חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שרון סברייגו

מנכ"ל, מייסדת Mobilize מובילייז

שם ושם משפחה: שרון סברייגו 

השכלה: תואר ראשון, מצטיינת דיקן, ממשל ודיפלומטיה, המרכז הבינתחומי הרצליה

מזל אסטרולוגי: מאזניים

חברה: Mobilize  מובילייז

אתר אינטרנט: www.mobilize.io

תפקיד: מנכ״ל מייסדת                          

משפט מפתח

“True Leaders don’t create followers, they create more leaders” Tom Peters

בתרגום חופשי: מנהיגים אמיתיים לא עוד מייצרים מעריצים, הם מטפחים עוד מנהיגים

הדרך לתפקיד

לפני 10 שנים, לאחר שנים של תפקידים בהיי-טק ומעורבות חברתית-אזרחית – נוכחתי לראות שיש טרנד חדש שמתהווה לו מול עיני – ניהול קהילות. שמתי לב שקהילות הופכות לאט לאט להיות גורם מכריע בהצלחה של ארגונים – עסקיים וחברתיים. למרות שבעבור הקהל הרחב ׳קהילות׳ היה שם נרדף לקבוצות אמהות או מתנדבים – יכולתי להבחין שקהילות הופכות להיות המרכיב הסודי של כל ארגון שרוצה לגדול מהר, באופן ויראלי ולקבל גל תמיכה אדיר של אנשים שמאמינים איתם בדרך.

באותה עת – למרות שקהילות הפכו להיות כה קריטיות – היה מחסור בכלים טכנולוגיים שיעזרו למנהלי קהילות לבצע את תפקידם. ניסיוני מצד אחד כמנהלת קהילות, ומצד שני כאשת טכנולוגיה אשר ראתה אינספור כלים טכנולוגיים מקצועיים, עורר בי את ההבנה שיש פה הזדמנות אדירה לבנות פלטפורמה טכנולוגית שתשרת את אנשי המקצוע המובילים של העתיד – מנהלי קהילות.

תוך שנה מסיום התואר הראשון, הקמתי את מובילייז והובלתי את החברה כמנכ״לית המייסדת. במסגרת התפקיד, עברתי לסיליקון ואלי כדי לתת לעסק הזדמנות לכבוש את השוק הבינלאומי והובלתי כמנכ״לית מספר חזיתות שונות בו זמנית: גייסתי שותפים ומשקיעים, בניתי וניהלתי צוות בינלאומי בסן פרנסיסקו ותל אביב, הובלתי את התכנון האסטרטגי של המוצר ובניתי את מערך המכירות והשיווק של החברה. יחד – בנינו פלטפורמה טכנולוגית חדשנית, גייסנו למעלה מ-75 מיליון שקל, ואנחנו משרתים למעלה מ-2500 קהילות ברחבי העולם, כולל ארגונים ענקיים כגון האו״ם, המועמדת לשעבר לנשיאות ארה״ב, מפלגה מובילה בישראל, גוגל, מיקרוסופט ועוד רבים וטובים.

כיזמית, תפקיד המנכ״ל משתנה תדירות – ככל שהחברה גדלה כך גם תחומי האחריות והתפקידים שהמנכ״לית צריכה לקחת על עצמה גדלים וזה כשלעצמו האתגר המעניין ביותר בתפקיד המיוחד הזה.

על עצמי 

אשה, אמא, מנכ״לית ויזמית אשר מאמינה בכוחה של קהילה – ביכולת והעוצמה הנדירה של קבוצה גדולה של אנשים שמתארגנים יחד להשיג כל מטרה ולשנות את העולם.

עצה טובה שקיבלת

תתמקדו במה שאתם הכי טובים בו, ועשו מיקור-חוץ לכל שאר המשימות

Do what you do best and outsource the rest

העצה הזו מלווה אותי בכל רובד בחיי. בתור מנכ״לית, והיום גם אשת משפחה – כמות המשימות והאחריות רק גדלה מיום ליום. עוד שהייתי סטודנטית קיבלתי את העצה הזו מאשת אקדמיה בכירה ורבת פעלים, והבנתי שכדי לבנות מיזמי ענק ולייצר את השינוי שאני רוצה לראות בעולם – חשוב לדעת לבנות סביבי מערכת תמיכה חזקה ופעילה – לגייס חברי צוות, ועזרה מכל סוג שהיא. והכי חשוב – להבין באמת מה החוזקות שלי – ולשחרר פרויקטים אחרים לאנשים סביבי ולסמוך עליהם לבצע את זה על הצד הטוב ביותר.

