אז המודל יצא לדרך. ישבנו פרטנית עם כל העובדים וטיפלנו בכל ההתנגדויות לשינוי. ווידאנו שאף עובד לא יופתע לראשונה בתלוש השכר, אבל טרם סיימנו.
כעת עלינו להשלים תהליך של הטמעה ובקרה על מנת לוודא שהמודל אכן לוקח אותנו למחוזות אליהם רצינו להגיע מלכתחילה.
יש מספר משימות שעלינו לבצע בדגש לחודשים הראשונים של ההשקה:
- שקיפות, שקיפות ועוד קצת שקיפות. חובה עלינו לשקף לעובדים את סטאטוס העמידה שלהם ביעדים שהוגדרו במודל. מודל טוב זה מודל שמאפשר לעובד להעריך באופן כמעט מדויק כמה כסף יקבל בסוף החודש. הטכנולוגיה של היום מאפשרת לעדכן את העובדים בדוחות אוטומטים, אפליקציות, מסרונים ועוד דרכים רבות ומגוונות. אם העובד לא יודע היכן הוא נמצא, איך ידע לאן הוא רוצה להגיע…??
- דברו עם העובדים בשוטף, תוודאו שכולם מבינים וכולם בקיאים בנתונים וביעדים. אל תחכו לסוף החודש כדי להסביר למה קיבל רק X ולא Y. גם אם אתם מנהלים שהדלת שלהם תמיד פתוחה, בתקופה זו עדיף פשוט לעקור את הדלת מהצירים שלה…
- גם בסוף החודש, עם קבלת התמריץ הראשון, תיפגשו עם העובדים, תנתחו את הפרמטרים השונים ותעזרו להציב יעדים לחודש הבא. אל תתנו לעובד להתמודד עם התמריץ הראשון בגפו
- תקיימו תהליכי בקרה ומדידה על תוצאות המודל. תוודאו שאכן המודל עושה את מה שאמור היה לעשות בשלב התכנון. לא בושה לבצע תיקונים. לפעמים יש דברים שלא תכננו וחזינו בהתחלה. בסופו של דבר החיים חזקים מכל אקסל
לסיכום – לצד החשיבות הגבוהה שיש למודל תמריץ טוב, חשוב תמיד לזכור שהצורך הראשון של העובד אינו כספי (גם לא הצורך השני…). למרות זאת, בבואנו לבצע שינוי משמעותי בשכר של העובד, מחובתנו לנהל זאת בכפפות של משי. אל לנו להתייחס לרכיבי השכר של העובד כבדרך אגב. תכננו נכון, תבנו מודל פשוט, תשקיעו בהטמעה ובבקרה, ואל תשכחו לעדכן את המודל מידי פעם…
עוד מאמרים בנושא...

ניהול אסטרטגי וצמיחה ארגונית – המדריך המלא למנכ״לים ב־2026
שנת 2026 מציבה בפני מנכ״לים מציאות עסקית מורכבת ומשתנה. שווקים תנודתיים, טכנולוגיות חדשות, תחרות גלובלית, שיבושי רכש ולחצי רווחיות הופכים את קבלת ההחלטות האסטרטגיות ליכולת קריטית. מנכ״ל מצליח נדרש להוביל ארגון חי, מסתגל ודינמי – כזה שמגיב מהר אך גם יודע להתכונן מראש. במאמר הרחב

ניהול פיננסי, שוק וצמיחה כלכלית: מדריך המנכ״ל לעידן של אי־ודאות
ההנהגה העסקית של השנים האחרונות מאופיינת בחוסר יציבות, תנודות שוק, מחסור בכוח אדם, שינויי רגולציה ומעבר מהיר לכלים דיגיטליים. מנכ״לים נדרשים לנהל ארגונים בתוך מציאות שבה כל החלטה פיננסית עשויה להשפיע על רווחיות, על אמון המשקיעים ועל מיצוב החברה. למרות המורכבות, קיימת דרך מסודרת לנהל

מנהיגות אתית, תרבות ארגונית וחברה: תפקיד המנכ״ל בעידן של שקיפות, אחריות ו-AI מתפתח
העולם העסקי של העשור הנוכחי מציב בפני מנכ״לים ומנהלים בכירים אתגר מורכב מאי פעם: כיצד לנהל חברה שמבקשת לצמוח, להתייעל ולהגדיל רווחיות – ובאותו זמן להישאר מחויבת לערכים, לאמינות ולתפיסת מנהיגות אתית. בשנים האחרונות התחזק הציפייה החברתית לכך שארגונים יישאו באחריות לא רק כלכלית אלא

הדרך של מנכ״לים לבנות מותג אישי וארגוני שמוביל צמיחה עסקית
מנכ״לים בעידן הנוכחי פועלים בתוך מציאות מורכבת, תחרותית ומשתנה במהירות. האופן שבו מנהל בכיר מציג את עצמו ואת החברה שלו הפך לאחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר. מיתוג אינו רק תפקידו של מחלקת השיווק; הוא מהות ניהולית המשפיעה על אמון, על ביצועים עסקיים ועל יכולת הארגון

5 השאלות שכל מנכ"ל צריך לשאול את עצמו לפני שהוא נכנס לשנת הכספים החדשה
המעבר לשנת כספים חדשה הוא הרבה יותר מאשר רק הגשת תקציב ודוחות. זה ציון דרך אסטרטגי; רגע קריטי לעצור, להרים את הראש מהשגרה השוטפת ולבחון את המסלול שלכם ואת הארגון שאתם מובילים. כ-MVP של החברה, הלחץ לבנות תוכנית מושלמת הוא עצום. אבל האמת היא, שהתוכנית

מדריך מקיף לבניית תקציב 2026: ניתוח, תכנון ותזרים אפקטיבי
כך בונים את התקציב המדויק והחכם ביותר לשנה של אי־וודאות, צמיחה ושינויים גלובליים מבוא בניית תקציב לשנת 2026 היא משימה מאתגרת יותר מאשר בשנים קודמות. העולם העסקי נע בקצב מהיר: טכנולוגיות חדשות נכנסות מדי חודש, עלות כוח אדם ממשיכה לעלות, ריביות עולמיות מייצרות תנודתיות, ורגולציה