חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שירי מלכה

בעלת משרד עורכי דין שירי מלכה, יו"ר משותפת בחטיבה החברתית של לשכת עורכי הדין, יו"ר ארגון הנשים האקדמאיות סניף תל אביב והמכרז

שם ושם משפחה: שירי מלכה                    

השכלה: תואר ראשון ושני משפטים אוניברסיטת תל אביב

חברה: בעלת משרד עורכי דין שירי מלכה , יו”ר משותפת בחטיבה החברתית של לשכת עורכי הדין , יו”ר ארגון הנשים האקדמאיות סניף תל אביב והמכרז/

אתר: shirimalca.co.il

תפקיד: בעלת משרד עורכות דין                        

משפט מפתח

אנחנו הרבה יותר מהקריירה שלנו  

הדרך לתפקיד

מגיל צעיר ידעתי שאני רוצה להיות עו”ד , למרות זאת אני בן אדם מאוד ריאלי לפני שלמדתי משפטים החלטתי ללמוד מתמטיקה וראיית חשבון , דבר שבדיעבד הקנה לי מעמד מיוחד בעריכת הדין. סיימתי את לימודי המשפטים ידעתי שפניי לדיני משפחה. מהר מאוד השתלבתי במשרד עורכי דין מוביל לענייני משפחה ושם עבדתי כטרום מתמחה עוד כסטודנטית ובמשך 7 שנים.

תקופה זו אפשרה לי ללמוד את המקצוע מהטובים ביותר, להתבונן בו ולהבין מהי הדרך שאני רוצה להתוות לעצמי בתוך העשייה הזאת. 

בשנת 2005 הקמתי את המשרד בבעלותי שבתקופה קצרה גדל, התפתח והפך להיות מבין המשרדים המובילים בארץ בתחום דיני המשפחה. 

לפני כ-10 שנים הקמתי מחלקה נוספת במשרד שעוסקת בניהול הון פרטי, נאמנויות והעברה בינדורית. אנחנו אחד המשרדים היחידים שעוסקים בשילוב שבין דיני המשפחה לניהול הון פרטי ושתי זוויות הראיה מעניקות לנו את היתרון בתחום. אני עובדת עם אנשים פרטיים, משפחות ועסקים, גם עסקים משפחתיים וגם עסקים שהשותפים בהם אינם בני משפחה ודואגת שהעסק ישמר ויתמוך במשפחה והפוך, שהמשפחה תשמר ותתמוך בעסק. 

על עצמי

מלבד העבודה, אני עוסקת הרבה בנתינה, מלבד 3 הבנים הביולוגים שלי אימצנו בעלי ואני לליבנו עוד הרבה מאוד ילדים, בפרויקטים שאני מובילה ב-4 פנימיות באזור ת”א והמרכז. אני נוהגת כל יום להתחיל במדיטציה, ספורט, לא מוותרת כל ערב על קריאה והלב שלי נמצא בתחום הצילום בו אני יכולה להביע את היצירתיות שבי. 

עצה טובה שקיבלת

למזלי עוד בשלב מוקדם של החיים קיבלתי את עצת אלו הרצים למרחקים ארוכים – “העניין במסע שלך איננו בהכרח להגיע לנקודת הסיום אלא איזה אדם אתה הופך להיות תוך כדי המסע”.

אני מאמינה מאד גדולה בלקחת סיכונים, והחלטות אמיצות מתוך תחושה של שפע ומתוך ידיעה ברורה תהיינה התוצאות הסופיות אשר תהיינה הדרך ומה שהיא מביאה איתה חשובה לאין ערוך. 

ברמה האישית שלי, לקחתי את זה גם למימד הפיזי וסיימתי ריצת מרתון שלמה ( 42.2 ק”מ”) ומאז הריצה והספורט הפכו לחלק בלתי נפרד משגרת החיים שלי.

וגם כמובן בפן המקצועי. אני דואגת כל שנה לייצר חדשנות אצלי בעולם העבודה אם זה בלפתוח תחומי עיסוק נוספים, אם זה בשיתופי פעולה עם גופים שונים וחיבורים מיוחדים שמולידים חשיבה יזמית וחדשנית בראייה ארוכת טווח כאשר בדרך קורים דברים נפלאים לכל צוות המשרד וגם לי ברמה האישית.       

עצה טובה לתת

מאז שאני מכירה את עצמי התנדבתי, כשהפכתי להיות עורכת דין לקחתי ועודני לוקחת לייצוג תיקי פרו-בונו אך העשייה החברתית המשמעותית החלה אצלי לפני כ-10 שנים, אני גיליתי את עולם ההתנדבות האישית ואני יכולה לומר בביטחון מלא שמאז הפכו חיי האישיים והמקצועיים לעשירים ומאושרים הרבה יותר.

