חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רוית גרוס־נוריאל

מנכ"ל התאחדות המלאכה והתעשייה

שם ושם משפחה: רוית גרוס־נוריאל

השכלה: תואר ראשון במשפטים (LLB) ותואר שני מוסמך במשפטים (LLM)

חברה: התאחדות המלאכה והתעשייה

אתר: www.aci.org.il

תפקיד: מנכ”ל

משפט מפתח

חשוב לקום בבוקר למקום עבודה שעושה לך טוב.

הדרך לתפקיד

התחלתי את עבודתי כעורכת דין בתחום האזרחי־מסחרי וייצגתי גופים מסחריים גדולים.

בגיל ארבעים החלטתי שאני רוצה לעשות שינוי בחיי ופניתי לעבודה בתחום הציבורי. אני משמשת היום כמנכ”לית התאחדות המלאכה והתעשייה שמהווה ארגון יציג של העסקים הקטנים והבינוניים בישראל.

ההתאחדות מעניקה לעסקים הקטנים סיוע בכל נושאי המיקרו של בית העסק, ובתוך כך ייעוץ וייצוג משפטי, עזרה מול הרשויות המוניציפליות, עזרה בהתנהלות עסקית, בנקים וכיוצ”ב.

כמו כן ההתאחדות מטפלת בכל נושאי הרוחב (מקרו) של עסקים אלו ומשמשת “הקול” שלהם מול מקבלי ההחלטות והרגולטורים השונים. אנחנו מקדמים הצעות חוק שיכולות לעזור לעסקים אלה ומונעים הצעות חוק שיכולות להזיק להם.

כמו שישנה הסתדרות העובדים לעובד, כך אנחנו ההסתדרות של המעסיקים הקטנים.

על עצמי

אמא לארבעה ילדים מקסימים, מתנדבת במרכז לנפגעות תקיפה מינית, אוהבת לקרוא ואוהבת את השפה העברית בכלל. נהנית מקומדיות רומנטיות, אוהבת אופנה ועיצוב פנים. אוהבת לעבוד עם אנשים ועבור אנשים שקולם לא נשמע. מאמינה בצדק חברתי ושוויון הזדמנויות.

עצה טובה שקיבלתי

ביקורת אומרים פנים אל פנים, דברי שבח בפומבי.

עצה טובה לתת

אנשי הצוות בתפקידים שונים יכולים להעלות נקודות חשובות הקשורות לדברים שניתן לשפר בארגון, דברים שמלכתחילה לא חשבנו עליהם. לכן תמיד רצוי להקשיב לאנשי הצוות, לשאול שאלות, ומכאן לעיתים להגיע לתובנות חשובות.

מהניסיון העשיר שלך, שלושה טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  • לעטוף עצמך בצוות טוב של שחקני נשמה
  • חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה ותמיד לחשוב על הדבר הבא
  • להכניס לצוות העובדים גאוות יחידה ולשמש להם מודל ודוגמה אישית

תכונות שנדרשות למנהל מצליח

  • יחסי אנוש טובים
  • כושר מנהיגות
  • היכולת ללמוד כל הזמן
  • לתת את כל כולך לתפקיד ולהיות מעורב בתהליכי העבודה

המהלך הניהולי של השנה

חיבור של התאחדות המלאכה והתעשייה עם עמותת “אנחנו”, שמייצגת את דור העתיד של היזמים הישראלים והצעירים. המטרה הייתה לבנות להתאחדות מותג חדש, צעיר ובועט שידבר אל העסקים העצמאיים, הקטנים והצעירים ויאגד אותם לכוח משמעותי אל מול מקבלי ההחלטות.

מודל לחיקוי או השראה

השופטת רות ביידר גינסבורג (RGB) היא ללא ספק מודל להשראה עבורי, אחרי שנאבקה שנים באי שוויון ולמען השגת זכויות לנשים. אני חושבת שיש עוד דרך ארוכה לעשות. כדי לשבור את תקרת הזכוכית צריך סדק אחר סדק של נשים חזקות שהתרסקו עליה לפנייך והחלישו אותה עבורך.

ספר שהשפיע עלי

טיוטה של אושר / נועם חורב

אני לא בטוחה שאפשר להגיד שהספר הזה השפיע עלי אבל נהנתי מאוד לקרוא אותו, בעיקר כי הספר מזקק רגעים קטנים בחיים של כולנו ומתאר אותם בצורה מדויקת.

ציטוט מהספר שבעיניי מסמל מוטו שמוביל אותי לאורך התפקיד: “זה לא מספיק לחלום, צריך גם להזיע”.

מה ג’וב חלומותייך

בגיל ארבעים השתנתה לי התפיסה בנוגע למקום שלי בעולם – הבנתי שהמרדף אחרי הכסף והקריירה יימשך תמיד, אך ברגע שנפסיק להסתכל על עצמנו כיחידים – נהיה באמת משמעותיים אחד כלפי השני. הבנתי שמעתה והלאה, בתפקידים הבאים שלי, ארצה לעשות לא רק לביתי אלא לעשות לחברה (society) ולאנשים שבה. אז מה הוא ג’וב חלומותיי? ניתן למצוא אותו בהרבה פורמטים – שופטת, תפקיד ציבורי ניהולי וכיוצא בזה, במטרה אחת – לתת לחברה, לשרת ולתת ביטוי לכלל גווני האוכלוסייה.