חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
דף הבית » ייעוץ עסקי » ניהול עסקים » הארגון האוטומטי – איך אוטומציה שיווקית משפיעה על ניהול העסק?

הארגון האוטומטי – איך אוטומציה שיווקית משפיעה על ניהול העסק?

מערך השיווק והמכירות, יחד עם ההון האנושי, הם מנועי הצמיחה של חברות וארגונים. אסטרטגיה שיווקית המשלבת אוטומציה וכלי בינה מלאכותית, משפרת משמעותית את תהליכי השיווק, המכירות ושירות הלקוחות, מעלה את המוטיבציה של העובדים ומובילה לתוצאות משופרות.

הפיקו את המיטב מההון האנושי עם אוטומציות 

מגפת הקורונה (זוכרים?) הובילה למשבר חסר תקדים בעולם כוח האדם. כללי המשחק שהשתנו, גרמו לשינוי בסדרי העדיפויות בקרב העובדים וליצירת מבנים ארגוניים חדשים, המגייסים ומעסיקים מערך כוח אדם רזה וחכם יותר. עובדים בני דור ה-Y ודור ה- Zשאינם חוששים ממערכות מידע, סולדים מעבודות מונוטוניות ומחפשים אתגר וריגוש בכל תפקיד ורצוי שיהיה היברידי.

שינוים אלו דורשים ממנהלי הארגון לצאת מאזור הנוחות ולהפנים שבעידן הדיגיטלי, מערכות אוטומציה תומכות הן הדרך היחידה להתמודד עם כמויות גדולות של דאטה. הודות למערכות אלו ניתן למנוע אבטלה סמויה או גלויה ולהפנות משאבי כוח אדם יקרים ממשימות טכניות למשימות יצירתיות הדורשות חשיבה מחוץ לקופסה: יישום תוכניות הכשרה, מעקב תכנון-ביצוע ומדידת ביצועים מבוססת דאטה, לעובדים במשרד ולעובדים מרחוק. 

אוטומציה בניהול השיווק – החיבור המושלם בין אדם ומכונה

השימוש באוטומציה מאפשר איסוף דאטה מהלקוחות וניהול מהלכים שיווקיים המבוססים על נתונים ופחות על תחושות בטן או העדפות אישיות. בנוסף, כלים אלו מאפשרים יצירת “פרסונות” רלוונטיות, לטרגט קהלי יעד בדיוק רב, ליצור קמפיינים אפקטיביים יותר ולשפר את יחס ההמרה. אבל זו רק ההתחלה, כי לאוטומציה תרומה אדירה גם לפרודוקטיביות של צוות השיווק.  

כלים אוטומטיים כמו בוטים ומסעות לקוח אוטומטיים משמשים כמענה “אנושי” ללקוחות פוטנציאליים לאורך כל משפך המכירה, מאבחנים בעיות ומספקים מענה ללקוחות באופן אוטומטי.  כך, נחסכות מצוות השיווק משימות סיזיפיות כהקלדת נתונים למערכת, או מענה לשאלות חוזרות של לקוחות והוא מתפנה למשימות משמעותיות יותר. עד מהרה, תהליכי העבודה הופכים ליעילים יותר, השירות ללקוחות משתפר, העלויות פוחתות, ה-ROI מהיר יותר ומחוּברות העובדים לארגון מתחזקת.

שיפור ביצועים במכירות מתחיל בדאטה 

ניהול יעיל של מערך המכירות מחייב הפקת תובנות מכמויות גדולות של דאטה (משימה בלתי אפשרית לבני אנוש) וביצוע מגוון משימות מונוטוניות וסקיילביליות, כמו טיפול בלידים, משלוח הודעות, מענה לשאלות ועוד. אוטומציה המשולבת במערך המכירות, מנטרת כל פעולה שמבצע לקוח פוטנציאלי או לקוח קיים ומספקת תובנות מה הוא רוצה ומה הוא מחפש בכל רגע נתון. באמצעות מידע זה ניתן לתקשר לכל לקוח את התוכן הנכון, בזמן הנכון. בנוסף, כל אינטראקציה עם הלקוח משמשת בסיס להגדלת המכירה, למכירה חוזרת או כנקודת גישה למעגלים הסובבים אותו: חברים, בני משפחה ועוקבים. כך, תוך זמן קצר, האוטומציה מפנה לצוותי המכירות זמן יקר ופרודוקטיבי לביצוע למשימות חשובות, יצירתיות ומעניינות יותר.

אוטומציה בניהול חוויית לקוח הופכת כל לקוח לשגריר

הלקוחות כבר מזמן אינם לקוחות שבויים. הם חשופים למידע ולאינספור אפשרויות ונאמנותם מתחלפת בקליק. לכן, בעולם עסקי תחרותי בו המוצרים והשירותים דומים למדי, היכולת לספק חווית לקוח בלתי נשכחת, היא Game changer.

“חווית לקוח” היא מכלול הרגשות והתחושות שצובר הלקוח מהביקור בעסק או באתר, או מתהליך הקנייה עצמו. לקוח שמקבל מענה מושלם לכל צרכיו וערך אמיתי במהלך המסע שלו, יבצע רכישה חוזרת ואפילו ישתף את תחושותיו החיוביות עם חברים ועוקבים וכאן, כלי האוטומציה נכנסים לתמונה.

