חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר רות בן יקר

מנכ"ל ביוסייט בע"מ

שם ושם משפחה: ד”ר רות בן יקר  

השכלה: דוקטורט (PhD) במדעי החיים

מזל אסטרולוגי: גדי

חברה: ביוסייט בע”מ

אתר אינטרנט: www.biosight-pharma.com

תפקיד: מנכ”ל

משפט מפתח

Chance favors the prepared mind (Louis Pasteur)

הדרך לתפקיד

סיימתי בהצטיינות דוקטורט במכון ויצמן למדע, בחקר מנגנוני גידול תאים סרטניים המשמשים כיום כבסיס לפיתוח תרופות לסרטן. אלו היו שנים מרתקות בהן צברתי ידע וניסיון המשמשים אותי עד היום.

לאחר סיום הדוקטורט עברתי לתעשיית מדעי החיים אשר באותה התקופה, 2001, החלה להתגבש בארץ. מתוך חמש הצעות עבודה שקיבלתי, בחרתי בתפקיד ניהול פרויקט מחקר בשיתוף פעולה עם חברת פארמה גדולה, הפרויקט התקדם מהר מאוד ותוך כשנה ניהלתי שני צוותים.

קיבלתי הצעה אטרקטיבית לתפקיד בכיר בחברה אחרת, בממשק בין מדע לעסקים. ניהלתי מחלקה אשר עבדה עם צוות השיווק האמריקאי של החברה ולאחר כשנה וחצי קודמתי לתפקיד סמנכ”לית.  

מנכ”ל החברה ביקש ממני להוביל איתו תהליך הנפקה של החברה (IPO) וגיוס הון בבורסה בתל-אביב, תפקיד ניהולי עסקי. בשנת 2007 הנפקנו את החברה בהצלחה וגייסנו כ-40 מיליון ש”ח.

בשנים שלאחר מכן, השיקול המרכזי שלי בקבלת כל תפקיד היה – האם אלמד משהו חדש והאם זה יקדם אותי ליעד המקצועי של מנכ”לות חברת ביומד. וכך, בשנת 2011, לאחר שני תפקידי סמנכ”לות נוספים בחברות שונות, האחד בדגש על ניהול פיתוח רפואי מתקדם והשני בפיתוח עסקי-פיננסי, הייתי מוכנה ללקיחת האחריות של ניהול חברת ביומד. מזה כ-6 שנים אני מנהלת את חברת ביוסייט, זה התפקיד השלישי שלי כמנכ”לית, ואני מיישמת בו את הניסיון שצברתי במשך עשרים השנים האחרונות.

על עצמי

מאמינה ביושרה, אתיות, התמדה, מקצועיות, ופתיחות. הניסיון וההצלחות שצברתי מקנים לי ביטחון בשיקול דעתי וביכולותיי, והכישלונות מקנים לי צניעות ופתיחות לדעות שונות.

יש לי הזכות לעסוק במקצוע בעל משמעות עצומה, פיתוח תרופה לסרטן שעשויה להציל חיי אדם. בנוסף, אני חיה חיים מלאים בזוגיות בונה, אני גאה בילדים שלי ועכשיו כשהם עצמאיים, חזרתי לתחביבים ישנים ופיתחתי חדשים, אני רצה, צורפת, מציירת, מעצבת ובונה רהיטים. אלו פעילויות מדיטטיביות ומאזנות.

עצה טובה שקיבלת

לפני שנים רבות קיבלתי מאמי עצה שמנחה אותי בחיים האישיים והמקצועיים: לבחון כל פעולה שאני עושה כאילו הייתה מפורסמת בראש חוצות, ולשאול את עצמי האם הייתי גאה בה או שהייתה מביישת אותי. כמובן שאין הכוונה לשתף בפועל בכל פעולה ומעשה, אבל עצם הבחינה של פעולות דרך המסננת התאורטית הזאת, מהווה קו מנחה מסייע לקבלת החלטות חיוביות מבחינה אתית, חברתית, ומקצועית.

עצה טובה לתת

הפריבילגיה המקצועית הגדולה ביותר היא היכולת לעסוק בתחום עיסוק ותפקיד מעניינים ובעלי משמעות. עבור כל אחר זה יהיה משהו אחר.