הבנתי שאנחנו אנשים ולא רק אנשי מקצוע, ובוודאי יש לנו הרבה יותר מה לתת מלבד הקריירה שלנו, חשובה ומובילה ככל שתהיה. אני מאמינה שאצל רובנו יש את זרעי הנתינה וההתנדבות אבל מהרבה מאד סיבות הם נשארים אצלנו ולא פורצים החוצה. אם זה בגלל החיים או החשש שאין לי מה באמת לתת.

נתינה עבורי אינה בהכרח נתינה חומרית של כסף אלא ובעיקר נתינה תשומת לב וזמן, של נוכחות אותנטית שלנו, הקמתי מיזם התנדבותי של כ-100 נשים שמשפיעות על יותר ממאתיים נערות שחיות ב-4 פנימיות באזור ת”א והמרכז, הקמתי קרן מלגות למימון תואר לסטודנטיות  בוגרות פנימיות ובמסגרת פעילותי כיו”ר משותפת בחטיבה החברתית יצרנו ליותר מאלף עורכי דין פרוייקטים התנדבותיים מסוגים שונים.

מעבר לזה שהנתינה וההתנדבות הופכת אותנו לאנשים טובים יותר היא ממגנטת אלינו חזרה אנשים טובים ואיכותיים , שפע כלכלי ונראות אחרת בעולם הזה.

העצה הכי טובה שלי אליכם זה רוצו להתנדב, כמו כל שריר אחר בגוף זהו סוג של אימון אשר לדעתי הוא המשתלם ביותר.    

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  • תנהיג ולא תנהל, תן דוגמא אישית לצוות שלך ותוביל אותם אישית למקומות אליהם תרצה שיגיעו.   
  • ניהול רגשי מבוסס ערכים – אני מאמינה שמנהל שנותן מקום לצד הרגשי והערכי שלו ושל עובדיו לצידו של הראש בהכרח יאפשר לצוות שלו לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם.
  • תקבע חזון ברור ואותנטי לחברה – חזון שאתה בכל נימי נפשך מאמין בו ואל תחשוש לסחוף את כל החברה לעברו. מנהל עם חזון הוא המצפן הטוב ביותר של החברה.       

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

  • תודעה של צמיחה 
  • אינטליגנציה רגשית 
  • גידול וחניכה של מנהלי משנה
  • קבלת החלטות 
  • פידבק ומשוב לצוות  

המהלך הניהולי של השנה

לאחר מספר תיקים מורכבים שניהלנו במשרד בבתי הדין הרבניים השנה החלטתי בתמיכת הצוות המקצועי שלי לפתוח מחלקת בג”צים בתיקים עקרוניים ומהותיים.  

מחלקה זו תשלב את הן המקצועיות הבלתי מתפשרת של המשרד והן את היותנו משרד מתנדב בעל ערכים. מהלך זה הלהיב את כל הצוות המקצועי במשרד אשר נחוש לשלב ידיים למען מטרה ראויה זו.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

השופטת רות ביידר גינסבורג מהווה דמות מופת ואם רוחנית ששינתה את מהלך ההיסטוריה המשפטית בכלל והנשית בפרט. בנחישות ותוך לחימה מתמדת ניפצה תקרות זכוכית, השמיעה את קולה באופן ברור שאינו משתמע לשתי פנים תוך שהיא הן כשופטת, הן כאישה והן בת-אדם העלתה את נושא האתיקה, הנגישות והנראות על דגלו של בית המשפט כלוחמת שוויון וצדק מתוך רצון להשיג חברה חומלת. אין ספר שהאור שלה ימשיך ללוות ואותי כמגדלור.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

דווקא סרט שראיתי עם בני הצעיר לאחרונה Free Solo המספר על תשוקה עצומה , התמודדות עם פחד עצום , והחלטות גורליות חידדה לי עד כמה החיים שלנו יכולים להיות עצומים ומרגשים מצד אחד או אפורים ומשעמים מצד שני והכל מתחיל ונגמר בבחירות שלנו.   

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

האמת שאני כיום חיה את חלומותיי ונהנית כל בוקר מחדש מהעבודה. נראה לי שאני מפתחת ומתפתחת בדיוק לכיוונים המדויקים עבורי ומצליחה לשלב בין העולמות החשובים לי ביותר- זוגיות ואימהות יחד עם עבודה מקצועית והתקדמות עסקית וכלכלית ולתוך זה לשלב את הספורט , הצילום, רגעי המדיטציה – אז אני לגמרי חייה את החלום.