חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רות דיין

מנכ"ל רות דיין -חברת עו"ד

שם ושם משפחה: רות דיין וולפנר  

השכלה: תואר ראשון בקרימינולוגיה מאוניברסיטת בר אילן, תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת ת״א

מזל אסטרולוגי: טלה

חברה: רות דיין חברת עו״ד

אתר אינטרנט: www.ruthdayan.co.il

תפקיד: בעלים ומנכ”לית                            

משפט מפתח

קארמה איז א ביץ׳

הדרך לתפקיד

שנה לאחר שקיבלתי את רישיון עריכת הדין פתחתי משרד קטן יחד עם שותפה. את שבע השנים הראשונות שלנו עברנו בניסיונות בלתי פוסקים להגדיל את מעגל לקוחותינו, שאכן גדל אך בקצב איטי מהמצופה. כעבור 7 שנות שותפות פירקנו את השותפות ובתחילת שנת 2005 יצאתי לדרך חדשה כשאני מלאת חששות. בשלב הזה כבר הבנתי שיש חוקים להצלחה, ושניתן ללמוד אותם. קראתי באותה עת את הספר אבא עשיר אבא עני של רוברט קיוסאקי, שאחד המשפטים בו ״תרומת כסף היא סודן של המשפחות העשירות ביותר״ יחד עם ההמלצה לתת מה שרוצים לקבל, הביאו אותי להכרה בחשיבותה של הנתינה ולהחלטה להתנדב לפרויקט פרו בונו של לשכת עורכי הדין ולייצג בכל נקודת זמן לפחות תיק אחד ״פרו בונו״ (ללא עלות).

ההחלטה הזו הוכיחה עצמה, והמשרד הקטן שהקמתי הלך וגדל מדי שנה. ערך הנתינה שימש נר לרגלי גם בהמשך הדרך. שאפתי בכל התנהלותי לתת ערך ולעשות תמיד את האקסטרה מייל עבור לקוחותיי. לא חששתי לחלוק את ידיעותיי וניסיוני המקצועי, וכבר שנים אני כותבת בלוג פופולרי שעוקב אחר חוויותיי וניסיוני המקצועי.

גם ביחסיי עם עובדי משרדי שאפתי תמיד לתת יותר מהמקובל במשרדי עורכי דין – תנאים טובים, השתלמויות, פעילויות העשרה,  וקיבלתי יותר בחזרה. במרוצת השנים הלך המשרד וגדל, הוא מדורג מזה שנים ארוכות בצמרת משרדי עורכי הדין בתחום דיני המשפחה והירושה, ונחשב כאחד המשרדים הגדולים והמובילים בתחום.

על עצמי

ילידת 1969, נשואה בשנית לדן ואמא לאופיר (סטודנטית למשפטים ולאסף (חייל). בת-אדם, אמא, בת זוג, אשת משפחה, עורכת דין, בלוגרית, סופרת, מרצה, מרתוניסטית, צוללנית, מטפסת הרים.

עצה טובה שקיבלת

״קודם כל תהיו בני אדם״ הייתה אימי חוזרת ואומרת לנו. יותר חשוב מלהיות חכמה ויפה ומוצלחת, תהיי בנאדם. לפני הכל תהיי בנאדם. בנאדם ערכי ומוסרי היא התכוונה, בנאדם טוב שלא עושה רע בשביל לפגוע. זה נטמע בי והפך ברבות השנים למשפט קארמה איז א ביץ׳, שמשמעותו הראשונית היא – תעשו טוב תקבלו טוב, תעשו רע – תקבלו רע.

עצה טובה לתת

קחו אחריות על כל מה שקורה לכם. לקיחת אחריות היא תמיד עניין של בחירה. כשאנו בוחרים להאשים אחרים אנו בוחרים במודע או שלא במודע להיכנס לעמדת הקורבן. זה שפגעו בו, שעשו לו, שדפקו אותו. השאלה אם אנו לוקחים או מסירים מעלינו אחריות עולה בדרך כלל בעיתות משבר. על הצלחות קל מאוד לקחת אחריות, על משברים פחות. למעשה הדרך הקלה היא להסיר אחריות ולתלות אותה בגורם חיצוני שפגע בך. סטיבן קובי, מחבר הספר שבעה הרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד (הוצאת אור-עם), עוסק בפרואקטיביות, ההרגל הראשון של אנשים אפקטיביים במיוחד.

