חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אביה מגן

מנכ"ל hb-consulting

שם ושם משפחה: הדס בלום

השכלה: תואר ראשון בחינוך ופסיכולוגיה

חברה: hb-consulting

אתר: www.hbconsulting.co.il

תפקיד: מנכ”ל

משפט מפתח

“החוזקה של העובד זה הערך של הארגון”.

הדרך לתפקיד

עבודתי במשרד לאיכות הסביבה פתחה בפני את עולם העבודה על גווניה המרובים. הסיורים במפעלים חשפו את הצורך בעיסוק בבטיחות, בגהות ואיכות הסביבה.

המראות במפעלים של עובדים לא מוגנים, סביבם סיכונים מגוונים, משך אותי לעסוק וללמוד את התחום. במהלך הקריירה שלי עסקתי גם בניסויים בחינוך. ההכרה וההבנה שתהליכי העבודה במפעלים מבחינת ההדרכה חייבים להשתנות. וכך הגעתי לתחום הבטיחות בתעשייה כאשר נתבקשתי להרצות על הגורם האנושי.  

המפגשים עם עובדים, סיורים בסביבת עבודתם מחד, ומאידך לימוד והבנת החוקים והתקנות חשפו את הפער – הדיסוננס הקיים בין הנגשת התוכן לעובדים, לבין היכולת של מנהלים להדריך ולפתח תפיסת בטיחות.

בשנת 1993 לאחר פעילות כעצמאית, החלטתי על הקמת החברה “ה.ב איכות ויזמות בע”מ”.

נמנעתי מהכנסת המילה “בטיחות” במטרה להניע לאיכות, ליוזמה, בתחומי הבטיחות, הגהות, ואיכות הסביבה.

החוקים והתקנות מחייבים בהדרכת העובדים, אך למי הזמן והמשאבים לפתח את ההדרכות בצורה שמתאימה לאוכלוסיות באופן ממוקד? ובנוסף, ההדרכות לא מיושמות וכולם מקבלים רק את מה שהמדריך חשב לנכון. בטיחות בעבודה – מדובר בחיים של בני אדם!

ברגע שהדברים לא מיושמים נוצר “בזבוז” לעובד, למפעל, ומשאבי זמן אינם מנוצלים באופן המיטבי.

וכאן נפגשו הצורך- והיצירתיות. השקעתי רבות בפיתוח הדרכות יצירתיות בתחום הבטיחות.

הפכתי הוראות עבודה, ונהלים לשעשועים, יצרתי שולחנות דיון עגולים, הבאתי את העובדים לדון ושוחחנו בנושאי בטיחות מאתגרים, תוך התאמה למפעל ולעיסוק שלו.  הבנתי שזמן ההדרכה חייב להיות “ההצגה הכי טובה בעיר”! שמשתפת, משלבת, מביאה חומרים עדכניים, מראה סרטונים מעולמות תוכן רלוונטיים, סדנאות ופעילויות, בצורה הזו ניתן להביא את העובדים לתובנה והבנה. מדובר באירוע הדרכתי שהעובד הופך להיות הערך החשוב ביותר!
בהתחלה ארגונים סרבו להשקיע בזמן פיתוח – אולם כיום מבינים שזו הליבה של העסק והם צועדים איתנו לאורך שנים.

החברה החלה לגדול ולצמוח. מעבר למתן תמיכה והתמקצעות בעולם הבטיחות שלי ושל הצוות, התחלנו להתרחב, כתוצאה מהתפיסה וההבנה שלנו שזה “עולם הבטיחות” – והוא עוסק בחיי אדם ובנוסף, המחויבות החוקית לבטיחות.
כך אנחנו עובדים לאורך כל השנים – מפתחים ומבצעים פעילויות, קמפיינים, חוויות לעובדים.

הקמתי בחברה יחידה של פיתוח- מו”פ – שמפתחת לומדות וסרטונים, כל תוכן שאנחנו מבקשים בכדי שהדרכת הבטיחות תהיה אמתית, עדכנית ומתאימה.
אצלנו כל שנה מפתחים לארגונים את תפיסת ההדרכה לבטיחות, היא משתנה ומתעדכנת.

אנו מחויבים ללמוד, לחפש מחקרים חדשים ותפיסות חדשות. אנחנו שבויים בעולם המחקר, החדשנות ומתאימים את הבטיחות והחומרים לעובדים.
לפני 17 שנים נכנסנו לאינטל כחברה שהתחילה בהקמת בית ספר לבטיחות ועבודת שטח.

זו הייתה נקודת מפנה משמעותית הן לחברה והן לי באופן אישי. מי יותר מתאים להיות חלק מהיצירה הנפלאה שקמה אם לא הילדים שלנו? בנקודה זו, הצטרף בני גלעד.

כיום, הוא ממלא תפקיד משנה למנכ”ל . בשיתוף פעולה, בהבנה, אנחנו פועלים ביחד לאורך השנים, היתרונות שלו הביאו לצמיחה נוספת של החברה לפרויקטים חדשים כדוגמת ליווי חברות בינלאומיות בפעילותם בארץ, פיתוח שיתופי פעולה עם חברות אמריקאיות בנושא בקרה והבטחת איכות, וכן פיתוח פעילויות מאתגרות לתוך הארגונים ביצירתיות וחדשנות.

לפני כחמש שנים הבנו שיש צורך במערכת דיגיטלית לניהול הבטיחות. מערכת שתקל על ניהול הבטיחות הדורש תיעוד מרובה מחד, ויאיץ תהליכים מאידך. כך קמה חברה נוספת – ה.ב חדשנות בע”מ.

ושוב השותפים הטבעיים שלי הם ילדי, ובני השני אסף, שנטוע בעולם ההייטק שנים, עזב את עבודתו ולקח להוביל את החברה הטכנולוגית. המערכת יודעת להטמיע ולהוביל תהליכים, מנהלת בטיחות, איכות, ואיכות הסביבה והיום בזכות המערכת זכינו במכרז של הרכבת ישראל – המערכת תתפעל את הבטיחות ברכבת ישראל. כמו כן, זכינו במכרז נת”ע (נתיבי תחבורה עירוניים), אל-על מבצעת מבדקי קדם טיסה לכל המטוסים, ועוד מפעלים מטמיעים את המערכת גם בארץ וגם בחו”ל.