לכל מנכ״ל יש מספר חוזקות שיכולות להיות המרכיב הסודי של הצלחת העסק – אם זה במוצר, שיווק, מכירות וכו׳ – ולכן חשוב שכל מנכ״ל ישקיע זמן בהבנת החוזקות המשמעותיות שלו ויוודא שמירב זמנו מושקע בפעילויות אשר תואמות את החוזקות שלו ותורמות לארגון בצורה המקסימלית. אני נתקלת רבות במנכ״לים שרוצים שהכל יהיה מושלם ולכן ידם בכל. מצבים כאלו יוצרים מצד אחד תסכול בקרב האנשים סביבם שרוצים שיסמכו עליהם ומצד שני – מנכ״לים מותשים שמפספסים את הדברים החשובים ביותר. האנשים המצליחים ביותר שפגשתי הם תמיד אלו שידעו לבנות סביבם מערכת תמיכה חזקה וביצועיסטית.

עצה טובה לתת 

בנו סביבכם צוות חזק שכיף לכם לעבוד איתו – גייסו אנשים שאתם מאמינים ביכולות שלהם, סומכים עליהם בעיניים עצומות וכאלו שיש להם מספיק הנעה פנימית להצליח ולעשות הכל על הצד הטוב ביותר.

צוות חזק הוא צוות שאיתו אפשר לבנות תרבות ארגונית של שקיפות, כנות, אחריותיות והכי חשוב – אכפתיות אחד מהשני ואכפתיות לחוויה של הלקוחות.

צוות חזק באמת, הוא צוות עם מספיק ביטחון עצמי כדי לקבל ולתת משובים כנים, ומצד שני צוות עם מספיק ענווה כדי לדעת שאף פעם לא מפסיקים ללמוד.

בניית צוות חזק מתחילה בתהליך גיוס טוב – המערב את כל הצוות. ובאומץ לשחרר אנשים שלא מתאימים.
או כמו שאחת מהיועצות שלי אמרה לי פעם: אף פעם אל תתני למישהו להחריב לך את התרבות הארגונית.
והשקיעו מכל הלב באנשים שאתם כן רוצים סביבכם – וודאו שיש להם את כל הכלים, התמיכה והסביבה הנכונה להיות יצירתיים, אפקטיביים והכי חשוב – גאים בעשייה שלהם ובעלי תחושת שייכות והשפעה בארגון.

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

תמיד תהיו מעודכנים ומחוברים לשטח – תדעו ותכירו את חווית הלקוח ותוודאו שכל הצוות שלכם נושא איתכם באחריות לחווית לקוח איכותית וחיובית. חווית לקוח מתחילה בשיווק ורגע המכירה, ממשיכה באיכות המוצר ובחווית שירות לקוחות. בימינו, חווית לקוח בינונית אולי מייצרת הצלחה רגעית ומהירה, אבל היא המתכון לכישלון בטווח הארוך.

הכירו את התקציב שלכם ותעקבו אחריו באדיקות. הארגונים החזקים ביותר שאני מכירה הם תמיד אלו ששלטו בתקציב שלהם ביד רמה ווידאו שהעסק בריא ויציב לאורך זמן. בחברות סטארטאפ או ארגוני ענק, יש לפעמים נטייה לאבד את השליטה ולהאמין שככל שיש צמיחה – התקציב יתאזן. אבל אחריות פיסקאלית היא האחריות הגדולה ביותר שיש למנכ״ל – כלפי המשקיעים שלו, העובדים וגם הלקוחות.

אל תפחדו לשאול שאלות – בתור מנכ״לים המציאות סביבנו משתנה כל הזמן, נכנסים משתנים חדשים, אנחנו צריכים להבין תחומים שונים ומגוונים – אם זה כלכלי, משפטי, טכנולוגי או כל דבר אחר – זה לא טריוויאלי שתדעו הכל מראש. ולכן לא מעט מהלמידה קורית תוך כדי תנועה – אז אל תתביישו לשאול אף שאלה – רק ככה תלמדו ותקבלו הבנה מעמיקה של כל הרבדים של העסק שלכם.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

יכולת לחלום בגדול כדי לייצר חזון מעורר השראה וחדשני לעסק שלכם

תכנון לטווח ארוך ויכולת לתרגם זאת לצעדים בטווח הקצר

יכולת הקשבה אמיתית לצוות וללקוחות שלך

יכולת להביע את דעותייך ורעיונותייך בצורה בהירה

והכי חשוב – התמדה ואורך רוח.

אגב – אף אחת מהתכונות הללו אינה תכונה מולדת – המשיכו לפתח את עצמכם ולחדד את יכולותיכם לאורך הדרך.

