Search
Close this search box.
דף הבית » מאמרים » התמריץ שממריץ – “מה אנחנו רוצים”? (פרק1 )

התמריץ שממריץ – “מה אנחנו רוצים”? (פרק1 )

הגענו למסקנה שאנחנו צריכים לשנות את שיטת התמרוץ של העובדים ביחידה/ארגון שלנו.

בין אם קיים מודל פעיל ובין אם לאו, בניית מודל תמריץ אינו דבר של מה בכך. בין אם רוצים לתגמל אנשי מכירות, שרות, או תפעול, יש המון שאלות שצריך לשאול כדי לנסות ולהגיע למודל האופטימלי שנכון לאותה תקופה, לדוגמא:

  • מהי מטרת התמריץ? מהם הפרמטרים אותם אני רוצה לשפר ביחידה/ארגון שמצדיקים תשלום תמריץ מעבר לשכר של העובד?
  • איך אני מהדק את הקשר בין המודל ליעדי הארגון?
  • מהו גובה התמריץ האפקטיבי לעידוד העובד להשאת הביצועים?
  • מהי רמת ההשפעה של העובד על אותם פרמטרים?
  • האם להציב תנאי מינימום לקבלת התמריץ? אולי להגביל בתקרה מקסימלית?
  • האם אני יודע למדוד את הפרמטרים באופן אובייקטיבי ובשקיפות מלאה על מנת שלא לפגוע באמון של העובד במודל?
  • מהי מידת ההשפעה במודל שאני מעוניין לתת למנהל, אם בכלל?
  • איך אני בונה את המודל שימריץ לא רק את העובדים הטובים ביחידה וחלילה יגרום לפחות טובים לוותר כבר בתחילת החודש? ואולי דווקא הטובים לא צריכים בכלל תמריץ כדי להיות טובים כי הם פשוט טובים?
  • האם אני יודע לשקף לעובד את ביצועיו לאורך כל תקופת המדידה או שאני “מפתיע” אותו בתלוש השכר?
  • איך אני בונה את המודל שיהיה אטרקטיבי ולא סטטי כעוד רכיב מהשכר?
  • ואולי בכלל לא צריך מודל אלא מנגנון עידוד אחר כמו תחרויות, ליגות, משחקים חברתיים וכד’?

 

עוד מאמרים בנושא...

למידה ארגונית

מיינדפולנס למנכ”לים

במרדף הבלתי פוסק אחר הצלחה, מנהיגים מודרניים מוצאים את עצמם לעתים קרובות מנווטים בנוף כאוטי מלא באתגרים, החלטות ודרישה הולכת וגוברת לחדשנות. בתוך מערבולת האחריות, המושג מיינדפולנס הופיע כמגדלור של בהירות ומיקוד, ומציע למנהלים כלי רב עוצמה לנווט בים הסוער של מנהיגות. תארו לעצמכם מנכ”ל

קרא עוד »
למידה ארגונית

טעויות נפוצות של מנכ”לים – טעות מס’ 4 קיבעון מנטלי

בעולם של מנהיגות תאגידית בעלת סיכון גבוה, שבו להחלטות משקל עצום ותוצאות יכולות לעצב את מהלך של תעשיות שלמות, תפקידו של מנכ”ל זוכה להערכה ולבדיקה. ככוח המניע מאחורי החזון והאסטרטגיה של החברה, מנכ”לים מוצאים את עצמם לעתים קרובות מנווטים בנוף מורכב רצוף אתגרים ומלכודות. בין

קרא עוד »
חרבות ברזל

יומן עדכונים מלחמת חרבות ברזל

עדכונים שוטפים תאריך העדכון 03.07.2024 עלה לאוויר הגבלת שכר טרחה על טיפול בתביעת תגמולים לפדויי שבי ולמשפחות של חטופים ונעדרים 23.05.2024 עלה לאוויר פיצוי למעסיקים ששילמו הפרשות סוציאליות עבור עובדיהם בתקופת שירות המילואים במלחמת חרבות ברזל 20.05.2024 עלה לאוויר פיצוי לבעלי עסקים ששירתו במילואים במהלך מלחמת חרבות ברזל

קרא עוד »
למידה ארגונית

טעויות נפוצות של מנכ”לים – טעות מס’ 3 שקיפות

החשיבות של שקיפות מנכ”ל בעסקים מודרניים שקיפות הפכה למילת באזז בעולם העסקים, ולא בכדי. בחברה המהירה והמקושרת של היום, עובדים ובעלי עניין דורשים יותר פתיחות מהמנהיגים שלהם. מנכ”לים שמאמצים שקיפות לא רק בונים אמון ונאמנות, אלא הם גם מכינים את עצמם להצלחה ארוכת טווח. כאשר

קרא עוד »
למידה ארגונית

טעויות נפוצות של מנכ”לים – טעות מס’ 2 לעבוד ללא דוחות בקרה ומעקב

בריקוד המורכב של פעולות עסקיות, התעלמות אפילו מהפרט הקטן ביותר עלולה להוביל לתוצאות מונומנטליות. היום, אנו מתעמקים בלב הפיקוח הארגוני, מאירים אור על “טעות מספר 2 – עבודה ללא דוחות בקרה וניטור”. דמיינו את זה: חברה שוקקת שבה מתקבלות החלטות, אסטרטגיות מיושמות, ובכל זאת חסר

קרא עוד »
למידה ארגונית

טעויות נפוצות של מנכ”לים – טעות מס’ 1 ביצוע משימות במקום העובדים

הכרה בחשיבות הייצוג במנהיגות בעולם המגוון והמכיל של היום, אי אפשר להפריז בהכרה בחשיבות הייצוג במנהיגות. חיוני לארגונים שיהיו מנהיגים המשקפים את המגוון של כוח העבודה ובסיס הלקוחות שלהם. כאשר עובדים רואים אנשים שנראים כמוהם בעמדות כוח, זה מעביר מסר רב עוצמה שהקול שלהם מוערך

קרא עוד »

תוכן עניינים

תוכן עניינים

קבלת פגישת ייעוץ חינם

פורום המנכ"לים

שלח/י אלינו את המאמר

פורום המנכ"לים

העלאת קבצים: פורמט word בלבד