הגענו למסקנה שאנחנו צריכים לשנות את שיטת התמרוץ של העובדים ביחידה/ארגון שלנו.
בין אם קיים מודל פעיל ובין אם לאו, בניית מודל תמריץ אינו דבר של מה בכך. בין אם רוצים לתגמל אנשי מכירות, שרות, או תפעול, יש המון שאלות שצריך לשאול כדי לנסות ולהגיע למודל האופטימלי שנכון לאותה תקופה, לדוגמא:
- מהי מטרת התמריץ? מהם הפרמטרים אותם אני רוצה לשפר ביחידה/ארגון שמצדיקים תשלום תמריץ מעבר לשכר של העובד?
- איך אני מהדק את הקשר בין המודל ליעדי הארגון?
- מהו גובה התמריץ האפקטיבי לעידוד העובד להשאת הביצועים?
- מהי רמת ההשפעה של העובד על אותם פרמטרים?
- האם להציב תנאי מינימום לקבלת התמריץ? אולי להגביל בתקרה מקסימלית?
- האם אני יודע למדוד את הפרמטרים באופן אובייקטיבי ובשקיפות מלאה על מנת שלא לפגוע באמון של העובד במודל?
- מהי מידת ההשפעה במודל שאני מעוניין לתת למנהל, אם בכלל?
- איך אני בונה את המודל שימריץ לא רק את העובדים הטובים ביחידה וחלילה יגרום לפחות טובים לוותר כבר בתחילת החודש? ואולי דווקא הטובים לא צריכים בכלל תמריץ כדי להיות טובים כי הם פשוט טובים?
- האם אני יודע לשקף לעובד את ביצועיו לאורך כל תקופת המדידה או שאני “מפתיע” אותו בתלוש השכר?
- איך אני בונה את המודל שיהיה אטרקטיבי ולא סטטי כעוד רכיב מהשכר?
- ואולי בכלל לא צריך מודל אלא מנגנון עידוד אחר כמו תחרויות, ליגות, משחקים חברתיים וכד’?
עוד מאמרים בנושא...
עקוב אחר ההתקדמות עם מדדי KPI ומדדים עיקריים
לפני שנצלול לעולם של מדדי KPI ומדדים, חשוב שתהיה לנו הבנה ברורה של מה הם ולמה הם חשובים. מדדי ביצועים מפתח, או KPI, הם מדדים ניתנים לכימות המסייעים לעסקים לעקוב אחר ההתקדמות שלהם לקראת השגת יעדים ספציפיים. אינדיקטורים אלו מספקים תובנות חשובות לגבי הביצועים והיעילות
אסטרטגיות ניהול עסקי לבחינת הזדמנויות בעסקים
בים העצום של מאמצים עסקיים, הצלחה היא לא רק יעד; זהו מסע דינמי שדורש מיקוד בלתי פוסק וניווט אסטרטגי. תארו לעצמכם תרחיש שבו כל החלטה, כל סיכון מחושב וכל רגע של חדשנות מתאימים באופן מושלם להנעת עסק לעבר גבהים שאין שני להם. תחום חידתי זה
ניהול עסקי אסטרטגי בזמן מלחמה
בעולם העסקים, ישנן הקבלות רבות שניתן לערוך בין האסטרטגיות והטקטיקות המופעלות במלחמה לבין אלו המשמשות בניהול עסקי אסטרטגי. שתי הזירות דורשות ממנהיגים לנווט דרך אי ודאות, לקבל החלטות מהירות ולהקצות משאבים בצורה יעילה. על ידי הבנת ההשוואות הללו למלחמה, מנהלי עסקים יכולים לקבל תובנות חשובות
כיצד להצליח כמנכ”ל: תכונות וכישורים שמנכ”ל צריך
בעולם העסקים הדינמי, תפקיד המנכ”ל הוא נחשק ומאתגר כאחד. זוהי עמדה הדורשת שילוב ייחודי של תכונות ומיומנויות, איזון עדין בין חזון אסטרטגי לביצוע טקטי. שאיפה למשרד הפינתי זה דבר אחד, אבל שליטה באמנות להיות מנכ”ל מצליח זה משחק כדור אחר לגמרי. דמיינו לעצמכם להיכנס לנעליו
כנס פורום מנכ”לים מרץ 2024
כנס פורום המנכ”לים התקיים ב26 מרץ 2024 בכנס קיבלו בעלי העסקים והמנכלים מספר הרצאות: השתלמות בנושא החזרי המיסים בעקבות המלחמה – המרצה ירון גינדי נשיא לשכת יועצי המס בישראל השתלמות בנושא שיווק ומכירות וניהול העסק – המרצה ניר דובדבני מנטור עסקי ובעלים של קבוצת דובדבני
שיווק לעומת מיתוג : מה ההבדל?
בעולם העצום של האסטרטגיות העסקיות, שני מונחים בולטים כעמודי תווך התומכים בהצלחתה ובצמיחה של חברה: מיתוג ושיווק. שני מושגים אלה משתלבים זה בזה, ויוצרים נוף דינמי שבו חברות שואפות להטביע את חותמן. אבל האם אי פעם עצרת כדי להבין באמת את ההבדל בין מיתוג לשיווק?