מחירו של הסולר מורכב מכמה מרכיבים:
- שער בסיס – ע”פ המפורסם באתר בתי הזיקוק – מחיר שונה מחברה לחברה.
- בלו – ע”פ פרסומי משרד האוצר
- הובלה ואשראי – עלות ההובלה של הספק ועלות ימי האשראי שהלקוח מעונין לקבל ( שוטף 60/30 ככול שהשוטף נמוך יותר כך עלות האשראי נמוכה יותר.
- מרווח שיווק – אותו מרווח שחברת הדלק מעוניינת להרוויח על כל ליטר סולר
- מע”מ – נקבע ע”י משרד האוצר.
כיצד נקבע מי לקוח בהנחה ומי לקוח במרווח שיווק:
לקוחות שרוכשים למעלה מ-4,000 ליטר סולר בחודש יש לבחון אפשרות למעבר למרווח שיווק.
כיצד נזהה שהלקוח מקבל סולר במרווח שיווק:
- בכל ראשון לחודש מקבל הלקוח (צריך בכל אופן) את מחיר הסולר אותו הוא ישלם לפי ההסכם עם חברת הדלק.
- כאשר אנחנו נבחן את החשבונית אנו נראה כי ההנחה משתנה מחודש לחודש ואינה קבוע כמו בהתקני תדלוק.
- מחירון הסולר בצוברים שונה ממחירון הסולר בהתקני תדלוק.
כאשר אנו מנהלים משא ומתן במרווח שיווק אנו נדבר בשפה של מחירי נטו ללקוח או ירידה לפרטי מבנה המחיר הקיים/ ההצעה שקבלנו ללא מע”מ.
חשוב מאוד כשאנחנו פונים לספק הקיים/ לספק חדש אנו נציג פניו את המחיר נטו לחודש הנוכחי ולא מחיר לחודש לפני מכיוון שהמחירון שונה מחודש לחודש.
עוד מאמרים בנושא…
- למה חובה לבצע אבחון ארגוני אחת לשנה כל שנה?
- המדריך לחיסכון בניהול משק הרכב והדלק בארגון
- על "נמתין ואולי" מול "ניזום ובוודאי" כאסטרטגיה ניהולית
למה חובה לבצע אבחון ארגוני אחת לשנה כל שנה?
08 אוגוסט 2022
אבחון ארגוני אבחון ארגוני הוא צילום תמונת מצב ארגונית שמאפשרת למקבלי ההחלטות להבין ולזהות תהליכים מרכזיים...
המדריך לחיסכון בניהול משק הרכב והדלק בארגון
08 אוגוסט 2022
“ברבור שחור”, “סכין נופלת” או “גבינה שזזה” הן רק מקצת מהמטפורות בהן...
על "נמתין ואולי" מול "ניזום ובוודאי" כאסטרטגיה ניהולית
08 אוגוסט 2022
בתקופה כזו שבה מתקיימת אי וודאות גבוהה ועמימות במציאות העסקית והארגונית ניצב כל מנהל בפני צומת דרכים....