Search
Close this search box.

המומחים של פתרונות אפקטיביים בנושא: סולר דלקים בצוברים

מחירו של הסולר מורכב מכמה מרכיבים:

  • שער בסיס – ע”פ המפורסם באתר בתי הזיקוק – מחיר שונה מחברה לחברה.
  • בלו – ע”פ פרסומי משרד האוצר
  • הובלה ואשראי – עלות ההובלה של הספק ועלות ימי האשראי שהלקוח מעונין לקבל ( שוטף 60/30 ככול שהשוטף נמוך יותר כך עלות האשראי נמוכה יותר.
  • מרווח שיווק – אותו מרווח שחברת הדלק מעוניינת להרוויח על כל ליטר סולר
  • מע”מ –  נקבע ע”י משרד האוצר.

כיצד נקבע מי לקוח בהנחה ומי לקוח במרווח שיווק:

לקוחות שרוכשים למעלה מ-4,000 ליטר סולר בחודש יש לבחון אפשרות למעבר למרווח שיווק.

כיצד נזהה שהלקוח מקבל סולר במרווח שיווק:

  1. בכל ראשון לחודש מקבל הלקוח (צריך בכל אופן) את מחיר הסולר אותו הוא ישלם לפי ההסכם עם חברת הדלק.
  2. כאשר אנחנו נבחן את החשבונית אנו נראה כי ההנחה משתנה מחודש לחודש ואינה קבוע כמו בהתקני תדלוק.
  3. מחירון הסולר בצוברים שונה ממחירון הסולר בהתקני תדלוק.

כאשר אנו מנהלים משא ומתן במרווח שיווק אנו נדבר בשפה של מחירי נטו ללקוח או ירידה לפרטי מבנה המחיר הקיים/ ההצעה שקבלנו ללא מע”מ.

חשוב מאוד כשאנחנו פונים לספק הקיים/ לספק חדש אנו נציג פניו את המחיר נטו לחודש הנוכחי ולא מחיר לחודש לפני מכיוון שהמחירון שונה מחודש לחודש.

עוד מאמרים בנושא…

 אפקטיביים ניהול משבר
אקטואליה – ניהול בזמן משבר

אילו אתגרים ואילו הזדמנויות מציב לנו המשבר כמנהלים? אתגר הגמישות הארגונית במהלך השינויים התכופים למדנו...

 והתאמה של מערך השכר והתמריצים
בנייה והתאמה של מערך השכר והתמריצים

העיקרון הפיטרי על פי העיקרון הפיטרי (לורנס ג’יי פיטר וריימונד האל) כל עובד מוצלח יקודם בתפקידו...

 מזומנים
תזרים מזומנים כלי אסטרטגי לצמיחה ולהתפתחות

תזרים מזומנים תזרים המזומנים בארגון מהווה כלי מרכזי בניהול קבלת החלטות בעלות משמעות אסטרטגית. ניהול חכם...

תוכן עניינים

תוכן עניינים

קבלת פגישת ייעוץ חינם

פורום המנכ"לים

שלח/י אלינו את המאמר

פורום המנכ"לים

העלאת קבצים: פורמט word בלבד