משמעותה של הפרואקטיביות, לפי קובי, היא שאנו אחראים לחיינו. ולכן התנהגותנו היא פועל יוצא של הבחירות וההחלטות שלנו ולא של התנאים בהם אנו נתונים. כאשר אנו לוקחים אחריות על חיינו אנו נעים ממעגל הדאגה בו אנו פאסיביים, למעגל ההשפעה, בו אנו לוקחים אחריות ופועלים כדי לשנות את הסיטואציה בה אנו מצויים. קובי הגדיר אחריות (responsibility) כיכולת (ability) לבחור את תגובתנו (response). אנשים אפקטיביים במיוחד בוחרים את תגובותיהם ולוקחים עליהן  אחריות, במקום להאשים את הנסיבות או אנשים אחרים במצב.

מהניסיון העשיר שלך, 3 טיפים שיעזרו למנהל להצליח

  • תמיד לתת ערך, בנדיבות, מבלי לבדוק שלא נוצלת, או קיבלת תמורה מספקת. בסופו של דבר ובמתמטיקה של החיים – תרוויח מכך הרבה יותר.
  • לדעת לאתר את העובדים הנכונים, ולשחרר מהר את אלו שלא עומדים בסטנדרט. את הטובים לטפח ולהעצים מבלי לחשוש.
  • לתת דוגמא אישית – לחיות בדיוק לפי הערכים שאתה מטיף להם.

אלו תכונות נדרשות להיות מנהל מצליח

אינטליגנציה גבוהה, גם רגשית; יכולת להבדיל בין עיקר לטפל; לקיחת אחריות אישית ורוחבית ; יכולת להאציל סמכויות ולהעצים את הכפופים לך; ראיה אסטרטגית יחד עם יכולת לרדת לפרטים; נחישות; אמפתיה; אומץ; יכולת להציב סטנדרטים גבוהים ולהתנהל לפיהם; דוגמא אישית.

המהלך הניהולי של השנה

את שנת 2020, שתזכר כשנת הקורונה עברתי ללא פגע. כשמרבית ממשרדי עורכי הדין הוציאו את כל עובדיהם לחל״ת, החלטתי לאמץ אישיות ארגונית חזקה, ולהתנהל כמו עסק חיוני, מסוג העסקים החזקים שלא נפגעים מהמשבר. וזאת, למרות המציאות האובייקטיבית של סגר כללי, ביטול דיונים, דחיית מועדים ואי וודאות גדולה. ואם זו האישיות הארגונית שלי – אני לא מתנהלת בפחד, לא מוציאה את עורכות הדין לחל״ת, לא פוגעת ולו כהוא זה בתנאי השכר שלהן.

גם הלקוחות ידעו שהמשרד זמין להם וממשיך להתנהל כרגיל, גם אם עובדים מהבית. ההחלטה הזו להמשיך להתנהל כארגון חזק ומצליח, הוכיחה את עצמה. ובמונחים אובייקטיביים הכנסות המשרד בתקופת הקורונה ובעת שעבדנו מהבית, עלו על הכנסות המשרד בתקופה מקבילה בשנה שקדמה לה.

מודל לחיקוי או מקור להשראה עבורך

השופטת רות ביידר גינסבורג.

כשרות ביידר גינסבורג נבחרה לבית המשפט העליון בארה”ב, היא הוסיפה צווארוני תחרה לגלימת השיפוט המוכרת. היה זה צעד סמלי של שופטת יהודייה שנלחמה כל חייה למען זכויות נשים ומיעוטים, והפכה לאחת הדמויות המשפיעות ביותר בחברה האמריקאית. עם מותה בספטמבר 2020 הפך העולם למקום קצת יותר חשוך.

ספר או סרט / סדרה שהשפיע עליך

הספר “The code of the extraordinary mind” של וישאן לקיאני. הספר קורא תיגר על תפיסות מסורתיות אותן הוא מכנה ״Bruls – bullshit rules” ומציע גישה מעמיקה ומעניינת לחיים ולהצלחה.

מהו ג’וב חלומותייך בעתיד

המשרד שהקמתי הוא מפעל חיי, והוא מצוי הרבה מעבר לחלומות שיכולתי בצעירותי לחלום. שאיפתי הוא לפתחו, להגדילו ולעזור לכמה שיותר אנשים לצלוח את משברי חייהם בהצלחה מירבית. בעוד עשור אני חולמת לקחת שנת חופש, לחיות במשך מספר חודשים במקומות שונים בעולם ולכתוב רומן, ולאחר אותה שנה לשוב בכוחות מחודשים לנהל את המשרד.