חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יובל זיו

מנכ"ל אסיא - שירותי בריאות קהילתיים בע"מ

שם ושם משפחה: יובל זיו  

השכלה: תואר ראשון מהנדס תעשייה וניהול, תואר שני מנהל עסקים וניהול תעשייתי – בן גוריון, הצטיינות יתרה

מזל אסטרולוגי: אריה

חברה: אסיא – שירותי בריאות קהילתיים בע”מ

אתר אינטרנט: www.assiamd.co.il

תפקיד: מנכ”ל

משפט מפתח

חז”ל – ” אין הברכה שורה אלא במקום הסמוי מן העין” דבר מעט תעשה הרבה.

הדרך לתפקיד

סיימתי תואר ראשון בהנדסה והתחלתי לעבוד ממש מלמטה, הייתי מתרגל של שני מרצים בכירים באוניברסיטה במהלך התואר השני ובנוסף התחלתי לעבוד בתחום הניהול והשיווק של כרטיסי תדלוק של אחת מחברות הדלק. משם התקדמתי לכלכלן מנהל תעשייה וניהול במפעל גדול של מזרונים.

במקרה הגיעה הצעה לקפוץ למים הקרים לתחום שירותים רפואיים, חברה קטנה ולא מוכרת באותם השנים “ביקור רופא”, עבדתי שם כ 10 שנים.

שם למדתי איך להניע אנשים, ניהול מערכות, יזמות, פיתוח, ברגע שנכנסתי למסלול נדבקתי בחיידק ולקח אותי הלאה. עד שהגעתי לתפקיד הניהול הראשון לא הייתי בטוח שיש לי את התכונות הנכונות. אך הבנתי שכן ולמדתי תוך כדי תנוע מהמנהלים שלי.

על עצמי  

תכונות אופי – יזמות, יצירתיות, צריך כל הזמן ללמוד ולפתח את זה.

קודם כל בן אדם, אני קשוב לאחר, מסתכל בגובה העיניים. המנקה והסמנכ”ל שניהם בני אדם ונותן להם יחס מלא ומכיר אותם.

עצה טובה שקיבלת

אישתי שהיא ללא ספק הדומיננטית במשפחה, היא מגשרת, פוגשת המון אנשים, המון שנים מנהלת מש”א במפעל. אתה יכול לחלק כמעט כל בן אדם על 2 צירים. ציר אחד, כמה הוא מדבר וציר שני, כמה הוא באמת עושה.

אנחנו פוגשים המון אנשים שמדברים הרבה אך עושים מעט. אני מעדיף את אלו שמדברים מעט ועושים הרבה. את החצי הראשון של מדברים מעט אני מקווה שאני עושה טוב, את החלק השני של עושים הרבה אני מקווה להשתפר ולהצליח יותר.

עצה טובה לתת

אם אתה מצליח לתת דוגמא לאנשים שאתה עובד איתם  כשבצד אחד יראו כולם אדם קשוב, פתוח ומסתכל עליהם בגובה העניים, מכבד ומעריך ללא קשר לתפקיד, ומצד שני אדם שיכול למשוך אותם אחריו במנהיגות ומקצועיות ובאנושיות. בכל ארגון שלא תהיה אנשים ילכו אחריך.

לא בטוח שיש נוסחה אחת ויחידה למנהל מוצלח וניהול מוצלח, זו נוסחה מורכבת, יש הרבה אנשים שיכולים להתאים, תלוי בסוג העסק. יש מקצועות שזה טכנולוגי ויש מקומות שזה הון אנושי ששם נכנסת מנהיגות, מקצוענות, הובלת אנשים. יש כל מיני סוגי מנהלים ומנהיגים ועדיין מצליחים. צריך להבין במה אתה יותר חזק ולהביא לידי ביטוי את החוזקות שלך. כמה שיותר מהר תזהה את החוזקות, לשים את עצמך במקום הזה, לא ללכת למקום של החולשות שלך.

בעולם של מתן שירותים רפואיים תכונות של הכלה, אמפטיה זה בסיסי.  

