חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אבי פרץ

מנכ"ל פתרונות אפקטיביים

שם ושם משפחה: אבי פרץ
השכלה: תואר ראשון במנהל עסקים
חברה: פתרונות אפקטיביים
אתר: www.esg.co.il
תפקיד: מנכ”ל

משפט מפתח

“תתייחסו לעובדים שלכם כמו ללקוחות שלכם.”

הדרך לתפקיד

התחלתי את דרכי המקצועית בתפקיד של מנהל מחלקת רכש, עבדתי בשלושה ארגונים שונים כדי לצבור ניסיון, בארגון שיווקי תשלובת אלוני, ארגון יצרני, כרמית תעשיות ממתקים, ארגון שירותי — ויצו העולמית.

עבודת הרכש בגופים מגוונים סייעה לי להתקדם ולהכיר עולמות תוכן שונים ומשם עלה לי הרעיון להקים את פתרונות אפקטיביים — גוף יועצים שמעניק שירותי ייעוץ.

  • ב־ 2002 יצאנו לדרך עם שותפים מוכשרים בשם אייל יקר, תומר יגאלי ונתן פרקש.
  • ב־ 2011 ביצענו אקזיט ראשון בו מכרנו 50% מהחברה לקבוצת דוידוף, למנהל בחסד עליון בשם רוני דוידוף שלימד אותנו ניהול ברמה גבוהה וסייע לנו להגדיל את תוצאות החברה ב – 300%.
  • ב־ 2018 חתמנו על אקזיט שני ומכרנו 80% מהחברה לקבוצת פורמולה — הבעלים של זאפ, מטריקס, מיכפל ועוד קבוצת חברות שמעסיקות כ־ 18,000 עובדים.
  • ב־ 2020 רכשנו את חברת קול המס שמתמחה בעולמות השכר והתפעול הפנסיוני.
  • ב־ 2021 רכשנו את קבוצת ניר דובדבני והוספנו זרוע מקצועית בעולם השיווק, המכירות והמכללות.
  • ב־ 2022 רכשנו את קבוצת “אלון אולמן הקוד המנצח” והקמנו את הבית להצלחה בחיים ובעסקים

על עצמי

איש משפחה, איש של אנשים ושל מערכות יחסים, מאוזן,  יזם בנשמה, אוהב ללמוד, כל הזמן בתנועה, חייב להבין ולדעת את הפרטים ( אני עובד על להיפטר מזה ), חי את החלום האישי שלי, אוהב לקרוא ספרים, לכתוב ולשחק טניס.

עצה טובה שקיבלתי

לפני שנים, בתחילת דרכי בעולם המנכ”לות, הביקורת שהופנתה כלפיי, ובצדק, הייתה שאני לא תמיד מזהה חולשות של אנשים, ולא יודע להיפרד מאנשים לא מתאימים. חבר טוב ייעץ לי לפני כ–15 שנה לדמיין ביני לבין עצמי מפעם לפעם, מה יקרה אם כל אחד מחברי הצוות יספר לי שהוא עוזב.

התוצאה נפלאה, מכיוון שאם הדבר הראשון שאתה חושב הוא מה אני צריך לעשות על מנת שאותו אדם יישאר, אנחנו על המסלול הנכון. וכנ”ל ההיפך. אם התחושה הראשונית שלך היא הקלה, אז מדוע האדם הזה נמצא כיום בארגון”.

 לתפיסתי קיימות 3 קטגוריות לניתוח עובדים

  • נדרש – העובד נדרש לארגון
  • אדישות – עובד במצב בינים , עובד בינוני  – במידה וישאר אז זה בסדר  במידה ויעזוב זה בסדר
  • הקלה – עושה טוב לארגון בלעדיו

מה קורה במצב שאתה רוצה לשאול את עצמך האם העובד הנכון נמצא בתפקיד הנכון?

