חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אהובה תורג'מן

מנכ"לית קבוצת BBB

שם ושם משפחה: אהובה תורג’מן  

מזל אסטרולוגי: עקרב

חברה: קבוצת BBB

אתר אינטרנט: burgus.co.il, iburgerim.co.il, Mosesrest.co.il

תפקיד: מנכ”לית

משפט מפתח

אין הברכה שורה, אלא בדבר הסמוי מן העין

הדרך לתפקיד

את חיי המקצועיים התחלתי דווקא בסוכנות ביטוח. לאחר כשלוש שנים התקדמתי בתוך הסוכנות וכבר ניהלתי אותה בפועל, כשבאחת השבתות פגשתי על טיילת תל אביב את אחי מאיר, אשר הקים את רשת ‘יטבתה בעיר’. מאיר שכנע אותי להצטרף, אני הסכמתי, וב־1992 התחלתי לעבוד ברשת. עבדתי שם במשך 13 שנה עד שנת 2005, כשבתפקידי האחרון שימשתי כמנכ”לית הרשת. לאחר מכן, בין השנים 2005–2008, פתחתי בית קפה בביתן אהרון ועסקתי בליווי וייעוץ ליזמים בענף המזון.

ב־2008 קיבלתי הצעה מירון ישראל ורון שולמן, בעל BBB , ונכנסתי לתפקיד מנכ”לית הרשת. הרשת מנתה אז ארבעה סניפים בלבד. במרוצת השנים עסקתי בניהול השוטף, במעבר מלא לניהול בשיטת זכיינות ובפיתוח, בשיווק ובפרסום, בפיתוח קולינרי, בענייני רכש, וכיום יש לנו 32 מסעדות של רשת BBB בפריסה ארצית.

בד בבד ביצעתי מהלכי פיתוח עסקי נרחבים, במסגרתם רכשנו לפני כחמש שנים את רשת Burgerim,  הכשרה, שלה כיום כ־55 סניפים, ולפני כשלוש שנים את רשת Moses שלה כיום 8 מסעדות.

בחודשים האחרונים פתחנו והקמנו שני מותגים חדשים:

  • Moses shop “האח הקטן” של מוזס, המציע המבורגרים מעולים בטעמים מפתיעים, במיקומי פריים, וכבר מונה 7 סניפים.
  • –  Meat Deli  רשת מעדניות בשר ארצית, המציעה מגוון אדיר של בשר, עוף, לחמים, סלטים, תבלינים, רטבים וכל מה שצריך לארוחת על האש, כשהכל מגיע אל הלקוח תוך שעה במשלוח עד הבית.

כיום אנו קבוצת מסעדות ההמבורגרים הגדולה ביותר בישראל, עם חמישה מותגים, כמאה מסעדות ואלפי עובדים.

על עצמי

אשת מקצוע, קשוחה, לא מתפשרת. מתווה מטרה וסוללת את הדרך, תוך שמירה לאורך כל הדרך על ערכים, מקצועיות וצניעות. מצד שני – רעיה, אם וסבתא שאוהבת להיות מוקפת תמיד בכל בני משפחתי האהובים, שהם הכוח המניע שלי.

עצה טובה שקיבלת

אמא שלי תמיד אמרה – “הקדישי זמן ואנרגיה לשמירה על מערכות יחסים טובות וחזקות”. המפתח לאושר הוא קשרים, לתת ולקבל תמיכה ואמון; צניעות וענווה בכל הקשור לניהול עסקים הם ערכים חשובים, לצד יכולת הכלה של הצד השני; עמידה על עקרונותייך, לצד הקשבה למי שאת עומדת מולו והבנה של צרכיו; עסקים, בסופו של דבר, הם בין אנשים, והיכולת להקשיב זה לזה פותרת בעיות ואתגרים רבים.

עצה טובה לתת

המוטו שמלווה אותי לכל אורך הדרך הוא פשוט ‘להאמין בעצמך’. לפנטז ולחלום, לנעוץ מבטיך בכוכבים, ואת רגלייך בקרקע. לא לפחד מאיש, להקשיב לעצמך, ללב ולבטן, ולא לוותר לעצמך בשום שלב בדרך, גם אם היא מלאת אתגרים, מהמורות ומכשולים. עבודה קשה, עשייה יומיומית, ללא פשרות בדרך, חתירה למצוינות, ומעל לכול דוגמה אישית – כל אלה מעניקים תחושת סיפוק אדירה, ממלאים את החיים ויוצקים לתוכם משמעות ותוכן. על מנת להצליח ליישם, תכתב/י את עשרת הדברות האישיים שלך, שהם העקרונות הבסיסים לחיות את חייך.

אילו תכונות נדרשות למנהל מצליח

ניהול הוא תפקיד מורכב, שמצד אחד דורש ממך ירידה לפרטים והתעסקות בעניינים קטנים, ומצד שני דורש ראייה מרחבית מקיפה, מלמעלה. התפקיד מאתגר מאוד. פעמים רבות, מעבר לקשיים, לכאבי הראש, לחששות ולשעות העבודה הרבות והמתישות – את רואה את החזון שלך מתגשם, ואין הנאה גדולה מזו.

מנהל טוב הוא כזה שיודע לסמן מטרות, ואת הדרך כדי להגיע ולהגשים אותן, תוך הבנה שמדובר באנשים, עם רגשות, צרכים, רצונות ותובנות.