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  • להבין לאיזה תחום הוא יכול להתאים, מה החוזקות/החולשות, לנצל את הקריירה במקומות שהחוזקות שלו באות לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר.
  • להיות אדם מכיל, אמפתי, בעל אינטליגנציה רגשית ,בסוף כולם בני אדם, זה משהו סופר חשוב.
  • להבין מה מניע את העובדים מעבר לדברים הברורים כמו שכר, תנאים, מעטפת. יש שני דברים שקשה לכמת בכסף שהם תמיד חוזרים:
    האחד משמעות וערך לעובד בתחום שהוא עוסק, לוודא שהוא עושה מעבר. השני, אווירה בעבודה, גם אם תשקיע הרבה כסף אבל לא יהיה לך טוב והאווירה לא תהיה טובה, לא יניע את העובד יש ליצור מטרה משותפת , גאוות יחידה.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

  • היכולת להנהיג ולהוביל אנשים, ותמיד לפתח את זה. לא חובה להיוולד מנהל תמיד אפשר לפתח את זה.
  • להיות מקצוען בתחום שלו, יכולת להבין את התחום מספיק טוב ברמה שתוכל למכור את התחום לאחר, גם אם אתה לא נוגע בכל השלבים. יכולת להעביר את הידע ללקוחות ולעובדים.
  • רוב האנשים שלא בתפקידי ניהול חוששים משינוי, בעולם של היום אתה צריך לרוץ מהר ע”מ להישאר במקום, אם אתה רוצה להתקדם אתה צריך לרוץ יותר מהר. רק כך תוכל להתקדם בתחום שלך ולא להיעלם. לשאול מה צריך לעשות הלאה עם כל הטוב הזה ע”מ לשמור אותו ולפתח אותו .

המהלך הניהולי של השנה

השנה האחרונה זו שנה שלא הייתה כמוה, שנה שהעמידה כל מנהל מקטן לגדול במצבים ודילמות שלא היו לפני. אין שום ספר והצעה שתוכל לקבל כי אף אחד לא היה במצב הזה.

ההחלטה הכי חשובה שקיבלתי, שאחרי ההלם הראשון אנחנו משאירים את העובדים, לא מפטרים, לא מצמצמים ולא שולחים אף אחד הביתה. אחרי חודש החזרנו את 5 העובדים שהוצאנו לחל”ת מתוך 200.

החלטנו שמשאירים הכל פתוח, לא מצמצמים ולא פוגעים בעובדים שהולכים איתנו. גם אם נצטרך לכסות עלויות נוספות. שומרים על המערכת ומקסימום החברה תיקח על עצמה ירידה בהכנסות.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

  • אישתי, יש הרבה מה ללמוד ממנה
  • הבן של מנהל תחנת דלק שעבדתי איתו כשעבדתי כמתדלק בתחנת דלק “דודי ויסמן” , הוא התחיל מכלום ומשם בנה אימפריית ענק של דור אלון, מגה ועוד חברות. אחרי הנפילה של מגה הוא עזב את האימפריה שבנה ולפני מספר שנים קנה את סונול. ממנו למדתי יזמות והשראה הכרתי אותו בתור נער, חזרתי לבקר אותו לפני כמה שנים במשרדים המפוארים שלו ביקום ופגשתי את אותם אנשים שהיו איתו ולצידו בתחנת הדלק.

הוא אמר שנאמנות של אנשים לא ניתן לקנות בכסף, אני תמיד אשאר נאמן לאנשים שהיו איתי בתחילת הדרך.

ספר / סרט / סדרה שהשפיע עליך

  • חומות של תקווה
  • סינמה פרדסו
  • ציד הצבאים

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד?

אני אוהב את מה שאני עושה, יש לי חשק לפתוח ולספק עוד שירותים שעושים טוב לאנשים.

אם רק תהיה לי את הבריאות בעזרת השם, לא רואה את עצמי מסיים לעבוד בשנים הקרובות.

אשמח לבלות אך זו לא המטרה. מאחל לעצמי בריאות לקום כל בוקר לעבודה עוד הרבה שנים, לא מעניין אותי פנסיה ולצד זה אני אשמח להמשיך לנגן ולשמח אנשים. יש לי להקה שנקראת 19 וחצי ששרים בעיקר רוק ישראלי.