אתה צריך לשאול את עצמך במידה והיית מגייס עובד לתפקיד הנוכחי , האם היית קולט את העובד הנוכחי – במידה וכן אז הוא העובד המתאים במידה ולא אז…

עצה טובה לתת

  • כל שנה אני בוחר מילה / מושג / רעיון – שלאורך כל השנה הופך להיות חלק מהשפה של הארגון – שנה שעברה זה היה פוקוס,
    השנה בחרתי פי 10 The 10X rule (גרנט קרדון) – אני מוכן לבחון כל רעיון ובלבד שיציג גידול משמעותי / עצום בתחום הרעיון ואני מזמין את העובדים / היועצים / הדירקטוריון לקחת חלק בקידום מושג פי 10 – תוך 3 שבועות מהשקת העיקרון הפי 10 אישרנו פיתוח של מחלקה חדשה בתחום המכירות מרעיון שהועלה על ידי אחד העובדים בחברה.
  • להתייחס לעובדים שלך כמו ללקוחות שלך וללקוחות שלך כמו לעובדים שלך.
  • פוקוס – בכל פעולה שאנחנו עושים – לשאול את עצמנו מה המטרה – מה יוצא ללקוח ומה יוצא לנו – להתמקד בדבר אחד, ולעשות אותו הכי טוב שאפשר.
  • לחשוב במונחי שכפול – תמיד תשאל את עצמך מה הסקייל של כל החלטה ותקדם רק את ההחלטות עם פוטינציאל הגדילה המשמעותי ביותר – רעיונות של פי 10.
  • להקיף את עצמך במומחים, במקצוענים, לחלוק ולשתף כל הזמן – “אני מגייס אנשים גדולים ממני ואז אני זז כדי שלא להפריע בדרכם” – לי איאקוקה
  • ללמוד…ללמוד…ללמוד
  • להיות פריק של נתונים – איסוף ניתוח וקבלת החלטות, שקיפות לכלל הארגון
  • לנהל, למדוד ולבקר יעדים – יומי שבועי חודשי שנתי
  • להסתכל על העולם בצורה הסתברותית ולא בצורה מוחלטת – לא להגיד שטראמפ יהיה הנשיא הבא אלא להגיד שיש סיכוי גבוה שהוא יהיה ( פרופ’ יוסי יסעור )
  • קבלת החלטות – הכאב מהפסד הוא כפול מההנאה מרווח, המרירות של הכישלון היא כפולה מהמתיקות של ההצלחה אנשים נוטים לא לקבל החלטות אקטיביות אנשים מתנגדים לשינוי אם יקרה דברים טובים אז אנשים ייהנו קצת ואם התוצאה שלילית הם יסבלו הרבה לכן הנטייה לא לעשות שינויים דרמטיים – לא לקבל החלטות ( פרופ’ יוסי יסעור )

