חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שלומי מגל

מנכ"ל MIS Implants Technologies Ltd

שם ושם משפחה: שלומי מגל

השכלה: מהנדס תעשייה וניהול מהטכניון ותואר שני במנהל עסקים

מזל אסטרולוגי: תאומים

חברה: MIS Implants Technologies Ltd

אתר אינטרנט: www.mis-implants.com

תפקיד:  מנכ”ל                                    

משפט מפתח

Plans are nothing, Planning is Everything”, Dwight D. Eisenhower”

הדרך לתפקיד

בשנת 2015 הצטרפתי לחברה אחרי מספר תפקידי מפתח בפיתוח עסקי, שיווק ומכירות בחברות אחרות. הצטרפתי ל MIS שהייתה בבעלות פרטית כסמנכ”ל מכירות, עם כניסתי לחברה -עברתי הכשרה במשך כחצי שנה כולל מעבר בין תחנות שונות בתהליך הייצור ועבודה בפועל בכל מחלקה במפעל וגם מחוץ למפעל.
בשנת 2016 החברה נרכשה ע”י החברה הדנטלית הגדולה בעולם, אך הוחלט להשאיר את MIS  כמותג נפרד. תוך מספר שנים התמניתי למנכ”ל החברה . מייד עם כניסתי לתפקיד בניתי יחד עם הנהלת החברה תוכנית אסטרטגית ל-5 שנים קדימה. במהלך התקופה עברנו ממודל של מפיצים למודל של מכירה ישירה ופתחנו חברות בנות בשווקים העיקריים שבהם אנו פועלים עם גופי מכירות עצמאיים.
המשכנו לפתח את המותג ולהשקיע משאבים רבים בחדירה לשווקים חדשים שבהם לא היינו נוכחים.
במקביל הגדלנו את כושר הייצור שלנו ע”י ייצור לחברת האם  – מה שהוריד משמעותית את העלויות שלנו וכן השקענו רבות בציוד מתקדם שישמור על היתרון האיכותי והטכנולוגי שלנו.
בנוסף לשיווק והייצור שמתי דגש מיוחד על תחום הפיתוח בחברה, כשהמטרה מבחינתי הייתה מיקוד במוצרים חדשים ומשמעותיים אשר יחזקו את הבידול והתחרותיות שלנו בשוק, תוך שימת דגש על עיקרון הפשטות (Simplicity ) והגדלת הערך הנתפס אצל הלקוחות שלנו.

על עצמי

איש של אנשים, חושב אסטרטגית אך חייב חיבור לטקטיקה, ל “שטח” ולפרטים הקטנים. אנליטי ומגיב מהר.
איש של עבודה ומובילות, חשוב לי לאהוב ולהיות מחובר לעשייה בארגון שלי, מונע מסקרנות ותשוקה (Passion ) ותמיד שומר על הומור וחיוך.
מאוד אוהב להתנסות, לחקור ולטעום אוכל, לבשל למשפחה ולחברים וביקום מקביל הייתי כנראה שף.

עצה טובה שקיבלת

עצה שקיבלתי ואני גם מיישם לעצמי לגבי הכפיפים אליי – אל תפתיעו אותי !! גם אם החדשות רעות, אני מעדיף להתעמת עם העובדות המרות ולהתמודד איתם ולא להיות מופתע.

עצה נוספת היא שכל החלטה טובה מאי החלטה. בסופו של יום כולנו כמנהלים מקבלים עשרות החלטות ביום ולפעמים יש נטייה לדחות את קבלת ההחלטה כי זה לא נוח או לא מתאים לנו אישית – זאת טעות. גם אם ההחלטה היא לא נכונה, עדיף לקבל אותה ולהתקדם מאשר לא לקבל ולהישאר בעמימות.

