חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיגל יניב פלר

מנכ"ל עמותת רשת התורמים Jewish Funders Network

שם ושם משפחה: סיגל יניב פלר

השכלה: תואר ראשון בביולוגיה ומדעי הסביבה מהאוניברסיטה העברית, תואר שני במדעי הסביבה מהאוניברסיטה העברית

חברה: עמותת רשת התורמים Jewish Funders Network

אתר: www.jfn.org.il

תפקיד: מנכ”ל

משפט מפתח

“We make a living by what we get, but we make a life by what we give”.
Winston Churchill

 “אנחנו מתקיימים ממה שאנחנו מקבלים, אנחנו חיים ממה שאנחנו נותנים”
וינסטון צ’רצ’יל

הדרך לתפקיד

נולדתי בארה”ב ועליתי לארץ בגיל 6. גדלתי ברחובות ובתיכון עברתי ללמוד בתיכון לחינוך סביבתי בשדה בוקר, שם זכיתי ביכולת להתבונן במרחב שסביבי, להרגיש קשר עמוק לאדמה ולהכיר בערך ההשתייכות לקהילה. בשרותי הצבאי שירתתי כמדריכת טיולים בבית ספר שדה ״חרמון״ של החברה להגנת הטבע.

לאורך תקופת הלימודים האקדמיים שלי, עבדתי במסגרות חינוך בלתי פורמאלי עם סטודנטים עולים ונוער אמריקאי מחו”ל – בקשת רחבה של תפקידים ותכניות. בתקופה הזו התחדדה אצלי הזהות היהודית והישראלית, התעצבה המנהיגות שלי והתחוורה בי ההכרה על ערכה העצום של עבודת צוות עמוקה ואיכותית. 

בתוך הנתיב המתעצב לו בהתפתחותי המקצועית, הגיעה נקודת מפנה בדמות מודעת דרושים קטנה בעיתון שגרמה לכמה מחברי הטובים להפנות את תשומת לבי אליה ולשכנע אותי להגיש מועמדות וכך, בשנת 2001 בגיל 29, נבחרתי להיות המנכ”לית המייסדת של שותפות ייחודית, ראשונה מסוגה בארץ, בין קרנות פילנתרופיות, בתחום איכות הסביבה בישראל-“הקרן לסביבה ירוקה” וקרן של”י. זכיתי להקים ולנהל את הקרן במשך עשור שנים במהלכו גייסנו וחילקנו מיליוני דולרים לחיזוק התנועה הסביבתית בישראל. לאורך השנים האלה ומתוך ראייה רחבה ועמוקה של שינוי מערכתי בר קיימא והנעת תהליכים ארוכי טווח, סייענו להעביר הצעות חוק, לקדם מודעות סביבתית, להרחיב את החינוך הסביבתי ולהעצים את האקטיביזם האזרחי בתחום.

בשנת 2011, לאחר עשור כמנכ״לית הקרן, כהחלטה משפחתית, יצאנו לשליחות מטעם משרד החוץ בהונג קונג. בתקופה זו, שארכה שלוש שנים, כיהנתי כנציגת ״קרן היסוד״ בהונג קונג ואסיה ועבדתי עם הקהילה הפילנתרופית היהודית שם. בשנים הללו הועמקה היכרותי עם גווניה התרבותיים השונים של יהדות התפוצות, עם ההבנה בחשיבותה של מערכת יחסים חזקה בין ישראל לקהילות היהודיות ברחבי העולם ועם הקשר האמיץ שיש ליהודים רבים כלפי ישראל – גם אם מרחוק.

בשנת 2015, חזרתי ארצה והצטרפתי לצוות רשת התורמים JFN בישראל -ארגון בינלאומי שהוקם בארה”ב על ידי קבוצה של פילנתרופים יהודים, במטרה לעודד פילנתרופיה איכותית באמצעות בניית רשת של שיתוף, עשייה ולמידה. ב- JFN כיהנתי כמנהלת שירותי הייעוץ האסטרטגי וליוויתי עשרות תורמים, משפחות וקרנות בעלות הון בגיבוש ועיצוב הנתינה שלהם בישראל.ֿ

במהלך השנים מוניתי לסמנכ”ל הארגון ובשנה האחרונה למנכ”ל JFN ישראל.