שרטטו לכם דרך כדי להגיע ליעדים שהצבת לעצמכם, אבל בחנו אותה מעת לעת והרשו לעצמכם “לחשב מחדש” בהתאם לנסיבות. החיים הם דינמיים, הצרכים, הרצונות וסדרי העדיפויות שלנו משתנים, וטוב שכך. לכן, שאלו את עצמכם כל בוקר האם אתם במקום הנכון עבורכם מבחינה אישית, מקצועית וחברתית, ומה הפעולות שעליכם לעשות כדי לשמר זאת או כדי להגיע לשם. 

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  • בחנו כל החלטה לגופה באופן ענייני ועל סמך עובדות תוך הסתכלות על התמונה המלאה ושמירה על יושרה אישית ומקצועית.
  • סמכו על עצמכם ושיקול דעתכם, אך שמרו על פתיחות והקשבה לדעות שונות.
  • בחרו צוות מנוסה, הקיפו את עצמך באנשים איכותיים, ישרים ומקצועיים ונהגו כלפיהם כפי שהייתם רוצים שינהגו כלפיכם.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

  • מיקוד ומשימתיות תוך ראיה של התמונה הרחבה
  • הבנה מקצועית של תחום הפעילות
  • אינטליגנציה רגשית וחברתית
  • יכולת תעדוף ועבודה תחת לחץ
  • חריצות, יושרה ודוגמה אישית

המהלך הניהולי של השנה

שנת 2020 הייתה שנה משמעותית מאוד עבור ביוסייט. על רקע ולמרות משבר הקורונה, קידמנו באופן משמעותי את פיתוח מוצר הדגל של החברה, תרופה ניסיונית לטיפול בסרטן הדם מסוג לוקמיה חריפה, שיפרנו את תהליכי הייצור וקידמנו ניסוי קליני מתקדם רב מרכזים בארה”ב ובישראל. כמו כן, חתמנו על הסכם לשיתוף פעולה עם ארגון רפואי תחת האיחוד האירופי להובלה ומימון של ניסוי קליני נוסף באירופה, וקיבלנו מעמד של מסלול פיתוח מואץ מרשות התרופות האמריקאית (FDA). על רקע הצלחות אלו, הובלתי סבב גיוס של 46 מיליון דולר.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

מקור ההשראה שלי הוא המדען הצרפתי לואי פסטר, כימאי וביולוג צרפתי שחי במאה ה-19. התגליות שלו בחקר המחלות ומניעתן ויישומן בתחום החיסון, התסיסה והפסטור הצילו חיים של מיליוני אנשים מאז תקופתו ועד היום.

פסטר נאבק במוסכמות של הקהילה המדעית של דורו והצליח להפריך תאוריות מוטעות ולבסס תאוריות חדשניות. האמת המדעית והאנושיות היו כנר לרגליו, והוא קידם אותן בנחישות, בהתמדה ולעיתים במחיר אישי כבד.

לפני שנים ציירתי פורטרט שלו, התמונה מלווה אותי לאורך הקריירה שלי, וכיום היא תלויה בחדר הישיבות של החברה.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

בגיל 12 קראתי ספר על חייו של לואי פסטר, הספר נקרא “האויב מבעד למקרוסקופ” מאת ס. קוזניצובה, מהדורת 1953. קיבלתי את הספר מאבי שקרא אותו בילדותו. אני שומרת עד היום את העותק הישן והמרופט. הושפעתי עמוקות מהנחישות והחשיבה המקורית של פסטר, הנקייה מכבלי המוסכמות. בהשפעת הספר, קראתי ספרים נוספים על חוקרים ומדענים לאורך ההיסטוריה, ביקשתי מיקרוסקופ מתנה ליום ההולדת, ומשם המשכתי לחיים של מחקר ועיסוק מדעי.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

אני חיה כיום את החלום המקצועי שלי. אני עוסקת בתחום שחלמתי עליו כנערה, כסטודנטית וכמנהלת צעירה, ואני זוכה לעבוד עם צוות נפלא וליישם את כל שלמדתי במהלך הלימודים האקדמאים ולאורך הקריירה המקצועית שלי.

את התפקיד הבא שלי אקח ככל הנראה לתחום של עשייה חברתית.