בעזרתם ניתן לשאוב נתונים מה-,CRM מהרשתות החברתיות ומכלים אנליטיים שונים ולהבין מהו שלב הקנייה בו נמצא הלקוח, מה כדאי להציע לו לאורך כל מסע הלקוח וכיצד להוביל אותו באמצעות ממשקים ומסרים מניעים לפעולה לשלב הבא, בכל ערוץ בו הוא נמצא: רשתות חברתיות, מסרונים, IVR, צ’ט ועוד.

איך מתחילים? בשינוי תפיסתי!

הטמעה מוצלחת של אוטומציה שיווקית ככלי לארגון יעיל ותחרותי יותר, מתחילה בשינוי תפיסתי שמתחיל אצל מנהלי הארגון.

במקום להתמקד רק בצרכים העסקיים של הארגון או החברה, יש להתמקד ב”מסע הלקוח” ו”במסע העובד”: לערוך מיפוי למסע הלקוח, לזהות את נקודות המגע בהן אוטומציה עדיפה על טיפול אנושי וליצור תהליכים אוטומטיים שיסייעו ללקוח לדלג בקלות רבה מנקודה לנקודה לאורך המסע. 

במקביל, יש לספק לעובדים מערכות “תומכות לחימה” שיחסכו משימות מונוטוניות ויספקו להם מידע יקר ערך על ההעדפות, הרצונות והפעולות של כל לקוח. כך העובדים יוכלו להתמקד במשימות יצירתיות בהן יש להם יתרון יחסי על פני מערכות אוטומטיות – שינוי שישפיע גם על רוח הצוות ו”גאוות היחידה”, הן ברמת המוטיבציה והן ב- Engagement לארגון ולמטרותיו.  

בהצלחה!

מאת: סיגל ון קרפלד, יועצת לאסטרטגיה דיגיטלית וניהול אוטומציה בארגונים ומרצה במאגר המומחים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים.

השימוש באוטומציה מאפשר איסוף דאטה מהלקוחות וניהול מהלכים שיווקיים המבוססים על נתונים ופחות על תחושות בטן או העדפות אישיות. 

אולי יעניין אותך גם.....

אשראי לעסקים
אשראי לעסקים קטנים ובינוניים - סקירות ודוחות עדכניים

מבוא אשראי עסקי חיוני לעסקים רבים, הן להשקעות הקמה של העסקים, הן להשקעות לפיתוח והרחבה והן למימון הון...

סקירת דוח עולם העבודה העתידי – פורום הכלכלה העולמי 2023
סקירת דו”ח עולם העבודה העתידי – פורום הכלכלה העולמי 2023 - פורסם באתר limi

רקע The Future of Jobs Report 2023 בוחן כיצד משרות ומיומנויות יתפתחו במהלך חמש השנים הבאות. לדו”ח יש...

סקר הערכת המגמות בעסקים – פברואר 2023
סקר הערכת המגמות בעסקים – פברואר 2023

סקר הערכת המגמות בעסקים – פברואר 2023 ממצאים עיקריים מאזני הנטו על מצבה הכלכלי של החברה בחודש פברואר...

מנכלים
הכנסות המדינה ממסים מינואר 2021 עד יוני 2022 – בסימן התאוששות

רשות המסים מפרסמת סקירה המציגה את הכנסות המדינה ממסים מינואר 2021 עד יוני 2022 ואת הגורמים שהשפיעו על...

בנק ישראל
בנק ישראל מקדם הקמת מאגר נתוני אשראי עסקי

פרופ’ אמיר ירון, נגיד בנק ישראל: “הקמת מאגר נתוני אשראי עסקי מצטרף לשורת צעדים שאנו מובילים...

3
מספר המשרות הפנויות אפריל 2022

סקר משרות פנויות הוא מקור המידע העיקרי על מספר המשרות הפנויות בישראל, והוא נערך באופן שוטף עלידי הלשכה...

סקר הערכת המגמות בעסקים - אפריל 2022
סקר הערכת המגמות בעסקים - אפריל 2022

בסקר מגמות בעסקים נשאלים מנהלי החברות על החודש הקודם (מרץ), על מצבם הכלכלי בהווה (אפריל) ועל ציפיותיהם...

סייבר
סייבר - עשר ההמלצות שהכי כדאי לארגונים לאמץ

עשר ההמלצות להתנהלות בטוחה שהכי כדאי לארגונים לאמץ המשך…

סקר הערכת המגמות בעסקים - מרץ 2022
סקר הערכת המגמות בעסקים - מרץ 2022

ממצאים עיקריים מאזני הנטו על מצב החברה בחודש מרץ חיוביים בדומה לחודש קודם. שיפור משמעותי חל במאזן זה...

בנק ישראל
סקירה מאקרו-כלכלית על מצב המשק בישראל

נגיד בנק ישראל, פרופ’ אמיר ירון, בוועדת הכספים של הכנסת. המשך…

מוסר תשלומים
סקר מוסר תשלומים בעסקים קטנים ובינוניים -2021

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, במשרד הכלכלה, מבצעת מדי שנה סקר מעקב אחר מוסר התשלומים בקרב עסקים קטנים...

תוכן עניינים

תוכן עניינים

שלח/י אלינו את המאמר

פורום המנכ"לים

העלאת קבצים: פורמט word בלבד