חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דר' יניב זייד

מנכ"ל אמנות השכנוע

שם ושם משפחה: דר’ יניב זייד
השכלה: דוקטור למשפטים, עורך דין, כלכלן, מתווך מקרקעין, מגשר
חברה: אומנות השכנוע
אתר: www.persuasion.co.il
תפקיד:
מנכ”ל

משפט מפתח

הדרך הכי טובה, יעילה ומהירה להצליח בחיים – האישיים, המקצועיים והעסקיים – היא לשים את עצמכם בקדמת הבמה, מול קהל ומול לקוחות

הדרך לתפקיד

בשנת 2000, בגיל 23, לאחר שירות כקצין בחיל האוויר וטיול בדרום אמריקה, התחלתי ללמוד משפטים וכלכלה באוניברסיטת חיפה. נחשפתי (במקרה) למועדון ה”דיבייט” שהיה קיים באוניברסיטה (מועדון נאומים) והצטרפתי אליו. “נשביתי בקסמי” השיטה, הייתי “דיבייטור” טוב מאד ונשלחתי מטעם האוניברסיטה לתחרויות בחו”ל – אליפויות עולם ואליפויות אירופה. הגעתי לשלל הישגים בינלאומיים – השיא היה הגעה לחצי גמר אליפות אירופה לזוגות ב- 2002 בקרואטיה, ומקום שלישי באליפות העולם לנואמים יחידים בדרום אפריקה ב- 2003.

פיתחתי בזמן ההשתתפות במועדון מערכי שיעור לשיפור יכולות הדיבור בפני קהל, השיווק, המכירות והשכנוע. מערכי השיעור הפכו להרצאות, וההרצאות הפכו לספר ראשון שיצא בשנת 2004 בהוצאת “כתר” (ההוצאה לאור הגדולה באותם ימים בישראל) – “לדבר בפני קהל” (הספר הראשון והיחיד בישראל שנכתב על “דיבייט”).

מאז ועד היום כתבתי והוצאתי לאור 6 ספרים בעברית ו- 5 ספרים באנגלית, כולם רבי מכר, שתורגמו לשפות רבות ונמכרו במאות אלפי עותקים, בישראל וברחבי העולם.

החברה שלי קיימה עד היום מעל 2,450 הרצאות וסדנאות ב- 4 יבשות, ובכנסים שלנו לקהל הרחב צפו בישראל עד היום מעל 120,000 איש.

על עצמי

איש משפחה, אוהב אנשים, יצירתי מאד, בורא לעצמי את המציאות שלי, מגדיר מטרות ומגשים אותם, תלמיד נצחי, יזם בנשמה, חובב ריצה ואוהד של מכבי חיפה בכדורגל ובכדורסל.

עצה טובה שקיבלתי

לגבי הרצאות – הרצאה זו רק שיחה – פשוט שיחה עם הרבה אנשים בו זמנית.

ההבנה הזו אפשרה לי לשוחח עם קהלים של מאות ואלפי אנשים, בישראל ובחו”ל, ללא חשש ובבטחון מלא. העצה הזו אפשרה לי להיות נינוח הרבה יותר מול קהל.

זו העצה הטובה ביותר ששמעתי בנוגע להרצאות ולפרזנטציות, היא עוזרת מאד להתגבר על פחד קהל, וסיפרתי אותה באופן אישי למאות אנשים שהתייעצו איתי לגבי הרצאות והתגברות על פחד קהל.

עצה טובה לתת

שתי העצות הכי טובות לטעמי במכירות –

הראשונה, לאהוב את הלקוחות. מי שלא אוהב באמת את הלקוחות שלו – לא יצליח לאורך זמן. מהאהבה הזו נוצרות הסבלנות, איכות השירות והזמינות ללקוחות, שהן תנאי בעיניי להצלחה עסקית.

על אותו משקל, מרצה חייב לאהוב את הקהל. כשהמרצה נהנה מההרצאה, גם הקהל נהנה. יש חיבור וכימיה הדדית בין מרצה לקהל, וזה תלוי קודם כל במרצה.

השנייה, לא להניח הנחות. כולנו מניחים הנחות כל הזמן, ומקבעים אנשים שאנחנו פוגשים בתוך תבניות – “הוא נראה לא רציני…”, “היא כבר נכנסת לחנות בפעם החמישית, בטח סתם תבלבל שוב את המוח ולא תקנה…” בפועל אנחנו מפספסים הרבה הזדמנויות עבורנו, ועלולים לפגוע סתם באנשים טובים.

חשוב להתחיל כל שיחה ופגישה עם לקוח חדש ממקום טוב, להסתכל על אנשים בעיניים “ורודות”. אולי הוא ספציפית לא יהיה לקוח, אבל יביא לך את הלקוחות הבאים.  

