חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
דף הבית » המומחים של פתרונות » סגנונות תקשורת – להתקשר ולהשפיע

סגנונות תקשורת – להתקשר ולהשפיע

עיקרון ההשפעה – לעקוב ולהוביל

בכל ארגון ישנם תפקידים רבים אשר נדרשים להשפיע על אחרים ולהוביל אותם דרך תקשורת בינאישית אפקטיבית.

המנהל נדרש להשפיע על עובדיו ועמיתיו ולקדם את המטרות שהוא מופקד עליהן.

איש המכירות נדרש להשפיע על הלקוחות הפוטנציאליים ועל הלקוחות בפועל ולקדם מולם מכירות של המוצרים והשירותים.

איש השירות נדרש לתקשר עם מקבלי השירות ולהדריך אותם ולסייע להם ולגרום להם לשביעות רצון.

המשמעות היא שבעל תפקיד מוביל בארגון נדרש להיות בעל מיומנות גבוהה מאוד של תקשורת אפקטיבית.

סגנונות תקשורת – להתקשר ולהשפיע

אחד המרכיבים המרכזיים של מיומנות זו כולל זיהוי סגנון התקשורת של האדם שנמצא מולו.

עיקרון ההשפעה של לעקוב ולהוביל מגדיר שבמידה ותזהה את סגנון האישיות של העומד מולך ותוכל לעקוב אחריו ותתקשר איתו דרך הסגנון שלו אזי תוכל להוביל אותו בהדרגה להתנהגות הרצויה לך.

החשיבות בזיהוי סגנון התקשורת

בכל סיטואציה של תקשורת יש שני גורמים שמשפיעים על האחר בקבלת החלטותיו:

  1. המרכיב המשתנה: מרכיב זה מושפע מנתונים סביבתיים שהיחיד יכול לשלוט עליהם בהתנהגותו.

    מרכיבים אלו אינם ניתנים לניבוי אולם ניתן לנהל אותם בהגבה בזמן הסיטואציה או בתכנון הסיטואציה.

    למשל: אם חם ניתן להדליק מזגן בחדר וכך לשלוט על הטמפרטורה ולתת תחושה יותר נינוחה למי שאתה מתקשר איתו.

    אם רוצים ליצור סביבה נינוחה ניתן להציע קפה וכיבוד לסובבים.

  2. המרכיב הקבוע: לעומת זאת 50 אחוזים מהמרכיבים שגורמים לאדם לקבל החלטה הנם מרכיבים אישיותיים. ויש הטוענים שאף יותר מכך.

    מרכיבים אילו הנם חלק קבוע באישיות של האדם ולכן אינם משתנים.

לכך יש 2 משמעויות:

  1. אם תנסה לשנות את האישיות של האדם שמתקשר איתך תנחל כישלון ותסכול.
  2. אם תכיר ותדע לאפיין את האישיות זה האדם שעומד מולך תדע באחוז גבוה של סבירות לנבא את התנהגותו.

אישיות

אישיות או אופי היא מכלול התכונות הנפשיות הנרכשות והמולדות המכתיבות את ההתנהגות, המחשבות והתחושות של האדם.

היא גם קבוצה גמישה ומאורגנת של מאפיינים לאדם מסוים.

נובע מכך  שקיימים מודלים שיודעים לאפיין את האישיות ולנבא ברמה גבוהה יחסית את התנהגותו של האדם.

מדעי ההתנהגות זיהו במשך השנים מספר תבניות אישיות מאופיינות היטב שמאפשרות לאדם לבחון את העומד מולו ולמקם אותו על הסקאלה של תבניות אלו.

אדם מצויד ביכולת טבעית לעשות אבחנות אלו אך בדרך כלל הן אינן מודעות באופן מלא ולכן אינן מחודדות.

למשל איש מכירות או מנהל מנוסה יצליחו במהלך ריאיון או שיחת מכירות קצרה לאפיין באופן מדויק אישיות של אדם שלוקח בדרך כלל הרבה יותר זמן לאדם שאינו מנוסה להגיע לתובנות על התנהגותו.

חשיבות הידע והאימון

כאשר אנו ממנים בעל תפקיד אנו מבצעים לו הכשרה.

פעמים רבות ההכשרה ממוקדת במישור המקצועי. מישור זה מקיף את הידע הנדרש בתחום, ואת המיומנות של ביצוע התהליך המקצועי. למשל: איש רכש יוכשר בביצוע תהליך רכש נכון – איתור ספקים, השוואת הצעות מחיר, איפיון דרישות מספק ועוד.

אולם מה באשר למיומנויות ההתנהגותיות? מה יקרה אם המיומנות ההתנהגותית הנה המרכיב החשוב ביותר בתפקיד?

מסתבר שיש ארגונים שמזהים את החשיבות בכך: למשל בצהל יש בית ספר למנהיגות וקורס קצינים.

אולם בשוק העסקי עקב המהירות והדינאמיות של התפתחות הדברים לא תמיד זה כך.

