מערכת CRM
רבות הסיבות להצטייד במערכת CRM לניהול הארגון, הינה 6 סיבות עיקריות שאולי ישכנעו אותך לבחור באחת מהן.
מערכת CRM טובה אמורה לעזור לך להשיג את היעדים העסקיים שלך על ידי שיפור מעורבות הלקוחות, הגדלת ההכנסות ממכירות, שיפור האפקטיביות השיווקית, שיפור ניהול הנתונים והגברת הפרודוקטיביות והיעילות של העובדים .
ניהול לידים טוב יותר
מערכת CRM מספקת פלטפורמה לניהול לידים, כולל קליטה ישירה מכל מדיה שיווקית, ניקוד לידים, טיפוח לידים והסמכת לידים. מנהלי מכירות יכולים להשתמש במערכת כדי לתעדף לידים ולמקד את מאמציהם בהזדמנויות המבטיחות ביותר.
שיפור ניהול מכירות
מערכת CRM מספקת פלטפורמה לניהול ומעקב אחר פעילויות המכירות, החל מיצירת לידים ועד לסגירת עסקאות. צוותי מכירות יכולים להשתמש במערכת כדי לתעדף לידים, לתזמן מעקבים ולעקוב אחר התקדמות לקראת יעדי מכירות, ולסגור יותר עסקאות.
מערכת CRM לא עושה “קסמים” , היא פשוט מנגישה את הנתונים החשובים , מתזכרת לגבי המעקבים ומתעדפת את ההצעות החמות ביותר .
אוטומציה שיווקית
מערכת CRM מאפשרת לעסקים לבצע אוטומציה של פעילויות שיווקיות, כגון קמפיינים במייל, שיווק במדיה חברתית וניקוד לידים. על ידי מעקב אחר אינטראקציות והתנהגויות של לקוחות, עסקים יכולים לשלוח מסרים שיווקיים ממוקדים ללקוחות הנכונים בזמן הנכון .
מערכת CRM יכולה להפוך משימות מכירה רבות לאוטומטיות, כגון טיפוח לידים, קמפיינים בדוא”ל ופעילויות מעקב. זה משחרר את מנהלי המכירות להתמקד בפעילויות בעלות ערך גבוה יותר, כגון בניית מערכות יחסים ותכנון אסטרטגי.
שיפור שיתוף פעולה
מערכת CRM יכולה לשפר את שיתוף הפעולה בין צוותים על ידי מתן פלטפורמה משותפת לנתוני לקוחות ולתקשורת. זה עוזר למנוע כפילות של מאמצים, מבטיח העברת הודעות עקבית וייעול התקשורת בין המחלקות.
שירות לקוחות משופר
על ידי גישה לכל פרטי הלקוחות במקום אחד, עסקים יכולים לספק שירות לקוחות מותאם אישית ויעיל. הם יכולים לזהות בקלות את צרכי הלקוחות והעדפותיהם, לספק תשובות מהירות ומדויקות לשאילתות ולעקוב אחר תלונות ופתרונות של לקוחות.
ניתוח ודיווח
מערכת CRM מספקת לעסקים תובנות חשובות לגבי התנהגות ומגמות של לקוחות ואף של השוק בה הארגון פועל, ומאפשרת להם לקבל החלטות מונחות נתונים. עסקים יכולים להשתמש במערכת כדי להפיק דוחות על מכירות, שירות לקוחות ופעילויות שיווק, ולזהות תחומים לשיפור.
בנוסף מערכת CRM מספקת למנהלי מכירות גישה לנתונים בזמן אמת על פעילויות מכירות וביצועים.
זה מקל על יכולת ניהול ובקרה וכן הפקת דוחות וניתוח נתוני מכירות, זיהוי מגמות וקבלת החלטות מונחות
נתונים.
תהליך קבלת החלטה לרכוש מערכת CRM הוא קצר, אך בחירה של המערכת הנכונה לארגון זאת המשימה המורכבת יותר, ובזה נעסוק במאמר הבא בהרחבה. רק בקמרה אפשר לציין שלא כל CRM מתאים לכל עסק וגם להיפך.
צריך לזכור שבחירת מערכת CRM זו לא בחירה טכנית אלה אסטרטגית, רבים חושבים שזהו רוכשים תוכנה וזה “יקפיץ את המכירות”, זה לא מדויק כי יש הבדל בין בחירה טכנית של מערכת לבחירה אסטרטגית של המערכת ובחירת המיישם הנכון שיביא איתו את כל הידע וניסיון שנצבר בפרויקטים הקודמים.
כותב המאמר ,יוסף יהודאין (המכונה CRM Guru) הוא אחד החלוצים שהקים מערכת CRM עוד בשנת 1990.
ובמהלך 30 השנים האחרונות הוא ייעץ והקים מעל 1,200 פרויקטים מגוונים בתחום ה CRM.
הניסיון העשיר שלו מאפשר לו לאפיין ולתכנן מערכות CRM מקצועיות, פשוטות וחשוב יותר, מצליחות.
הינכם מוזמנים לאתגר אותו בכל השאלות ותהיות שלכם בנושא מערכות CRM ללא שום התחייבות.
פנו אלינו באמצעות המייל: ceopro@esg.co.il או באמצעות טופס צור הקשר
המאמר נכתב בלשון זכר אך פונה לכל המגדרים .