חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
דף הבית » המומחים של פתרונות » אקטואליה – ניהול בזמן משבר

מאמרים חדשים

ארכיון מאמרים
דצמבר 2024
ב ג ד ה ו ש א
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

אקטואליה – ניהול בזמן משבר

אילו אתגרים ואילו הזדמנויות מציב לנו המשבר כמנהלים?

אתגר הגמישות הארגונית

במהלך השינויים התכופים למדנו את חשיבות הגמישות הארגונית:

  • גמישות בניהול המשאב האנושי בהתאמה לצרכים – הגדרת שעות העבודה ותפקידי העובד מבלי להתקבע בהגדרות ונהלים שאין להם תכלית, יחד עם שמירה על כבוד העובד ותחושת יציבותו – שינוי שעות הפעילות של העובד, צמצום פעולות לא חיוניות, הסברה לעובדים, ביצוע פעולות להשגת תקשורת וגיבוש והתאמת תוכנית העבודה ליעדים.
  • גמישות מול הלקוח – הבנת מצוקת הלקוחות וצורכיהם המשתנים וביצוע פעולות לחיזוק הקשר עימם, כגון שינוי שעות האספקה, הגעה לבית לקוח, מתן מענה שירותי בשעות משתנות והתאמת תמהיל המוצרים לתקופה הזו.
  • גמישות מול הספקים – ביצוע תיאום ציפיות מול הספקים, התאמת התמחיר ותכולת האספקה לצרכים המשתנים, תוך רגישות לזמני התשלום ולתזרים הספק.
  • גמישות לוגיסטית – עבודה מהבית ואספקת ציוד טכני ועזרים לעובדים.

אתגר ההעסקה

במהלך השינויים התכופים נחשפנו לאופנים שונים ומגוונים של העסקה:

  • עבודה מהבית – יש לוודא שלעובד יש תוכנית עבודה מסודרת ומשימות מוגדרות.
  • שינוי בשעות המשרה – יש לבחון את שעות השירות, שעות קבלת הלקוחות ומועדי האספקה.
  • חל"ת – האפשרות לצאת לחופשה ללא תשלום בארגונים שהעבודה בהם הושבתה.
  • ריכוז תפקידים – זמן להיכנס "מתחת לאלונקה"', לרכז תפקידים ופעולות.

אתגר ההתייעלות

  • סיווג לעיקר ולטפל ובניית סדרי עדיפויות מחדש.
  • ביצוע בדיקות לגבי מה נחוץ ומה נחוץ פחות.
  • דרכים להתייעלות בתהליך ניהול הספקים וניהול ההזמנות.
  • ביצוע בקרת חשבוניות מרחוק.
  • בחינת המבנה הארגוני והוצאות השכר בהתאם לשינוי בהכנסות.

ההזדמנות השיווקית

  • חיזוק הקשר עם הלקוחות – בתקופת הסגר והחגים לקוחות רבים פנויים לקיום תקשורת.
  • פיתוח מוצרים ושירותים – התקופה מצריכה יצירתיות וזיהוי צרכי הלקוח תוך פיתוח מוצרים ושירותים לאתגרים העומדים בפניו.
  • בולטות בשוק השוק פתוח למי שייזום, יוביל ויבלוט בעוד עסקים רבים יתמקדו רק בהישרדותם.

ההזדמנות הניהולית

  • מנהיגות העובדים מצפים למנהיגות בעלת חזון שתוביל אותם בעת המצוקה.
  • תקשורת העובדים מצפים למנהלים שידאגו להם ויתקשרו להם את המידע והמשמעויות בתקופה זו.
  • גיבוש העובדים מצפים למנהלים שיגבשו אותם לצוות.
  • סדר וארגון הזדמנות לדאוג לסדר וארגון שאינם בעדיפות בעת שגרה, כגון שיפוץ תשתיות, צביעה, ניקיון וריענון לוגיסטי.
  • תוכניות עבודה – הזדמנות לבנות תוכנית עבודה לאחר היציאה מהסגר, לשנה הבאה, לפריצה מחודשת.

אולי יעניין אותך גם…

תוכן עניינים

תוכן עניינים

שלח/י אלינו את המאמר

פורום המנכ"לים

העלאת קבצים: פורמט word בלבד