל.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

שלוש עובדות על עמוס שפירא; מנהל משכמו ומעלה, שגרמו לי לנסות ולאמץ את גישתו הניהולית כפי שיישם אותה בסלקום:

  1. אין איחורים, נקודה. מי שמגיע באיחור קצר ככל שיהיה לישיבת הנהלה, פשוט לא נכנס. נכון, זה קשוח, אבל מעביר מסר של רצינות, כבוד לזמן של האחר וחשיבות רבה לניהול הזמן.
  2. עמוס הזמין לישיבות הנהלה עובדים ללא קשר למיקומם במבנה הארגוני. הוא רצה לשמוע על הפרויקט או הבעיה מהמקור. המסר: המבנה הארגוני אינו חזות הכל, וכל העובדים נחשבים.
  3. שים את השרות במקום הראשון, וכל היתר כבר יקרה…

ספר / סרט או סדרה שהשפיע עליך

“המייסד” בכיכובו של מייקל קיטון, על פיתוחו של המותג מקדונלד’ס, על חשיבות השרות והירידה לפרטים הקטנים, הצורך לקבל שינויים, האתגר של המייסדים שמאבדים שליטה בחברה שהקימו בעשר אצבעות. מתוך הסרט ניתן ללמוד על אגו, שאפתנות, נחישות ויצרים אחרים שמצד אחד מפעילים אותנו ומצד שני מסכנים אותנו.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

יש לי הרבה – לנהל ארגון גדול, לעשות מהפך בארגון מתקשה, להיות שותף לתיקונים משמעותיים בחברה שבה אנו חיים, לנהל עמותה משמעותית בהיקף ארצי, להקים מיזם אינטרנטי משלי, לשלב עבודה וטיול בעולם, לעבוד בחצי משרה כדי להקדיש יותר למשפחה – קשה לבחור J