המהלך הניהולי של השנה

מהלך משמעותי ביותר שהובלתי בעסק בשנים האחרונות הוא מחקר שוק מעמיק ומשמעותי אשר עזר לנו למקד את הפעילות שלנו ולבנות מפת דרכים להתרחבות ובנייה מחדש של המוצר בשיטת Crossing the Chasm (ע״פ ספרו של ג׳פרי מור). במשך חודש ימים – גיבשנו קבוצת מחקר אשר כללה נציגות מכל המחלקות בחברה – מוצר, שיווק, פיתוח, מכירות, שירות לקוחות ועוד. יחד, שוחחנו עם למעלה מ-100 לקוחות, ניתחנו את השווקים השונים אליהם אנחנו פונים, למדנו מחדש מה עובד ולא עובד, איזה מוצרים יש לפתח ומה הלקוחות שלנו מבקשים ומלמדים אותנו.

המהלך הזה עזר לנו להבין יותר לעומק את הלקוחות שלנו, את הפערים שלנו בשיווק ובניית מוצר, איפה אנחנו מצטיינים ואיפה צריך להפסיק להשקיע והכי חשוב – את השווקים הפוטנציאלים שאנחנו יכולים להתרחב אליהם בשנים הקרובות. מאחר ומדובר במהלך אשר לוקח משאבים רבים ולרוב מבצעים אותו מדי כמה שנים כדי להבין את הפוטנציאל של הארגון ובמה להתמקד. באופן שוטף, אני מאמינה שכדי להישאר מחוברים לשטח ולהבין את העסק לעומק – כל מנכ״ל.ית צריכים לייצר לעצמם שגרה בה מדי חודש הם משוחחים ישירות עם מספר לקוחות וחברי צוות ממחלקות שונות.

מעבר לזה, השנה האחרונה הייתה מוקדשת למהלך החשוב ביותר בחיי – לידת בני הבכור ובניית המשפחה והקהילה שלי. בגלל האילוצים שהגיעו עם מגפת הקורונה – בניתי וטיפחתי קהילה קרובה – קהילה אשר מלמדת אותי מקרוב מה הלקוחות שלי צריכים ונותנת לי השראה למוצרים חדשים. כי אין מהלך משמעותי יותר מאשר להיכנס לנעליהם של הלקוחות כדי להבין מה הם באמת צריכים.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

המודל לחיקוי שלי לאורך השנים במובילייז הן חברות טכנולוגיה כמו סיילספורס והאבספוט – תוכנות שהפכו להיות פריט-חובה לכל איש מקצוע מתחום המכירות או שיווק-מבוסס תוכן. ולא רק שאלו חברות שבנו מוצרים משמעותיים, הם גם מובילים בתחומם ומהווים דוגמא למוצרים בעלי תמחור נגיש – Bottom up pricing.

בתור מנכ״לית, מקור ההשראה ומודל לחיקוי שלי, הוא אבא שלי, מנכ״ל מהטובים בעולם, שממנו אני לומדת כל פעם מחדש על חדשנות בניהול ארגון, עבודת צוות וניהול אנשים, בניית עסק ובייחוד – על חוסן אישי ואומץ אינסופי.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

Delivering Happiness של טוני שיי, המנכ״ל האגדי של זאפוס שהפך את החברה שלו ממבנה ארגוני קלאסי – לארגון שטוח נטול היררכיה. דוגמא קטנה מהספר למהלך גאוני שהפך את זאפוס להצלחה שהיא – כחלק מתהליך הקבלה לארגון, כל עובד – לא משנה מה תפקידו, צריך לעבוד מספר ימים בצוות שירות הלקוחות של החברה. מהלך שיצר תרבות מדהימה של איכות וחוויית לקוח מצוינת.

ספר אחר שהפך לגמרי את הדרך שבה אני בונה את החברה שלי הוא Crossing The Chasm – ספר מנהל עסקים קלאסי, המציע גישה אנליטית למחקר שוק ובניית אסטרטגיה. בזכות הספר הזה, גייסתי את כל הצוות שלי לנתח את השווקים הפוטנציאלים שלנו – ותוך חצי שנה המצאנו את עצמנו והמוצר שלנו מחדש והכפלנו את המכירות שלנו.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

בד.נ.א שלי אני מנכ״לית ויזמית והשאיפה שלי כיום היא לקחת את היכולות שלי ולמנף אותם כדי לשנות את הדרך שבה אנחנו חיים במרחב האורבני. לבנות בישראל ובעולם מודל מחייה חדש המאפשר לכל אדם להיות מוקף בקהילה המאפשרת לו להרגיש שייך ובעל ערך.