חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רחלי גנות

מנכ"ל Ready Group ( Formerly RACHIP)

שם ושם משפחה: רחלי גנות

השכלה: BSc במדעי המחשב ומתמטיקה מאונ’ בר-אילן, Executive MBA בתכנית קלוג – רקנאטי

חברה: Ready Group ( Formerly RACHIP)

אתר: www.readygroup.co.il

תפקיד: מנכ”ל

משפט מפתח

“עֲשֵׂה תוֹרָתְךָ קֶבַע. אֱמֹר מְעַט וַעֲשֵׂה הַרְבֵּה, וֶהֱוֵי מְקַבֵּל אֶת כָּל הָאָדָם בְּסֵבֶר פָּנִים יָפוֹת”
משנה אבות א׳:ט״ו  

הדרך לתפקיד

בבני ברק, העיר בה נולדתי וגדלתי, למשפחה חרדית, היו אפשרויות מצומצמות לתעסוקת נשים רובן בתחום החינוך.

תעשיית ההייטק הייתה אז בחיתוליה, מחשבים כמעט ולא נמצאו בבתים. כשהייתי בת שש עשרה אבי נתקל במודעה על קורס תכנות בעיר. הוא ואימי שהיו בעלי ראיה לרחוק, שכנעו אותי להירשם מתוך כוונה שיהיה לי מקור פרנסה בעתיד.

נחשפתי לעולם מרתק, נשביתי בקסמו והחלטתי להעמיק בו. למדתי והשלמתי תואר ראשון במדעי המחשב. עם סיום לימודי הצטרפתי לתעשייה ועבדתי כמהנדסת פיתוח בתחום הצ’יפים.

שנת 2007, השנה בה הקמתי את רייצ’יפ, הייתה שנה בה הביקוש לעובדים מיומנים בהייטק הלך וגדל. היוזמה הגיעה מהצורך שחשתי על בשרי, בעבודה האחרונה בה עבדתי כשכירה.

הייתי ראש צוות פיתוח והתקשיתי בגיוס עובדים לצוות שלי. בתעשיית ההייטק ישנו מחסור תמידי של הון אנושי טכנולוגי, מנגד זיהיתי תהליכים בחברה החרדית, נפתחו מסלולי הנדסת תוכנה והנדסאות. זיהיתי  שיש כאן הזדמנות מכיוון שהעבודה בהייטק מתאימה מאד לאשה חרדית.

החלטתי ללכת על זה, לשלב בין הרקע האישי והמקצועי שלי ולהקים חברה שתכשיר ותעסיק את הבוגרות בתחומים המורכבים שבהם אני עסקתי. התחלתי בקטן ודי מהר בנינו את האמון. פרויקט גרר פרויקט והעובדות צמחו והפכו לראשי צוות בעצמן.

היום אחרי 15 שנים ו-4 חברות שמיזגנו אלינו החברה מונה כ-200 אנשי פיתוח, 70% נשים חרדיות. אנחנו מספקים פיתוח בתחומי החומרה והתוכנה, פיתוח שבבים ומערכות משובצות מחשב, כמו כן יש לנו מחלקה בתחום מערכות מידע ופיתוח אפליקציות.

הלקוחות שלנו מייצגים את תעשיית ההייטק על גווניה ותחומיה, החל מקונצרנים בינלאומיים, דרך חברות ישראליות, חברות ביטחוניות, חברות מדיקל וסטרטאפים.