חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מאמרים חדשים

ארכיון מאמרים
מאי 2025
א ב ג ד ה ו ש
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

התמריץ שממריץ – "הטמעה ובקרה" (פרק 4)

אז המודל יצא לדרך. ישבנו פרטנית עם כל העובדים וטיפלנו בכל ההתנגדויות לשינוי. ווידאנו שאף עובד לא יופתע לראשונה בתלוש השכר, אבל טרם סיימנו.

כעת עלינו להשלים תהליך של הטמעה ובקרה על מנת לוודא שהמודל אכן לוקח אותנו למחוזות אליהם רצינו להגיע מלכתחילה.

יש מספר משימות שעלינו לבצע בדגש לחודשים הראשונים של ההשקה:

  • שקיפות, שקיפות ועוד קצת שקיפות. חובה עלינו לשקף לעובדים את סטאטוס העמידה שלהם ביעדים שהוגדרו במודל. מודל טוב זה מודל שמאפשר לעובד להעריך באופן כמעט מדויק כמה כסף יקבל בסוף החודש. הטכנולוגיה של היום מאפשרת לעדכן את העובדים בדוחות אוטומטים, אפליקציות, מסרונים ועוד דרכים רבות ומגוונות. אם העובד לא יודע היכן הוא נמצא, איך ידע לאן הוא רוצה להגיע…??
  • דברו עם העובדים בשוטף, תוודאו שכולם מבינים וכולם בקיאים בנתונים וביעדים. אל תחכו לסוף החודש כדי להסביר למה קיבל רק X ולא Y. גם אם אתם מנהלים שהדלת שלהם תמיד פתוחה, בתקופה זו עדיף פשוט לעקור את הדלת מהצירים שלה…
  • גם בסוף החודש, עם קבלת התמריץ הראשון, תיפגשו עם העובדים, תנתחו את הפרמטרים השונים ותעזרו להציב יעדים לחודש הבא. אל תתנו לעובד להתמודד עם התמריץ הראשון בגפו
  • תקיימו תהליכי בקרה ומדידה על תוצאות המודל. תוודאו שאכן המודל עושה את מה שאמור היה לעשות בשלב התכנון. לא בושה לבצע תיקונים. לפעמים יש דברים שלא תכננו וחזינו בהתחלה. בסופו של דבר החיים חזקים מכל אקסל

לסיכום – לצד החשיבות הגבוהה שיש למודל תמריץ טוב, חשוב תמיד לזכור שהצורך הראשון של העובד אינו כספי (גם לא הצורך השני…). למרות זאת, בבואנו לבצע שינוי משמעותי בשכר של העובד, מחובתנו לנהל זאת בכפפות של משי. אל לנו להתייחס לרכיבי השכר של העובד כבדרך אגב. תכננו נכון, תבנו מודל פשוט, תשקיעו בהטמעה ובבקרה, ואל תשכחו לעדכן את המודל מידי פעם…

 

עוד מאמרים בנושא...

חדשנות בעולם העסקים

טרנדים וחידושים בעולם המיתוג והבידול: תחזיות ל-2025 והשפעת ה-AI על פרסום ומיתוג

בנוף העסקים המתפתח ללא הרף, הבולטות מהקהל הפכה להיות מכרעת מאי פעם. ככל שאנו מתקרבים לשנת 2025, המיזוג של בינה מלאכותית והחיפוש אחר בידול עסקי עומד להגדיר מחדש כיצד חברות חוצבות את הנישה שלהן בשווקים תחרותיים קשים. דמיינו את זה: ממלכה שבה בינה מלאכותית היא

קרא עוד »
אסטרטגיה

ניהול פיננסי אסטרטגי: כיצד למקסם את רווחיות הארגון

בנוף המורכב של פעולות עסקיות מודרניות, החתירה לרווח היא לעתים קרובות גם המטרה הסופית וגם האתגר הגדול ביותר. כאשר חברות מנווטות בזרמים הדינמיים של השוק, המפתח להצלחה בת קיימא טמון בשליטה באמנות הניהול הפיננסי האסטרטגי. דמיינו תרחיש שבו כל החלטה פיננסית המתקבלת בארגון פועלת כחלק

קרא עוד »
הדרכה

הכשרת הדור הבא: מנטורינג ופיתוח מנהלים צעירים

בעולם העסקי הדינמי של היום, הכשרת הדור הבא של המנהלים היא לא רק אתגר אסטרטגי אלא גם השקעה קריטית בעתיד הארגון. מנהיגות צעירה ומקצועית יכולה להוביל לצמיחה, לחדשנות וליכולת התמודדות עם שינויים. במאמר זה נבחן את תפקיד המנכ"ל בפיתוח מנהיגי העתיד ואת הדרכים לבניית תוכניות

קרא עוד »
ניהול עסקים

שיטות מוכחות לניהול זמן יעיל ברמות הגבוהות ביותר

מבוא ניהול זמן הוא אחד האתגרים המרכזיים שעומדים בפני מנהלים בכירים, יזמים ובעלי תפקידים בכירים בארגונים. כאשר עומס העבודה גבוה והדרישות מרובות, הזמן הופך למשאב היקר ביותר. מיומנות בניהול זמן אינה רק דרך להגדיל פרודוקטיביות, אלא גם כלי חיוני להפחתת לחץ, שיפור קבלת החלטות ושמירה

קרא עוד »
המומחים של פתרונות

איך להפוך משבר תדמיתי להזדמנות עסקית?

מבוא במהלך חיי העסק, כל חברה – קטנה כגדולה – עלולה להתמודד עם משבר תדמיתי. בין אם מדובר בתלונה של לקוח שהופצה ברשתות החברתיות, סקירה שלילית בתקשורת, שערורייה פנימית או תקלה טכנית שהשפיעה על חוויית הלקוחות – משבר כזה עלול לפגוע במוניטין החברה, לגרום לאובדן

קרא עוד »
מיתוג עסקי

שיווק מבוסס דאטה – איך לנתח ולנצל נתונים לקבלת החלטות שיווקיות?

מבוא עולם השיווק עבר בשנים האחרונות מהפכה דרמטית עם כניסת הטכנולוגיות הדיגיטליות והשימוש ההולך וגובר בנתונים (דאטה) לצורך קבלת החלטות. כיום, כל ארגון שמבצע שיווק דיגיטלי מייצר כמויות עצומות של מידע – החל מנתוני גלישה באתר, דרך התנהגות צרכנים ברשתות החברתיות ועד נתוני מכירות והמרות.

קרא עוד »

תוכן עניינים

תוכן עניינים

שלח/י אלינו את המאמר

פורום המנכ"לים

העלאת קבצים: פורמט word בלבד