עצה טובה לתת

  • הקף את עצמך ב “כוכבים”, אל תפחד להקיף את עצמך באנשים מקצועיים ממך, הם יעשו אותך טוב יותר
  • ברמה האישית – אל תיתן לקריירה (או לאגו) לנהל אותך, נהל אתה אותה ואם אתה מבין שאתה במקום שלא יקדם אותך ליעדך – תתקדם הלאה למרות הקושי.
  • תייצר אווירה שבה אנשים מרגישים בנוח להגיד את דעתם, גם אם היא מנוגדת לדעתך.
  • תקשיב יותר ממה שאתה מדבר – לא בכדי יש לנו שתי אוזניים ורק פה אחד.
  • מגוון דעות זה טוב, אבל בסוף צריך לחתוך. חברה מסחרית זאת לא דמוקרטיה.
  • דוגמא אישית חשובה יותר מכל דבר. בסוף אתה הוא זה שכל העובדים נושאים אליו עיניים.
  • חברה שהעובדים אוהבים לעבוד בה היא חברה שהלקוחות יאהבו את המוצרים שלה.
  • נסה לצאת מאזורי הנוחות שלך – לך לדבר מדי פעם עם עובדים, ספקים, לקוחות. זה נותן
    פרספקטיבה.
  • נסה תמיד להבין מה מוסיף ערך ובאותה נשימה על מה הלקוחות לא מוכנים לשלם
  • תרבות ארגונית/ DNA ארגוני הוא המפתח למחוברות של עובדים וגם מהותי ביותר לתפוקות ולביצועים של החברה, שמור על תקשורת פתוחה ובגובה העיניים עם כל עובד ועובדת.

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  • כל חברה צריכה “חלום” ובעיקר העובדים צריכים לקום בבוקר ולהבין את החלום. הגדר בצורה ברורה את ה “חלום” ותזכיר לכולם כל הזמן מהו
  • תחייה את המסרים שלך – Walk the Talk
  • בנה יחד עם ההנהלה שלך את התוכנית האסטרטגית ל-5 שנים קדימה ושתף אותה עם כולם.
  • כולנו מסתמכים על נתונים וניתוחים. אבל חשוב לתת מקום גם לאינטואיציה ולתחושות בטן, לפעמים ההצלחות הכי גדולות באות דווקא מהלא-רציונלי

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

דוגמא אישית
צניעות וענווה
פתיחות והקשבה
יכולות לחיות בתנאי אי וודאות ולהסתגל
עבודה עם אנשים בגובה העיניים

המהלך הניהולי של השנה

במהלך הקורונה התעקשתי על המשך ייצור, לא לפטר אף עובד והמשכתי לקדם השקעות בתשתיות. המהלך התברר כמוצלח מאוד שכן המתחרים יצאו מהמשבר ללא מלאי מה שאיפשר לנו לקחת נתחי שוק משמעותיים וכן בעקבות ההשקעות התאפשר להשיק מוצר חדש שהתקבל בהצלחה ומורל מאוד גבוה של העובדים שהוקירו מאוד את העובדה שלא פיטרנו אף אחד.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

אבא שלי
שהיה קבלן עצמאי ועבדתי איתו מגיל 10 בחופשים ובכל הזדמנות. הוא שלימד אותי צניעות מהי, חשיבותה של עבודה בידיים, של דוגמא אישית, יחס לעובדים כמשפחה ועבודה עם אנשים בגובה העיניים.

מר אריה גוטליב
שהיה מנכ”ל בחברת נילית במשך שנים רבות ואני הייתו עוזרו במשך תקופה, מאריה למדתי איך לנהל ביד רמה, אך עם פתיחות, הקשבה, צניעות, דוגמא אישית, ירידה לפרטים וניתוח אנליטי של העובדות.
מר דורון פרץ
שהיה הבעלים של חברת MIS למדתי איך לחשוב מחוץ לקופסא, להסתכל על הדברים קצת אחרת, איך לייצר יתרון תחרותי, חשיבות בניית המותג לשנים רבות קדימה ולא לפחד לקבל החלטות מהבטן.


ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

הספר גלגל התנופה – מטוב למצוין (Good to Great) של ג’ים קולינס שמשלב כמה תובנות מאוד חזקות לגבי ניהול וחברות מצליחות. בעיקר ההבנה של מנהיגות משלב 5 – מנהיגי חברות שעשו מפנה אינם מנהיגים בעלי פרופיל גבוה ומוחצנים. הם מצטנעים, שקטים, מאופקים, אפילו ביישנים – הם ממזגים ענווה אישית וכוח רצון אדיר להשיג את מטרותיהם.

כמו כן להתחיל עם קודם מי… אחר-כך מה – הדבר הכי חשוב לפני הכל הוא להעלות קודם כל את האנשים הנכונים לאוטובוס, להוריד את האנשים הלא נכונים מהאוטובוס, להושיב את האנשים הנכונים במקומות הנכונים – ורק אז לחשוב לאן להסיע אותו.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

אני רואה את עצמי תמיד במקומות שבהם אני משמעותי ואפקטיבי, שאני בחוד החנית של העשייה ופחות במקומות של תומכי לחימה. שלמעשים ולהחלטות שלי יש השפעה על עתיד החברה ובעיקר שאני מרגיש נלהב וגאה לגבי החברה ומה שהיא עושה.