מנהל טוב יודע להקשיב ולייעץ, לוותר על האגו, לשמוע את כל הדעות וכל העצות ובסופו של דבר לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורו ועבור הארגון שלו.

מנהל טוב יודע להסתכל על התמונה הרחבה, אבל גם על הפרטים הקטנים, לבנות אסטרטגיה וחזון ולשתף בה את כל עובדי הארגון, שהוא העומד בראשו.

הצלחה מבחינתי היא מונח רחב וגדול. הכול מתחיל ונגמר בדרך שבה שאת מסתכלת על הדברים ובמה שאת עושה עם התובנות. גם מהלך לא כל כך מוצלח, כזה שעלה לך הרבה כסף ומשאבים נוספים, ונכשל, הוא הזדמנות להפוך לימון ללימונדה – את בודקת היכן היו נקודות הכשל, למה, כיצד ניתן היה למנוע אותן, להפיק לקחים ולעשות את זה יותר טוב בפעם הבאה.

המהלך הניהולי של השנה

השנה האחרונה הייתה מאתגרת במיוחד. משבר הקורונה תפס את קבוצת BBB כמו את כל עולם המסעדנות, במלחמת הישרדות לא פשוטה: הרגולציה המחמירה – של משרד הבריאות, משרד הכלכלה ומשרד התעשייה והמסחר, הקשתה על המסעדנים להתקיים; חובת התשלום הרטרואקטיבי של פיקדונות על העסקת עובדים זרים; חוק הטיפים; עליית מחירי חומרי הגלם; כל אלה הובילו את עולם המסעדות לסבל ולדימום איטי ומתמשך.

אנחנו בקבוצה אוהבים לנהל את המשבר ולא לתת לו לנהל אותנו, לכן התעשתנו במהירות: תוך 24 שעות פתחנו מערכי איסוף עצמי ומשלוחים בכל מסעדות הקבוצה, לרבות באלה שלפני כן לא סיפקו את אותם שירותים; עברנו לעבוד במתכונת חירום; שינינו את האסטרטגיה הפרסומית והשיווקית שלנו; ניהלנו משא ומתן מול המשכירים כדי להפחית את דמי השכירות, קבלת מחירים אטרקטיביים יותר מהספקים, הידוק משמעותי של התפריטים ברשתות השונות, וייזום שיתופי פעולה עם מועדוני לקוחות גדולים, שנהנו מתקציב פנוי לטובת הטבות במסעדות.

החלטנו להפוך את הלימון ללימונדה, ותוך כדי המשבר הקמנו שתי רשתות חדשות- moses shop ו- meat deli.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

מאיר ביטון, אחי הגדול, הוא המנטור והגורו שלי. הוא זה שהכניס אותי לעולם המסעדנות לפני 27 שנים, כשהציע לי לנהל סניף של ‘יטבתה בעיר’ שהיה בבעלותו. הוא לימד אותי מהם ניהול, סטנדרטים, נהלים ועבודה נטולת פשרות וקיצורי דרך, ובעיקר לימד אותי לשים דגש עיקרי על ניהול מערכות יחסים: “לאף אחד לא אכפת כמה אתה יודע, עד שהוא יודע כמה אכפת לך”. במערכות כאלה עליך להשאיר את האגו מאחור, שכן אגו ומנהיגות לא הולכים ביחד.

המקור להשראה שלי היא אמא שלי. הוריי הגיעו ארצה מ־זרקטן במרוקו. בשנת 1955, עם גל העליה הגדול ממרוקו לישראל, הגיעו לעיר מרקש, שם עלו על אוניה שהגיעה לנמל חיפה. במשך שלוש שנים התגוררו במעברת “חרובית” (בחבל לכיש, ליד כפר מנחם), בתנאים קשים, אולם שמחו והרגישו כי הגשימו את חלום הציונות. בשנת 1958 עברו לחדרה. אבא עבד במפעל ‘אליאנס’ ואמא הייתה עקרת בית. אמא שלי ניהלה את משק הבית, ובתנאים לא תנאים הצליחה לגדל עשרה ילדים לתפארת, באושר רב.

ספר או סרט / סדרה שהשפיעו עלייך

נהניתי מאוד לצפות בסדרה ‘הומלנד’, המבוססת על הסדרה הישראלית ‘חטופים’. מצא חן בעיניי שהסדרה שמה דגש על אישה חזקה המתנהלת בעולם של גברים, ומנפצת את תקרת הזכוכית על בסיס קבוע. כיף של הנאה.

הספר הוא “על הבחירה – החיים על פי גולדרט”. ספר מדהים שכתב גולדרט, המראה איך לפשט כל סיטואציה ולהצליח להגיע לפתרון מעולה.

סרט הוא “המייסד” על חייו המקצועיים של מייסד מקדונלד’ס שהפך אותה למה שהיא היום. (נשמע בנאלי…)

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

ברמה המקצועית אני חותרת לעוד ועוד הצלחות: אני רוצה להרחיב ולהצמיח את מטריית המותגים שלנו, לאו דווקא בתחום המזון והמסעדנות, זאת לצד פתיחה של נקודות רבות בכל אחד מחמשת המותגים שלנו. אני כרגע בג’וב חלומותיי.