קיימים מקרים רבים בהם מנהל התמנה לתפקיד בגלל הצטיינותו המקצועית ולמרות שהתפקיד החדש שלו בניהול דורש מיומנויות השפעה הוא לא הוכשר לכך.

כנ”ל פעמים רבות התמנה איש מכירות שמגיע מהשטח אבל לא רכש מספיק מיומנויות של השפעה.

כאן באה לידי ביטוי חשיבותו של תהליך ההכשרה והאימון.

תהליך זה בא לגשר על הפער בין צרכי הארגון לבין המיומנות הקיימת.

הפתרון של פתרונות

כתוצאה מליווי של עשרות שנים בארגונים ומהכרות עם צרכי הארגון אנו מציעים שורה של פתרונות אפקטיביים וקלים למימוש.

אנו מציעים סדנא ללימוד סגנונות תקשורת תוך אימון המשתתפים בתנאי אמת .

הסדנא תכלול:

  • הכרות של המשתתף עם סגנונות תקשורת
  • אימון של המשתתף בשימוש בידע בפועל
  • התאמת תסריט שיחת השיחה לסוגי התקשורת השונים שהמשתתף פוגש
  • ליווי המשתתפים ב3 פגישות ליישום והטמעה בפועל

תפוקות הסדנא

  • המשתתף יכיר את סגנונות התקשורת השונים וידע להתאים עצמו אליהם
  • המשתתף יכיר את סגנונו שלו וידע לנהל עצמו בתקשורת אפקטיבית
  • המשתתף יבטא את הידע שלמד בשטח

לפרטים ניתן לפנות למנהל קשר לקוחות שראל שמעיה: 054-332-3522

צרו קשר

עוד מאמרים בנושא…

_איך להגדיל תפוקות ותוצאות במקום שעות והוצאות
איך להגדיל תפוקות ותוצאות במקום שעות והוצאות

העתיד בניהול עובדים עידן אי־הוודאות ותהליך הגלובליזציה שהשוק עובר חייבו את  המעסיקים ואת המנהלים למצוא...

 אפקטיביים ניהול משבר
אקטואליה – ניהול בזמן משבר

אילו אתגרים ואילו הזדמנויות מציב לנו המשבר כמנהלים? אתגר הגמישות הארגונית במהלך השינויים התכופים למדנו...

 והתאמה של מערך השכר והתמריצים
בנייה והתאמה של מערך השכר והתמריצים

העיקרון הפיטרי על פי העיקרון הפיטרי (לורנס ג’יי פיטר וריימונד האל) כל עובד מוצלח יקודם בתפקידו...

 מזומנים
תזרים מזומנים כלי אסטרטגי לצמיחה ולהתפתחות

תזרים מזומנים תזרים המזומנים בארגון מהווה כלי מרכזי בניהול קבלת החלטות בעלות משמעות אסטרטגית. ניהול חכם...

 הוצאות ושיפור הרווחיות
הקטנת הוצאות ושיפור הרווחיות - הקפדה על הוצאות ומשאבים

בהרבה מהמקרים למנכ”ל קל יותר להשקיע את מרב זמנו בקידום העסק ובמכירות, ובצדק, אך יחד עם זאת חשוב...

 ניהולי
דירקטוריון ניהולי - מועצת מנהלים

להתנהג ולפעול כמו החברות הגדולות כל החברות הציבוריות הרשומות בבורסה מחויבות בהקמת מועצת מנהלים.לדעתי,...

 גבולות
הנוסחה לפריצת גבולות

ששה שלבים שיבטיחו שכל התחלה שלכם תניב תוצאות* אחד הדברים שמבדילים מנצחים מכל השאר זה שהם תמיד מסיימים...

 התמחות
סגנונות תקשורת - להתקשר ולהשפיע

עיקרון ההשפעה – לעקוב ולהוביל בכל ארגון ישנם תפקידים רבים אשר נדרשים להשפיע על אחרים ולהוביל אותם דרך...

ceo34
המדריך להתמודדות עם בדידות המנכ"ל

כאשר אנו חושבים על תפקיד המנכ”ל אנחנו רואים לנגד עינינו את היוקרה של התפקיד: תנאים מפליגים, שכר...

 ארגוני
למה חובה לבצע אבחון ארגוני אחת לשנה כל שנה?

  אבחון ארגוני אבחון ארגוני הוא צילום תמונת מצב ארגונית שמאפשרת למקבלי ההחלטות להבין ולזהות תהליכים מרכזיים...

 ללא שם (1)
המדריך לחיסכון בניהול משק הרכב והדלק בארגון

“ברבור שחור”, “סכין נופלת” או “גבינה שזזה” הן רק מקצת מהמטפורות בהן...

1 2

תוכן עניינים

תוכן עניינים

שלח/י אלינו את המאמר

פורום המנכ"לים

העלאת קבצים: פורמט word בלבד