מהניסיון העשיר שלך, מספר טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  1. להיות מנהיג – מנהלים יוצרים יעדים, מנהיגים יוצרים חזון – למנהיגים יש אנשים שעושים מעל ומעבר כדי ללכת בעקבותיהם
  2. להיות יצרן של – מוצר מעולה / שירות מעולה / תוכן מעולה – איכות על חשבון כמות.
  3. לאמץ ולחבק טכנולוגיות – 90% מהדברים מחשבים עושים טוב יותר מבן אנוש.
  4. להיות נחוש – שום דבר בעולם לא יכול לנצח התמדה ונחישות
  5. להיות הגון והוגן – משתלם להיות הוגן – בטווח הקצר זה נראה לא כלכלי אבל בטווח הארוך זה חוזר אליך Big Time והיכולת שלך להעביר רעיונות, מהלכים זוכים לשיתוף פעולה מתוך הכרת תודה והערכה למי שאתה.
  6. להיות ישר – כל הזמן בכל החלטה – מייתר את הצורך בחשיבה מעבר למה שנדרש, מקצר תהליכים, קובע סטנדרטים להתנהגות והתנהלות.
  7. להיות אופטימי להישאר חיובי זו אחת התכונות המשמעותיות ביותר עבור מנהיג – המסר שההנהלה משדרת זה המסר שהארגון מקדם – אם האנרגיה למעלה גבוהה זה מחלחל לכל הארגון.
  8. להיות אמיץ – תחשבו בגדול תנצחו בגדול – עסק שרוצה לצמוח לא יכול להיות בצד הבטוח – הוא צריך להיות בצד של יצירת הזדמנות ענקית שתביא הצלחה גדולה.
  9. להיות החלטי – החלטות חייבות להתקבל במסגרת הזמן שנקבעה להן – הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לארגון זה חוסר החלטיות – זה קל להגיד כן, זה חכם להגיד לא.
  10. להיות סקרן – חובה לעודד , לדרוש, לחקור, כדי להמציא , לשנות, נדרשת סקרנות שתוביל לחקר שתוביל לתוצאות.
  11. להיות מתחשב – כי זה אנושי, כי לא הכל מסתכם במספרים, כי אנחנו צריכים לזכור מאיפה באנו ולאן אנחנו הולכים, כי זה כיף לעשות יחד, לעזור ולקבל עזרה.
  12. להעניק אוטונומיה לעובדים גם כשהם טועים, גם שמנסים משהו חדש ולא יוצא טוב – החופש הזה מייצר פלאים – מנהלים צריכים לתת לעובדים תחושת ביטחון ואמון.
  13. להביע הערכה – שבחים אומרים בפומבי , ביקורת פנים מול פנים – כולנו זקוקים להערכה, לדעת שעשינו משהו טוב, זה מעצים אותנו וגורם לנו לגדול.
  14. לתת משוב – לשאול את העובד מה אני יכול לעשות אחרת כדי לעזור לך להצליח יותר? ואיך אני יכול לעזור לך כדי להצליח, מנוע הצמיחה של חברות מבוסס על המוטיבציה של העובדים. חברה שהעובדים בה יותר אוהבים את מה שהם עושים ומשקיעים יותר בעבודה, מצליחה יותר.
  15. לשאול שאלות –תפקידו של המנהל זה לא לדעת את כל התשובות אלא לשאול את השאלות הנכונות, שום דבר לא מובן מאליו, ליד כל דבר צריך לשים סימן שאלה לפני סימן קריאה, איך ניתן לשפר ? אין ניתן למקסם, איך ניתן להכפיל? אין ניתן לעשות פי 10?
  16. להעסיק עובדים על סמך הגישה שלהם ולא על סמך המיומנויות שלהם! – מיומנויות אפשר ללמד” סיימון סינקגישה זו דרך חיים – היכולת להקשיב, ללמוד דברים חדשים, לתקשר עם אנשים, להתפתח – אלו כישורים מנצחים.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

  1. קבלת החלטות
  2. נחישות
  3. מנהיגות
  4. פסיכולוג
  5. סבלנות ואהבה

כל זה מוביל ל…

  1. עבודה קשה מנצחת כשרון” – טל בן חיים שחקן כדורגל ישראלי – מעט כישרון , טונות של סבלנות , עבודה קשה, התמדה, נחישות בסופו של דבר משתלמים – טל בן חיים שיחק במועדונים הגדולים בעולם בכדורגל בשיאם (צ’לסי, מנצ’סטר סיטי).

המהלך הניהולי של השנה

כניסה לשווקים חדשים ופיזור סיכונים, הקמה של מוקד טלפוני ומתן שירות ללקוחות עסקיים קטנים – יצירת הכנסה חדשה לחברה עם אפשרויות גידול בעתיד,

פיתוח מומחיות בעולם הייעוץ האישי למנכ”ל – טיפול בעולמות הפיננסים, הפנסיה, המסמכים המשפטיים, השכר והרכב במקום אחד – מוצר מטורף עם ביקוש אדיר שסוף סוף שם את המנכלים במקום הראוי שלהם – מקום 1 בארגון.

כתיבת ספר – זה חידד לי את העוצמה והמובילות שלנו בתחום הייעוץ למנכ”לים

מודל לחיקוי או מקור להשראה

עינת פרץ ד”ר לניהול זוגיות וקבלת החלטות.

אלי פרץ – אבא שלי שלימד אותנו סבלנות ואהבת אדם.

רוני דוידוף – קבוצת דוידוף – אוניברסיטה לניהול –  לימד אותי איך לנהל, איך להיות מפוקס.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך 

ספר  – ניהולוגיה – מדריך ישראלי אמיתי לניהול

סרט  – מאני בול של בראד פיט – שתל בי את התובנה שתמיד 2 אנשים / עובדים / ספקים יהיו טובים מכוכב אחד.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד 

להיות דירקטור שיוכל לסייע למספר חברות מגוונות בישראל.

לקחת חלק פעיל בחלוקת מזון ומצרכים לאנשים טובים.

לבנות נחלה גדולה לכל המשפחה ולעשות ארוחות ערב משותפות ל50 בני משפחה ויותר.