חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תמי זיתן

מנכ"ל IT Solutions

שם ושם משפחה: תמי זיתן                        

השכלה: תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת בן גוריון, תואר שני MBA מנהל עסקים התמחות במערכות מידע ושיווק מאוניברסיטת ת”א.

מזל אסטרולוגי: גדי

חברה: IT Solutions

אתר אינטרנט: www.it-solutions.co.il

תפקיד: מנכ”לית ובעלים  משותפת  

משפט מפתח

“הדבר היחיד שעומד בינך לבין המטרה שלך הוא הסיפור שאתה ממשיך לספר לעצמך על למה אתה לא יכול לעשות את זה”(ג’ורדן בלפורט)

“הזמן הטוב ביותר לנטוע עץ הוא לפני 20  שנה, הזמן השני הטוב ביותר הוא עכשיו” (פתגם סיני).

הדרך לתפקיד

אחרי שנים רבות של התפתחות מקצועית בתפקידים של ניהול פרויקטים ומערכות מידע וגידול שלושת ילדיי, גמלה בי ההחלטה לצאת לעצמאות ולהקים חברה.

פניתי לעצות והדרכה למכרה מוערכת שלי שכבר יצאה לדרך עצמאית,  עידית לסר.  מהר מאוד החלטנו לצאת לדרך משותפת במסגרתה נקים חברת בוטיק לייעוץ וניהול פרויקטים בעולמות של מערכות מידע ותהליכים ארגוניים.

מספר שבועות לאחר מכן פנו אליי מנכ”ל מימון ישיר ערן וולף וסמנכ”ל הכספים אריאל ליברמן,  והציעו לי את תפקיד מנהלת מערכות המידע  בחברה. כך נולד הלקוח הראשון של החברה של עידית ושלי– IT Solutions  הפכה ל’סמנכ”ל מערכות מידע’ במימון ישיר במטרה להגדיר את תהליכי העבודה ולבחור ולהטמיע את פתרונות מערכות המידע המיטביים לחברה. וכמו שאומרים, השאר הוא היסטוריה..

על עצמי 

הרצון להשפיע לחיוב תוך הנעה למקסום היכולות מלווה אותי בכל המעגלים של חיי. הן בעבודה עבור לקוחותיי והן בעיר מגוריי ופעילותי החברתית. כיו”ר הנהגת ההורים בבית הספר של ילדיי הובלנו מאבק לשיפור ההיבטים הפדגוגיים והרגשיים של הילדים והצוות, עד כדי שינויים פרסונליים בהנהלה.  במקביל, בתום 3 שנות לימודים היה לי הכבוד להתנדב כמטפלת רגשית בעזרת בעלי חיים בילדים עם אתגרים נפשיים.

עצה טובה שקיבלת 

אחד ממורי הדרך שלי אמר לי לפני שנים רבות- תאמיני בעצמך לפחות כמו שאחרים מאמינים בך ואל תפחדי להיכשל. זה נשמע מאד בסיסי אבל רבים מאתנו חוטאים בזה. העניין החשוב ביותר באמונה בעצמך הוא ההכרה שלהיות עצמך 100% מהזמן, בשילוב עם חריצות ותעוזה, יבטיח הצלחה ובוודאי עדיף על להתפשר על עצמך. בנוסף, להביא את החוויות האישיות ואת מי שאני לתוך העשייה העסקית ולמעשה לחבר בין העולמות המקצועיים והאישיים.

עצה טובה לתת 

לצד החוזקות שלו, אדם צריך לדעת תמיד מה הן החולשות, ולחפות עליהן דרך היוועצות במקרה הצורך עם הטובים ביותר. לשאול זו לא חולשה,  אלא הוכחה לחוסן פנימי שיכול להבדיל בין כישלון להצלחה.

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  • הקפידו לגייס אנשים שהם מקצוענים אמיתיים, שניתן לסמוך עליהם וגם להקשיב וללמוד מהם כי מכל אחד יש מה ללמוד.
  • אמינות ואותנטיות הן הבסיס לכל מערכת יחסים. אל תפחדו לומר את האמת ותדעו לקבל את האמת גם כשהיא לא קלה.
  • תעצימו את העובדים שלכם ותנו להם מרחב פעולה ועצמאות – הצלחה שלהם היא הצלחה שלכם

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

במדינה שלנו, נפלאה ככל שתהיה אך גם מלאת תהפוכות, נדרשת יכולת ניהול וקבלת החלטות בתנאי אי וודאות. בנוסף, מנהל טוב צריך להיות גם סוג של מנהיג, בין אם בקבלת החלטות אחראיות ואף קשות לעיתים ובין על ידי מתן השראה ותחושת יציבות לעובדים. מנהל שמכבד את עובדיו ויוצר סביבת עבודה נעימה ופורה, יודע לייצר שיתוף פעולה ועבודה הרמונית עם כפיפיו ובין העובדים לבין עצמם – ישיג תוצאות טובות יותר בזמן קצר יותר.

המהלך הניהולי של השנה 

2020 היתה שנה שאתגרה את המודל העסקי והניהולי של חברות רבות. גם אנחנו נאלצנו לשנות ולהתאים את עצמנו לרוח התקופה. לשמחתי הצלחנו להתאים את העבודה למודל היברידי, הכולל גם עבודה מרחוק – וזאת מבלי לפגוע בתוצרים , בלקוחות או בתנאי התעסוקה של העובדים. גם בחברות שנחשבות מסורתיות יותר הצלחנו להנחיל עבודה בזום ובכלים טכנולוגיים אחרים, תוך כדי המשך העברת הדרכות והעלאתן לאוויר של מערכות מידע, וכל זאת ללא מפגש פיזי עם הלקוחות

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך 

המודל שלי הוא אמא שלי שתזכה לחיים ארוכים, שידעה לשלב בין בית וקריירה בתקופה בה זה לא היה דבר נפוץ. לצד קריירה כעיתונאית חוקרת ולוחמת צדק היא דאגה להקדיש זמן לילדיה , לטפל בנו במסירות ולהאמין בנו – ועל הדרך הראתה לנו שהשמיים הם הגבול ואנחנו יכולים לשאוף ולהשיג מה שאנחנו רוצים ומייחלים.

בנוסף, אני גאה לספר שגם בתי הבכורה לימדה אותי שיעור או שניים על הנחישות ללכת בדרך המיוחדת שלך, על האהבה את עצמך ואת הסביבה והרצון בעשיית טוב

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

ספר הילדים ‘בילבי גרב ברך’ של אסטריד לינדגרן לימד אותי וילדות אחרות בעולם על ילדה אחת, שגרה לבד בבית גדול, ללא אב או אם, אך הצליחה לנהל את חייה ולהיות עצמאית . בילבי היתה ותמיד תהיה ‘הילדה החזקה בעולם’ שהביסה לא מעט דמויות גבריות – וכל זאת, מבלי לאבד את שמחת החיים וההומור.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד 

לשמחתי כבר היום אני עושה את מה שאני אוהבת. במקביל הייתי שמחה לתרום גם בעשייה ציבורית בכלל, ובפרט בתחום החינוך שחשוב לי כ”כ. הקמת מיזם בתחום החינוך או ניהול עמותה  דרכם אוכל לתרום לחברה ולהביא את הכישורים שלי למקומות נוספים שראויים וזקוקים לכך.