חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
דף הבית » מאמרים » התמריץ שממריץ – “מה אנחנו רוצים”? (פרק1 )

התמריץ שממריץ – “מה אנחנו רוצים”? (פרק1 )

הגענו למסקנה שאנחנו צריכים לשנות את שיטת התמרוץ של העובדים ביחידה/ארגון שלנו.

בין אם קיים מודל פעיל ובין אם לאו, בניית מודל תמריץ אינו דבר של מה בכך. בין אם רוצים לתגמל אנשי מכירות, שרות, או תפעול, יש המון שאלות שצריך לשאול כדי לנסות ולהגיע למודל האופטימלי שנכון לאותה תקופה, לדוגמא:

  • מהי מטרת התמריץ? מהם הפרמטרים אותם אני רוצה לשפר ביחידה/ארגון שמצדיקים תשלום תמריץ מעבר לשכר של העובד?
  • איך אני מהדק את הקשר בין המודל ליעדי הארגון?
  • מהו גובה התמריץ האפקטיבי לעידוד העובד להשאת הביצועים?
  • מהי רמת ההשפעה של העובד על אותם פרמטרים?
  • האם להציב תנאי מינימום לקבלת התמריץ? אולי להגביל בתקרה מקסימלית?
  • האם אני יודע למדוד את הפרמטרים באופן אובייקטיבי ובשקיפות מלאה על מנת שלא לפגוע באמון של העובד במודל?
  • מהי מידת ההשפעה במודל שאני מעוניין לתת למנהל, אם בכלל?
  • איך אני בונה את המודל שימריץ לא רק את העובדים הטובים ביחידה וחלילה יגרום לפחות טובים לוותר כבר בתחילת החודש? ואולי דווקא הטובים לא צריכים בכלל תמריץ כדי להיות טובים כי הם פשוט טובים?
  • האם אני יודע לשקף לעובד את ביצועיו לאורך כל תקופת המדידה או שאני “מפתיע” אותו בתלוש השכר?
  • איך אני בונה את המודל שיהיה אטרקטיבי ולא סטטי כעוד רכיב מהשכר?
  • ואולי בכלל לא צריך מודל אלא מנגנון עידוד אחר כמו תחרויות, ליגות, משחקים חברתיים וכד’?

 

עוד מאמרים בנושא...

אסטרטגיה

תהליך קבלת החלטות

בליבה של כל עסק מצליח טמון בסיס איתן הבנוי על קבלת החלטות אסטרטגיות. החלטות אלו משמשות כעקרונות המנחים המעצבים את הכיוון והעתיד של החברה. תהליך קבלת ההחלטות בחברה עסקית אינו אקראי או שרירותי; הוא מבוסס על ניתוח, הערכה והתייחסות מדוקדקת של גורמים שונים. אחד המרכיבים

קרא עוד »
ניהול עסקים

סמכויות ואחריות של דירקטוריון החברה

הדירקטוריון ממלא תפקיד בסיסי בממשל ובניהול של חברה. הם אחראים על קבלת החלטות אסטרטגיות, הצבת יעדים ופיקוח על הכיוון הכולל של הארגון. הדירקטוריון פועל כגוף קיבוצי, המייצג את האינטרסים של בעלי המניות ומבטיח שהחברה פועלת בהתאם לסטנדרטים משפטיים ואתיים. אחת מתפקידיו העיקריים של הדירקטוריון היא

קרא עוד »
מודלים עסקיים

קבלת החלטות

בעולם מוצף באפשרויות ואי ודאויות, שליטה בקבלת החלטות הופכת לא רק למיומנות אלא לצורת אמנות. תארו לעצמכם שיש לכם מפת דרכים שמנחה אתכם במבוך הבחירות, ומבטיחה שכל החלטה שאתם מקבלים תביא אתכם קרוב יותר לתוצאות הרצויות שלכם. ברוכים הבאים לתחום של מודלים של קבלת החלטות,

קרא עוד »
אסטרטגיה

אסטרטגיה מיקוד ויצירתיות עסקית

בריקוד המורכב של אסטרטגיה עסקית, שני שותפים רבי עוצמה שולטים בראש: מיקוד ויצירתיות.  הבנת תפקיד המיקוד באסטרטגיה עסקית מיקוד הוא מרכיב קריטי באסטרטגיה עסקית. זה כרוך בהפניית משאבים, זמן ואנרגיה לעבר מטרות ויעדים ספציפיים. ללא מיקוד, עסקים יכולים בקלות להתפזר ולאבד את מטרת הליבה שלהם.

קרא עוד »
ניהול עסקים

יזמות עסקית בעידן הבינה המלאכותית

בינה מלאכותית (באנגלית: אינטליגנציה מלאכותית – Artificial intelligence, ובראשי תיבות: AI) שם מטאפורי למצב בו מנסים לדמות את יכולות החשיבה האנושית באמצעים טכנולוגיים.wikipedia בריקוד הסבוך בין חדשנות למסורת, נוף היזמות העסקית מתפתח ללא הרף. בעודנו מנווטים בעידן הדיגיטלי, בו מיטשטשים הגבול בין אנושיות לטכנולוגיה, מתגלה פרדיגמה חדשה – עידן הבינה המלאכותית.

קרא עוד »
ניהול עסקים

שימור לקוחות – המתכון שלך להצלחה עסקית

שימור לקוחות הוא המרכיב הסודי שיכול לקחת את העסק שלך לגבהים חדשים. אמנם משיכת לקוחות חדשים היא חשובה, אך לא פחות חשוב להתמקד בשמירה על אלה שכבר יש לך. למעשה, מחקרים הראו שהגדלת שיעורי שימור הלקוחות ב-5% בלבד יכולה להוביל לעלייה של 25% עד 95%

קרא עוד »

תוכן עניינים

שלח/י אלינו את המאמר

פורום המנכ"לים

העלאת קבצים: פורמט word בלבד