אז המודל יצא לדרך. ישבנו פרטנית עם כל העובדים וטיפלנו בכל ההתנגדויות לשינוי. ווידאנו שאף עובד לא יופתע לראשונה בתלוש השכר, אבל טרם סיימנו.
כעת עלינו להשלים תהליך של הטמעה ובקרה על מנת לוודא שהמודל אכן לוקח אותנו למחוזות אליהם רצינו להגיע מלכתחילה.
יש מספר משימות שעלינו לבצע בדגש לחודשים הראשונים של ההשקה:
- שקיפות, שקיפות ועוד קצת שקיפות. חובה עלינו לשקף לעובדים את סטאטוס העמידה שלהם ביעדים שהוגדרו במודל. מודל טוב זה מודל שמאפשר לעובד להעריך באופן כמעט מדויק כמה כסף יקבל בסוף החודש. הטכנולוגיה של היום מאפשרת לעדכן את העובדים בדוחות אוטומטים, אפליקציות, מסרונים ועוד דרכים רבות ומגוונות. אם העובד לא יודע היכן הוא נמצא, איך ידע לאן הוא רוצה להגיע…??
- דברו עם העובדים בשוטף, תוודאו שכולם מבינים וכולם בקיאים בנתונים וביעדים. אל תחכו לסוף החודש כדי להסביר למה קיבל רק X ולא Y. גם אם אתם מנהלים שהדלת שלהם תמיד פתוחה, בתקופה זו עדיף פשוט לעקור את הדלת מהצירים שלה…
- גם בסוף החודש, עם קבלת התמריץ הראשון, תיפגשו עם העובדים, תנתחו את הפרמטרים השונים ותעזרו להציב יעדים לחודש הבא. אל תתנו לעובד להתמודד עם התמריץ הראשון בגפו
- תקיימו תהליכי בקרה ומדידה על תוצאות המודל. תוודאו שאכן המודל עושה את מה שאמור היה לעשות בשלב התכנון. לא בושה לבצע תיקונים. לפעמים יש דברים שלא תכננו וחזינו בהתחלה. בסופו של דבר החיים חזקים מכל אקסל
לסיכום – לצד החשיבות הגבוהה שיש למודל תמריץ טוב, חשוב תמיד לזכור שהצורך הראשון של העובד אינו כספי (גם לא הצורך השני…). למרות זאת, בבואנו לבצע שינוי משמעותי בשכר של העובד, מחובתנו לנהל זאת בכפפות של משי. אל לנו להתייחס לרכיבי השכר של העובד כבדרך אגב. תכננו נכון, תבנו מודל פשוט, תשקיעו בהטמעה ובבקרה, ואל תשכחו לעדכן את המודל מידי פעם…
עוד מאמרים בנושא...

איך למנוע שחיקה של צוות ההנהלה ולחזק מחויבות ניהולית
מבוא מנהלים בכירים ניצבים בקו החזית של קבלת ההחלטות, ניהול משברים, ומימוש אסטרטגיה – לעיתים תוך בידוד, לחץ ודרישות אינטנסיביות מצד בעלי המניות, העובדים והלקוחות. בעומס הזה, שחיקה ניהולית אינה שאלה של אם, אלא של מתי. כאשר שחיקת הנהלה אינה מזוהה ומטופלת, הארגון סובל מירידה

ייעוץ ארגוני או ליווי עסקי? מה מתאים לעסק שלך
מבוא בעולם העסקי המודרני, שבו שינויים חלים במהירות, תחרות גוברת ומשברים יכולים להופיע בלי התרעה – בעלי עסקים, מנכ"לים ודירקטורים נדרשים לקבל החלטות ניהוליות חכמות, מבוססות ומותאמות למציאות המשתנה. בשלב כזה עולה לעיתים קרובות השאלה: האם נכון לפנות לייעוץ ארגוני או דווקא לליווי עסקי? הבחירה

ניהול משבר ברשת: מה לעשות כששם החברה שלך מתפוצץ בגוגל
מבוא בבוקר אחד, שם החברה שלך מופיע בראש תוצאות החיפוש – אבל לא מהסיבות הנכונות.ביקורת של לקוח, פוסט מתלהם, כתבה שלילית – והדימוי שבנית במשך שנים עלול להתרסק תוך שעות. ניהול משבר תדמיתי ברשת אינו עניין למחלקת השיווק בלבד – הוא חלק בלתי נפרד מהובלה

שיווק מול יחסי ציבור – מה באמת בונה מותג לאורך זמן?
מבוא שיווק ויחסי ציבור נתפסים לעיתים כשני ערוצים מקבילים, אך בפועל – אלו שתי גישות שונות לגמרי לבניית אמון, נראות והשפעה.בעולם שבו כל מותג מתחרה על תשומת הלב, השאלה שצריכה להישאל היא:מה באמת שווה יותר לאורך זמן – קמפיין ממומן או אזכור חיובי בעיתון? ההבדל

מיתוג אישי למנכ"ל – לא פרסומת, אלא מנהיגות
בעולם עסקי המבוסס על מידע פתוח, שקיפות וחשיפה תמידית ברשתות החברתיות, הנראות הדיגיטלית של מנכ"ל אינה עוד פריבילגיה – אלא הכרח מנהיגותי. כל משקיע, לקוח או מועמד לעבודה מחפש אותך בגוגל עוד לפני הפגישה הראשונה. מה שהוא רואה, משפיע על האמון, הרושם – ולעיתים גם

למה מנהיגים גדולים לא מחפשים את ההחלטה הנכונה – אלא את ההחלטה הטובה דיה
בעידן של שפע מידע, ניתוחים אנליטיים ואינסוף דעות, רבים ממנכ"לי החברות שואפים לקבל את "ההחלטה הנכונה". אך האם באמת קיימת החלטה כזו? מנהיגים אפקטיביים מבינים שדווקא החתירה להחלטה הטובה ביותר עלולה לשתק תהליך קבלת החלטות. מאמר זה מציע שינוי פרדיגמה: לבחור בהחלטה הטובה "מספיק" –