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  1. להיות בלמידה ובהתפתחות כל הזמן, ולא לחשוב שאתה יודע הכול. לעודד גם את העובדים ללמוד ולהתפתח. אני משקיע הון בכל שנה בהתפתחות האישית והמקצועית שלי ושל הצוות שעובד איתי.
  2. להיות כל הזמן בסביבה צעירה, חדשנית ואנרגטית כמה שאפשר. זה עושה אתכם צעירים יותר, זה בריא וכיף יותר, וגם משאיר אתכם “מחוברים” לקרקע וקרובים ל”רצפת הייצור” בעשייה שלכם. אפשר ללמוד מכל אחד, לא משנה מה גילו, כמה הוא מרוויח, מה הגדרת התפקיד שלו ומה הוותק.
  3. להתאים את הפעילות למציאות כל הזמן, להתחדש ולהיות מסוגל “להמציא את עצמך” מחדש במהירות. העולם משתנה במהירות, הכלכלה משתנה במהירות, הרגלי הצריכה משתנים, הטכנולוגיה מתעדכנת כל הזמן וגם הרשתות החברתיות משנות כל הזמן את האלגוריתם שלהם. גם אתם חייבים להיות מעודכנים כל הזמן.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

לפרגן ולהעצים את מי שמסביבך – מחמאה היא הכלי הניהולי הזמין והזול ביותר. אפשר להחמיא ולחזק עובדים בלי סוף, ועדיין נשארות מספיק מחמאות לכל השאר.

להעסיק את האנשים הטובים ביותר בכל תחום, ולתגמל אותם בהתאם. להיות עם ביטחון עצמי ומקצועי ולא להרגיש מאוים מאנשים איכותיים מסביבך. לדעת במה אתה טוב ובמה פחות, ולחפות על כך באנשי מקצוע מעולים ש”יחפו” על החולשות שלך.

לראות את עצמך כמנצח על תזמורת – כל נגן ינגן הכי טוב בכלי שלו. אתה כמנצח לא חייב לדעת לנגן על כל הכלים, בטח לא טוב כמו הנגנים – רק להאזין להם, לחבר אותם להרמוניה מושלמת ולהשיג ביחד את התוצאות הטובות ביותר.

המהלך הניהולי של השנה

אני מתקדם “צעד אחר צעד” בהרחבת הפעילות שלי בעולם.

המודל העסקי שלי בחו”ל כולל 3 שלבים –

שלב א’ – הוצאה לאור של ספרים שלי במספר מדינות איתן אני בקשר, ע”י הוצאה לאור מקומית גדולה, ותרגום שלו.

שלב ב’ – נסיעה לאותן מדינות לקיום אירועי השקה לספרים, הופעות בתקשורת, מתן הרצאות בכנסים ופגישה עם לקוחות פוטנציאלים בחברות ובארגונים באותן מדינות.

שלב ג’ – חזרה לאותן מדינות שוב ושוב ומתן שירותי יעוץ, סדנאות והרצאות לחברות וארגונים – לעובדים וללקוחות שלהם. קשר עם “אנשי מפתח” בכל מדינה – כמו סוכני מרצים וחברות הפקה.

אני כל הזמן מתקדם, צעד אחר צעד, בנחישות ובסבלנות.

בנוסף, אני מאמין שצעדים קטנים מייצרים תוצאות גדולות. צעד קטן אבל משמעותי שקרה לי לאחרונה, הוא יצירת ערך שלי ב”ויקיפדיה” (ביוזמה שלהם).

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

ורדה ומוטי זייד – ההורים שלי. היוו עבורי מודל לחיקוי ולימדו אותי דרך ארץ, ענווה, חריצות, אופטימיות, סבלנות ואהבת אדם.

יואבי ונועם זייד – הילדים שלי. חלק גדול מהעשייה שלי נועדה לתת להם השראה, והם גם נותנים לי הרבה השראה, וגם רעיונות יצירתיים לפוסטים ודיוורים שאני מפרסם לקהילה שלי.

ברמה המקצועית, מודלים לחיקוי ומקורות להשראה ב”תעשיית המומחים” הישראלית והעולמית – גיל פרץ, יובל נוח הררי, ליאור סושרד, דן אריאלי, אמיר הרדוף, ערן שטרן, אריה מליניאק ועוד רבים וטובים – רובם קולגות וחלקם גם נהיו עם השנים חברים אישיים טובים.

מכולם למדתי הרבה ואני משתדל ליישם מה שרלוונטי לחיי ולעסקיי.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

אני “תולעת ספרים” וצרכן של ה-מ-ו-ן תכנים, בכל הפלטפורמות – ספרים, פודקאסטים, דיסקים, קורסים אינטרנטיים, סדרות תיעודיות וכו’. לאורך השנים היו המון ספרים, סרטים וסדרות שהשפיעו עליי מאד.

אציין כמה מהשנים האחרונות 

סרטים – “מטריקס”, “המייסד” (על מייסד מקדונלדס), “תודה שעישנת” (סיפורו של לוביסט של חברות הטבק בארה”ב).

סדרות בנטפליקס – “בתוך הראש של ביל גייטס”, “הריקוד האחרון” (על מייקל ג’ורדן)

ספרים – “חוק ה- 10X” של גרנט קרדון, “יוצאים מן הכלל – נטפליקס ותרבות ההמצאה מחדש”

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

אני עכשיו נמצא בג’וב חלומותיי.

החלום (אותו אני מתכנן להגשים) הוא לתרגם את ספריי לכמה שיותר שפות, לייעץ לכמה שיותר חברות בינלאומיות ולהרצות בכמה שיותר מדינות.

להמשיך בפעילות ולהיות אוטוריטה בתחומי השיווק, המכירות והשכנוע – בישראל ובעולם.